Skip to main content

Ik heb sinds vorige week de kpn tv box +. Als ik de kpn tv box en tv aandoe krijg ik wel geluid maar geen beeld. Melding op tv is dat er geen signaal wordt ontvangen. Door kpn tv box gedurende 30 seconde van het netstroom te halen start de box opnieuw op en heb ik weer beeld. Zet ik beiden uit dan moet ik geregeld de tv box van het stroom halen en opnieuw opstarten. Daarnaast komt het voor dat tijdens het tv kijken het beeld wegvalt en de melding krijg dat er geen WiFi is en ik de verbinding moet verversen. Wat heb ik tot nu gedaan om het probleem op te lossen: modem opnieuw opgestart, alle HDMI ingangen van de tv geprobeerd, HDMI kabel vervangen, tv gereset, maar dit heeft niet geleid tot een oplossing. Met de oude tv ontvanger van kpn had ik dit probleem niet. Heb met kpn gebeld. Is een notitie gemaakt voor de monteur. Ben nog niet benaderd.

Helaas @JanZ_  te vroeg gejuigd… Zojuist een enveloppe met een nieuwe afstandsbediening in mijn brievenbus aangetroffen 🙄 Zal aar weer eens bellen… Las dat @Toon B exact dezelfde ervaring heeft… Zou er iets mis zijn in het bestel-proces???


Helaas @JanZ_  te vroeg gejuigd… Zojuist een enveloppe met een nieuwe afstandsbediening in mijn brievenbus aangetroffen 🙄 Zal aar weer eens bellen… Las dat @Toon B exact dezelfde ervaring heeft… Zou er iets mis zijn in het bestel-proces???

Ah nee, wat zuur zeg @Apex Biorex….

Inmiddels opnieuw contact gehad en zo ja, is het alsnog geregeld? Weet niet of dit direct een fout in het bestel proces is, het is een nieuw product en ik vermoed dat iemand ergens verkeerd heeft geklikt in het systeem. Maar goed, is ook gissen hoor!


Vorige week gebeld. Vanmorgen bericht dat ik oude TV+ box incl. lader morgen mag ruilen tegen nieuwe. Benieuwd of daarmee mijn probleem wordt opgelost. 

keep you posted 


Vorige week gebeld. Vanmorgen bericht dat ik oude TV+ box incl. lader morgen mag ruilen tegen nieuwe. Benieuwd of daarmee mijn probleem wordt opgelost. 

keep you posted 

Wij ook en we zien je bevindingen dan ook graag tegemoet @Apex Biorex :)


Houden jullie er wel eens rekening mee dat totaal A-technische mensen ook problemen hebben en van al die termen helemaal niks begrijpen. Hoeven wij in dit geval ook niet. Wij willen zonder problemen tv kijken. De problemen zijn in dit geval voor de KPN en niet voor ons. Als gewoon tv kijken bij KPN niet lukt dan maar overstappen naar een andere provider. Ik word er in elk geval dood ziek van want er is met die +box altijd wat. Nieuwe apparatuur, KPN, in kleine kring uitproberen en niet direct in de markt zetten. Of weten jullie dit niet? 


Dat klopt @Scoondy !

TV kijken lijkt met de + boxen meer op trial and error dan een simpele service die voor iedereen te begrijpen is.

De vorige box was nagenoeg plug and play maar KPN pusht deze nieuwste versie...

Niet alleen de issues in de box, maar zeker ook de vele instellingen in de connectiviteit naar de TV en IP-verbinding vormen een uitdaging voor ervaren gebruikers. 

Zeker is dit een struikelblok voor mensen die niet technisch zijn.. of gewoon TV willen kijken zonder gedoe.

Ik lever hier dan ook positieve kritiek in de hoop dat KPN en technische gebruikers hier de weg banen om in elk geval op termijn een product te 'leveren' dat moeiteloos connecteert met elke TV en eenvoudig TV kijken garandeert.

Dit zal nog effe duren...

Overigens heeft de vervanging van de KPN+ box geen verbetering opgeleverd 🙄


Heb nog steeds het probleem dat bij snelle start van de tv box ik wel geluid heb maar geen beeld. In de eco stand werkt het wel. De tv box start dan helemaal opnieuw op.

even snel de tv aanzetten is er dus niet bij. Al zo vaak hierover contact gehad met kpn dat je het op een gegeven moment het er maar bij laat zitten. Gelet op wat je in de maand moet betalen is dit eigenlijk te gek voor woorden,


Heb nog steeds het probleem dat bij snelle start van de tv box ik wel geluid heb maar geen beeld. In de eco stand werkt het wel. De tv box start dan helemaal opnieuw op.

even snel de tv aanzetten is er dus niet bij. Al zo vaak hierover contact gehad met kpn dat je het op een gegeven moment het er maar bij laat zitten. Gelet op wat je in de maand moet betalen is dit eigenlijk te gek voor woorden,

Op de achterkant van de KPN+ box zit een heel klein gaatje. Met een peperclib  kan je de box resetten door daar op te drukken. Bij mij gebeurde haast een wonder. Alles werkte goed (afkloppen)


Ik ga meteen op AliExpress zoeken naar zo een peperclib ... Mits dat niet te duur is... Klinkt als een toverstaf...


