Skip to main content

Ik zit momenteel in Engeland. Met een VPN lukt het om alle content van de KPN tv app op mijn tablet of telefoon te kijken, maar als ik het wil streamen naar een tv, lukt dat niet, ook al zijn de tablet/telefoon verbonden met de Chromecast. Elke keer krijg ik de melding "Laden van de video is mislukt". Waar gaat dit nou fout?

De KPN TV+ app werkt alleen binnen de EU.

Het VK heeft de EU in 2022 verlaten en dat is waarschijnlijk het probleem dat je de content alleen via VPN kan bekijken.

 


Bedankt voor de reactie, maar je schrijft precies hetzelfde als ik. Uiteraard weet ik dat het VK de EU verlaten heeft. Daarom gebruik ik nu een VPN (die prima werkt, want ik kan alles van de KPN TV app bekijken op mijn telefoon of tablet). Mijn vraag was waarom het streamen maar niet wil lukken, ondanks dat de Chromecast en de telefoon/tablet verbinding hebben.


Waarschijnlijk gebruikt u een VPN-app op uw tablet/telefoon maar niet op de TV. Omdat de VPN op uw tablettelefoon actief is, kunt u daarop wel kijken. Maar op het moment dat u vanaf uw telefoon/tablet wilt streamen naar uw Chromecast, start de Chromecast een eigen verbinding op naar KPN TV en die verloopt niet via de VPN met als gevolg dat de video niet wordt geladen. 

 

U zou kunnen proberen om het scherm van uw telefoon/tablet naar de Chromecast te casten (ook wel “screen mirroring” genoemd), zie bijvoorbeeld hier: https://www.itpro.com/mobile/28299/how-to-use-chromecast-without-wi-fi

 

 


Bedankt, dat lijkt me inderdaad een plausibele verklaring. En ik ga screen mirroring proberen! Bedankt voor de tip!


Werkt niet via vpn.

Alleen met vpn tunnel naar je Nederlandse adres, waardoor het systeem denkt dat je thuis bent, werkt het. Beide apparaten moeten daar dan verbinding mee hebben. 

Een laptop met hdmi, naar een tv, is het handigst. Laptop dan via vpn voor Nederlands IP, dat wel.


Bedankt, Peter. Alleen, mijn laptop meenemen vind ik weer wat onhandig, dus ik ga het maar eens proberen met een USB naar HDMI adapter.


Reageer