Skip to main content

Ik zit nu voor internet en TV nog bij Odido, maar overweeg weer terug te gaan naar mijn vorige leverancier: KPN. Ik schrik echter van alle kinderziektes met de TV+ box. Mijn vraag: welke problemen zijn er nu nog? En (wanneer) wordt daar een oplossing voor verwacht? Zoals iedereen zal begrijpen, heb ik geen zin om van de regen in de drup te belanden. Alvast dank!

@Richard2022 Welke kinderziektes? Ik ken geen, mijn TV+Box werkt gewoon, misschien ben ik niet veeleisend of misschien zijn mijn andere apparaten te highend en ze korigieren probleemloos sommige hier genoemde issues. Ik ken ze niet of ik ken een oplossing die voor me werkt. 


Dank voor uw reactie, maar ik kan moeilijk begrijpen dat u niets hebt gemerkt van kinderziektes. Ik heb het over de TV+ box en niet over de oudere Arris kastjes. Hebt u wel de TV+ box? Of bent u recent aangesloten en zijn de issues misschien inderdaad opgelost? Ik lees op het forum dat er alleen de laatste 9 maanden al zo'n 20 (!) updates nodig waren om allerhande problemen op te lossen, van geluid tot traag zappen en zelfs wegvallend beeld.. Problemen die KPN (blijkens updates en berichten op het forum) zelf overigens erkent. Vandaar mijn vraag.


@Richard2022 dat er geluidsproblemen, beeldproblemen en andere issues waren erkend KPN zeker. Alleen is het niet zo dat dit bij iedereen, of zelfs het merendeel van de klanten zo was. Bij het overgrote deel van onze klanten werkt TV+ gewoon super stabiel, en die verhalen hoor je hier natuurlijk een stuk minder.

 

Op dit moment zijn er zo ver ik weet geen grote issues meer bekend, ik weet dat er nog enkele op dynamic refresh rate zitten te wachten maar dat is dan ook het grootste wat ik kan bedenken.


@Richard2022 Ik ben sinds 3 maanden klanten bij KPN. Ik heb liever dat TV+Box met sommige kosmetisch fouten 2 updates per maand heeft zoals nu dan het KPN-Modem al vast 1 jaar geen update meer heeft met heel ernstige bugs in modem. Dan weet ik dat TV+Box van den ontwikkelaren nog vele jaren ondersteunt en verbeterd,

De meeste in forum genoemden tv-problemen zijn of al opgelost of veroorzaakt door internet problemen (meest door bugs in modem 12) of bekabeling (fouten liggen bij klanten apparatuur of verkeerd gebruikte kabels/routers/switch).

Ook vele geluid problemen zijn door klanten apparatuur of verkeerde bekabeling. B.v. DD+ bij gebruik van toslink of gebruiken tv+box per wifi samen met sound-systeem met satellieten ook per wifi.

Als nieuwe klant zal je waarschijnklijk KPN-Modem 12b krijgen zoals ik, de heeft geen ernstige bugs de internet storen, alleen grove bugs de voor sommige hinderlijk zijn kunnen.


Hallo @Richard2022 ,

Sommige klanten zijn heel tevreden met KPN TV+. Andere klanten ervaren problemen. Die laatsten hoor je hier natuurlijk eerder dan degenen die wel tevreden zijn.  

Lees dit recente topic maar eens door: 

 

Er is veel verbeterd, er wordt ook nog aan veel wensen gewerkt. Voor een overzicht kun je dit topic raadplegen: 

 


@Richard2022 

Ook bij mij werkt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) goed.

Morgen, 7 december, komt ook HDR automatisch erop en werkt hij weer beter.

Ik heb wel wensen, maar verder ben ik dik tevreden over de DIW7022

 

Wat wel belangrijk is om te weten, het is een Android mediabox op Android 11 TV.

Dat werkt volledig anders en is zo wie zo even wennen.

En dat is juist wat velen niet willen, maar om eerlijk te zijn, het went best snel.

 

Zie ook hier voor updates, kan je je ook op abonneren.

EN

Zie hier voor zaken waar KPN nog mee bezig is.

 

P.S.

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening.😉😊😊


Dank allen, voor de reacties en doorverwijzingen. Ik ga het lezen maar ben eigenlijk al wat meer gerustgesteld. Top. 👍🏻


Ik zit nu voor internet en TV nog bij Odido, maar overweeg weer terug te gaan naar mijn vorige leverancier: KPN. Ik schrik echter van alle kinderziektes met de TV+ box. Mijn vraag: welke problemen zijn er nu nog? En (wanneer) wordt daar een oplossing voor verwacht? Zoals iedereen zal begrijpen, heb ik geen zin om van de regen in de drup te belanden. Alvast dank!