Vanaf dat ik de kpn+ box heb,  heb ik problemen met het beeld (geen beeld wel geluid). Alles al geprobeerd, zelfs de klantenservice ( wat zijn die slecht) laten je hangen en laten daarna niks meer van zich horen. 
Denk dat ik na het jaarabonnement alles terug stuur. Helemaal klaar mee 😖


Ik heb de kpn box tot 4 weken terug op eco stand gehad. Duurt even voordat de de box is opgestart. Heb de box nu weer op snelle start staan. Door eerst de kpn box aan te zetten en direct daarna de tv werkt het nu.


Hier hetzelfde probleem moet de hele meuk 3 á 4 keer opstarten voordat ik beeld heb... Kunnen de programmeurs niet eens kijken naar het hdmi cec gedeelte. Ben eens gaan zoeken en kwam 3 jaar geleden ook al mensen tegen met dit probleem. En leuk en goed bedoeld al dat advies over "work arounds" maar het spul moet gewoon werken. 


We sinds een ongeveer half jaar een nieuwe tv ontvanger gekregen. Helemaal prima , maar nu hebben we niks anders problemen met geen beeld wel geluid. Alles wat kpn aangeeft al diverse malen geprobeerd. Probleem blijft. Als ik de ontvanger reset is het probleem weg. ( Tot de volgende dag) Dan kan het weer op nieuw.

Wie helpt mij


Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem @Oparoefio ?


Ja zeker. Ik deze ook vervangen


Dat is wel bijzonder dan. Er zit geen switch tussen? Welk type tv ontvanger heb je?


Geen switch . Tv ontvanger is arcaduyan. Deze hebben we ongeveer een half jaar. Probleem begon ongeveer een maand terug


Hoi @Oparoefio!

We sinds een ongeveer half jaar een nieuwe tv ontvanger gekregen. Helemaal prima , maar nu hebben we niks anders problemen met geen beeld wel geluid. Alles wat kpn aangeeft al diverse malen geprobeerd. Probleem blijft. Als ik de ontvanger reset is het probleem weg. ( Tot de volgende dag) Dan kan het weer op nieuw.

Wie helpt mij

Waar ik in eerste instantie even benieuwd naar ben; wat versta je precies onder een reset, welke handelingen verricht je om de ontvanger te resetten? 


Wat kpn voorschrijft. Stroom eraf, opnieuw opstarten. Zelfs de experiabox heb ik opnieuw opgestart

 


Wat kpn voorschrijft. Stroom eraf, opnieuw opstarten. Zelfs de experiabox heb ik opnieuw opgestart

 

Helder, bedankt voor de toelichting @Oparoefio.

Zou je deze link eens willen openen en de ontvanger eens op deze manier kunnen resetten? Door deze stappen te doorlopen, zet je de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen. Eigenlijk verwacht ik dat het probleem daarmee wordt verholpen. Ben in ieder geval heel erg benieuwd naar je bevindingen!


Ik ga het vanavond proberen. Ben nu op het werk. 🤣


Ik ga het vanavond proberen. Ben nu op het werk. 🤣

Dat wordt dan inderdaad lastig om dat nu te testen, snap ik helemaal @Oparoefio :)
Maar geen haast hoor, ik lees het wel zodra je dit uit hebt kunnen voeren en hoop natuurlijk op goede bevindingen! 


Terugzetten naar de fabrieksinstellingen gedaan maar het probleem blijft. Ik kreeg van mijn vrouw te horen dat vanmorgen helemaal niks werkte. Ze moest de stroom eraf halen om de kast weer aan de praat te krijgen. Het begint nu een beetje irritant te worden.


Terugzetten naar de fabrieksinstellingen gedaan maar het probleem blijft. Ik kreeg van mijn vrouw te horen dat vanmorgen helemaal niks werkte. Ze moest de stroom eraf halen om de kast weer aan de praat te krijgen. Het begint nu een beetje irritant te worden.

Goedemorgen @Oparoefio, dat is jammer om te lezen, ik had goede hoop dat het probleem hiermee zou zijn verholpen.

Dan zou ik je in eerste instantie willen vragen om hierover te bellen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402 (en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken) om deze ontvanger om te laten ruilen! Laat je me weten of dat is gelukt?


Reageer