Skip to main content

Ik heb sinds vorige week de kpn tv box +. Als ik de kpn tv box en tv aandoe krijg ik wel geluid maar geen beeld. Melding op tv is dat er geen signaal wordt ontvangen. Door kpn tv box gedurende 30 seconde van het netstroom te halen start de box opnieuw op en heb ik weer beeld. Zet ik beiden uit dan moet ik geregeld de tv box van het stroom halen en opnieuw opstarten. Daarnaast komt het voor dat tijdens het tv kijken het beeld wegvalt en de melding krijg dat er geen WiFi is en ik de verbinding moet verversen. Wat heb ik tot nu gedaan om het probleem op te lossen: modem opnieuw opgestart, alle HDMI ingangen van de tv geprobeerd, HDMI kabel vervangen, tv gereset, maar dit heeft niet geleid tot een oplossing. Met de oude tv ontvanger van kpn had ik dit probleem niet. Heb met kpn gebeld. Is een notitie gemaakt voor de monteur. Ben nog niet benaderd.

Begrijp ik het goed dat tv+ draadloos is aangesloten?


Nee is bekabeld aangesloten door een monteur van kpn. Mijn oude ontvanger is vervangen door de tv box +. Met de oude ontvanger had ik geen probleem.


Nee is bekabeld aangesloten door een monteur van kpn. Mijn oude ontvanger is vervangen door de tv box +. Met de oude ontvanger had ik geen probleem.

Ok want ik concludeerde dat even of basis van de melding dat WiFi wegvalt maar dat zal de WiFi adapter op de tv dan wel zijn denk ik. De modem is gewoon nog hetzelfde gebleven? En de UTP kabel gaat rechtstreeks van het modem naar de tv+?

Is de tv+ voorzien van de laatste firmware en kpn app op de tv box?

Overigens zijn er nog wat kinderziektes met tv+ maar het moet wel beter zijn als wat ik lees 


Tijdens installatie is alles ge-update. Maak wel gebruik van een switch. Heb deze verwijderd maar lost het probleem niet op.

ik heb boven een tv box + met een oude Phillips tv. Deze geeft geen probleem. Heb de tv box beneden gewisseld met boven maar lost niks op. Ik heb beneden een 4 jaar oude Sony smart tv.


Tijdens installatie is alles ge-update. Maak wel gebruik van een switch. Heb deze verwijderd maar lost het probleem niet op.

ik heb boven een tv box + met een oude Phillips tv. Deze geeft geen probleem. Heb de tv box beneden gewisseld met boven maar lost niks op. Ik heb beneden een 4 jaar oude Sony smart tv.

Ok dat is goed. Als je er een switch tussen hebt moet wel IGMP snooping aan. Zie hier wat info:

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjwr8vbvsr9AhWYhv0HHatNCy4QFnoECAkQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.cloudflare.com%2Flearning%2Fnetwork-layer%2Fwhat-is-igmp-snooping%2F&usg=AOvVaw1tHtyo7eTUCB9gt8fHd-35
 

Is de snelheid van de lijn beneden in orde? En is er minimaal een 100mbps abo aanwezig? Is er volle belasting op het netwerk als het misgaat?


Ik vind die WiFi melding een beetje raar. Zeker weten dat beneden de tv+ bedraad is geconfigureerd? WiFi kan ook, doe ik ook, maar dan moet WiFi wel in orde zijn. Volgens mij is de supporteis zelfs dat Superwifi wordt ingezet. 
Bedraad is beter en die is aanwezig. Check in de tv+ settings of er bedraad is geconfigureerd en niet draadloos. Is een reset en nieuwe configuratie een optie? Dat is echt niet lastig. Er staat een handleiding hier op het forum.


Hoe zet je IGMP snooping aan?


Hoe zet je IGMP snooping aan?

Dat doe je via de webinterface van de switch. Maar vergeet dat maar even. Rechtstreeks op de draad om de problemen eerst op te lossen lijkt me


Ik heb de switch opnieuw opgestart en nu werkt het weer. Bedankt voor de hulp.