 

ik heb ook spijt van mijn overstap! van Interactieve tv naar kpn+ heel vaak als ik de tv ontvanger aanzet heb ik problemen. dan vallen om de zoveel tijd beeld en geluid voor enkele seconden weg en keert dan weer terug… heel irritant. kpn probleemoplosser moet dan worden ingeschakeld.. soms helpt t maar vaak ook niet.. heel frustrerend! en terug overstappen kan volgens kpn niet!


Ik zit nu voor internet en TV nog bij Odido, maar overweeg weer terug te gaan naar mijn vorige leverancier: KPN. Ik schrik echter van alle kinderziektes met de TV+ box. Mijn vraag: welke problemen zijn er nu nog? En (wanneer) wordt daar een oplossing voor verwacht? Zoals iedereen zal begrijpen, heb ik geen zin om van de regen in de drup te belanden. Alvast dank!

 

ik heb ook spijt van mijn overstap! van Interactieve tv naar kpn+ heel vaak als ik de tv ontvanger aanzet heb ik problemen. dan vallen om de zoveel tijd beeld en geluid voor enkele seconden weg en keert dan weer terug… heel irritant. kpn probleemoplosser moet dan worden ingeschakeld.. soms helpt t maar vaak ook niet.. heel frustrerend! en terug overstappen kan volgens kpn niet!

 

@Pauline79 

Waarom maak je geen eigen nieuwe topic?

Dit is een heel oude topic en door de vele updates achterhaald. 

 

Maar vraagje:

  1. Hoe is de Sagemcom DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?  Of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
  2. Kinderziektes? Welke bedoel je? Want hij draaid momenteel best wel goed en stabiel.
  3. Welke problemen heb je precies?

Mooiste is natuurlijk om een nieuwe eigen topic te maken. 😉


ik heb ook spijt van mijn overstap! van Interactieve tv naar kpn+ heel vaak als ik de tv ontvanger aanzet heb ik problemen. dan vallen om de zoveel tijd beeld en geluid voor enkele seconden weg en keert dan weer terug… heel irritant. kpn probleemoplosser moet dan worden ingeschakeld.. soms helpt t maar vaak ook niet.. heel frustrerend! en terug overstappen kan volgens kpn niet!

Je bent helaas absoluut niet de enige die problemen ervaart met de TV+ Box terwijl er ook abonnees zijn die eigenlijk geen of nauwelijks technische problemen ervaren. Mijn TV+ Box zit gelukkig in de laatste categorie maar er is geen pijl op te trekken wie wel of niet problemen ervaart. De oorzaak van veel problemen is lastig te herleiden en soms volstrekt onverklaarbaar en dat maakt de TV+ Box mijns inziens nog onbetrouwbaar.

Ook al werkt mijn TV+ Box probleemloos op mijn full HD Sony televisie uit 2014, toch zal ik nog niet overstappen naar het TV+ abonnement, daarvoor zie ik hier op het forum nog veel te veel slechte(re) ervaringen. Daarnaast is de functionaliteit mijns inziens nog ontoereikend.

Zie ook de Feature requests TV+.


Vaak helpt het om de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) om het opnieuw te laten opstarten.

Zet hem aan.

Houd de kpn toets rechtsboven ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt en kies voor opnieuw opstarten. (helaas moet je tegenwoordig de toets vrij lang (ongeveer 7 seconde) ingedrukt houden.

 

Ook een DVS kan voor veel problemen zorgen.

En instellingen kunnen verkeert staan.

 

Als hij problemen blijft geven, dan kan je het beste kpn bellen, gratis 0800-0402, bellen.

En vragen om een nieuwe box.

Ik heb het idee dat er enkele slechte exemplaren tussen zitten.

Als ik zo leest op het forum. 


Beste @Pauline79, welkom! Hopelijk heb je iets aan de tips die hierboven worden genoemd! Mocht dat niet zo zijn, maak dan inderdaad even een eigen topic aan waarin je uitlegt waar je precies tegenaan loopt en hoe jouw netwerk in elkaar zit (bekabeld, draadloos, welk modem etc.). De community helpt graag!


@Richard2022 nadeel van kpn vind ik nog steeds dat bij een opname of terugkijken van kanaal 1 t/m 10 je geen hoge kwaliteit stream hebt, maar een 7 mbps stream.

Dit is bij Ziggo beter geregeld. Hier is de terug kijk en opname stream van hoge kwaliteit.

Ook vind ik de tv box van Ziggo stabieler.

Apps laat ik op mijn apple tv of android tv en dat werkt het beste (vind ik).


Reageer