Te vroeg gejuicht. Ik denk laat ik nog even checken. Weer hetzelfde probleem. Wel geluid geen beeld.


En weer de WiFi melding?

Omdat de tweede tv wel werk (ook op hetzelfde moment?) lijkt het een lokaal probleem. Kabel slecht? Controleer even goed de RJ45 connector op de kabel want die is natuurlijk los geweest bij de wissel van de ontvanger. Misschien heb je, al is het tijdelijk om te proberen, een andere kabel. Check ook even de connector aan de kant van de switch.


Als ik de stekker uit de kpn box haal en hem er na 10 sec. weer in stop start de kpn box opnieuw op en doet hij het weer. Hij blijft het dan voorlopig doen. Ook als ik de box en tv uitdoe en weer aandoe. Alleen is het weer afwachten hoelang.


Dat is apart. Kabel lijkt dan uitgesloten. Wellicht de tv box eens omwisselen met die andere? Kijken waar ergens het probleem zit…


Ik heb de kabel tussen de switch en de tv box vervangen. Dit leek de oplossing. Vanochtend deed de tv box het nog maar net zoals gisteren na een uur of 11.00 niet meer. Vanochtend de tv van boven beneden aangesloten om uit te sluiten dat het aan de tv ligt.  De tv van boven doet het ook niet. Kpn zou contact opnemen maar hebben ze niet gedaan. Ga toch maar weer bellen.


Heb het wederom contact gehad met kpn. Ze hebben een meting gedaan en daar uit blijkt dat de tv box niet goed werkt. Krijg een nieuwe opgestuurd. Ga er vanuit dat dan het probleem is opgelost.


Dan kan je lokaal blijven zoeken inderdaad. Neem ook even een kijkje bij Tv+ want er zijn nog wat kinderziektes. Veel plezier met de spullen 😎


Heb geen nieuwe kpn box toegestuurd gekregen maar een nieuwe afstandsbediening.  😂

Deze toch maar gekoppeld aan mijn tv box. Leek eerst goed, maar vanavond opnieuw bij het aandoen van tv en de kpn box wel geluid maar geen beeld. Ik ben geen expert maar heb sterk de indruk dat op bepaalde momenten van de dag het signaal dat mijn huis in komt niet sterk genoeg is. Nadat ik de tv box van het stroom heb gehaald gedurende een paar seconden start de box opnieuw op en heb ik weer beeld. Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn.

KPN wat gaan jullie hier aandoen. Krijg ik een nieuwe kpn box of is er een andere oplossing voor dit probleem.

 


@Toon B volgens mij heeft KPN een defect aan de tv+ box gemeten. Per abuis is een afstandsbediening opgestuurd. Ik denk dat even een belletje naar KPN dit kan oplossen. Is niet leuk maar ja, een fout kan gemaakt worden.

Overigens vind ik het wel vreemd dat de box van boven het beneden ook niet doet. Ik zou toch eens de tv box resetten en even opnieuw configureren. Dat is echt niet moeilijk en veel werk. Desnoods eens draadloos proberen, dan weet je meteen of de kabel de boosdoener is.


Hier hetzelfde probleem. Elke ochtend kpn tv+box opnieuw opstarten


KPN monteur is geweest en heeft het een en ander veranderd. Heeft hetbprobleem niet opgelost. Werd wel €7,50 in rekening gebracht voor een kabel. Weer gebeld en moest bij instelling de instelling multicast veranderen in unicast. Het beeld is dan echter duidelijk minder. Heb gisteren in het instellingenmenu snelle start veranderd in eco. Dan start de kpn box opnieuw op en hoef je de stroomkabel niet iedere keer uit de tv ontvanger te doen. Duurt wel even voordat je dan beeld hebt.


Dank voor de tip Toon. Het duurt even iets langer, maar ik hoef nu de stekker er niet telkens uit te halen.

Vroeger hadden we buizen televisies, dan moest je enkele seconden wachten tot de buizen opgewarmd waren 🙄  

Daarna kregen we condensator televisies, waren we helmaal blij dat we meteen beeld hadden 😃  

Nu tegenwoordig zijn we weer terug bij af en moeten we wachten tot de TV is opgestart  🤔


Op aandringen van KPN de TV+ Box bekabeld geïnstalleerd (was zeer tevreden met ARRIS 5202) en gekoppeld aan 3 yo en 6 yo Sony Bravia's.

Na installatie nieuwe firmware (ook voor afstandsbediening) valt vooral het iets te fletse beeld op.

 

Inmiddels bij de 'jonge' Bravia de netvoeding van de TV+ box al 3x verwijderd vanwege GEEN BEELD maar ook al VOLLEDIG PAARS (T-Mob?) BEELD

Eenmaal herstart werkt alles naar behoren.

ECO stand ga ik niet accepteren, stuur liever de TV+ boxen terug. Dan komen de Arrissen weer uit de doos.

Zal straks nog een factory reset doen... was bij de Arris vaak de oplossing na een update. 

Keep you posted...


Op aandringen van KPN de TV+ Box bekabeld geïnstalleerd (was zeer tevreden met ARRIS 5202) en gekoppeld aan 3 yo en 6 yo Sony Bravia's.

Na installatie nieuwe firmware (ook voor afstandsbediening) valt vooral het iets te fletse beeld op.

 

Inmiddels bij de 'jonge' Bravia de netvoeding van de TV+ box al 3x verwijderd vanwege GEEN BEELD maar ook al VOLLEDIG PAARS (T-Mob?) BEELD

Eenmaal herstart werkt alles naar behoren.

ECO stand ga ik niet accepteren, stuur liever de TV+ boxen terug. Dan komen de Arrissen weer uit de doos.

Zal straks nog een factory reset doen... was bij de Arris vaak de oplossing na een update. 

Keep you posted...

Sorry maar wat is er mis om de Eco stand te proberen?

Vaak werkt dit icm CEC aan.

Enige bezwaar kan zijn is dat het opstarten wat trager gaat 40 sec.

Ik zou het gewoon eens proberen als ik jou was.

Mvg

 


Factory reset heeft niet het gewenste effect.
Alle m.i. relevante settings systematisch in afgelopen dagen doorlopen (skip ECO)

  • Static IP / DHCP op TV+ box
  • Static IP vanuit Experia
  • Via Switch / Rechtstreeks op Experia
  • TV+ box gewisseld met werkende… NOPE probleem verhuist met de TV+ box mee...

Settings

  • Resolutie: AUTO (4k2k/50hz)
  • HDR-continue / SDR
  • Dolby Vision / HDR
  • AC4 UIT/Low/Mid/High
  • Dolby MAT AAN/UIT
  • Geluid: AUTO/PCM/Passthrough
  • Optic out? UIT/AAN

Voor de rest:

  • IGMP aan? JA
  • Reset? JA

Dus uiteindelijk KPN gebeld:

  • Factory reset via KPN support werkte niet…
  • Nu is er een vervangende TV+ box onderweg

Factory reset heeft niet het gewenste effect.
Alle m.i. relevante settings systematisch in afgelopen dagen doorlopen (skip ECO)

  • Static IP / DHCP op TV+ box
  • Static IP vanuit Experia
  • Via Switch / Rechtstreeks op Experia
  • TV+ box gewisseld met werkende… NOPE probleem verhuist met de TV+ box mee...

Settings

  • Resolutie: AUTO (4k2k/50hz)
  • HDR-continue / SDR
  • Dolby Vision / HDR
  • AC4 UIT/Low/Mid/High
  • Dolby MAT AAN/UIT
  • Geluid: AUTO/PCM/Passthrough
  • Optic out? UIT/AAN

Voor de rest:

  • IGMP aan? JA
  • Reset? JA

Dus uiteindelijk KPN gebeld:

  • Factory reset via KPN support werkte niet…
  • Nu is er een vervangende TV+ box onderweg

Goedemorgen @Apex Biorex, goed om te lezen dat er een vervangende TV+ box onderweg is en laten we hopen dat het probleem hiermee wordt verholpen. Bedankt ook voor je duidelijke bericht en alle stappen die je hebt doorlopen. 


Reageer