Skip to main content

Wij hebben een tv ontvanger VIP 2952. Geeft geen signaal uit naar smart tv. blijkt na controle van helpdesk.

Nu krijg ik een nieuwe ontvanger. WAT moet ik nemen, er wordt geadviseerd een 4K ontvanger maar die is € 2.50 duurder.

Wij hebben geen 4K televisie en ook geen behoefte aan netflix of andere betaalde zenders en hebben ook nog geen glasvezel.

Geef advies welke tv ontvanger ( nummer ?) voor ons geschikt is want wij hebben hier totaal geen benul van.

Groet van een stel bejaarden.

Je krijgt gewoon een gelijkwaardige vervanger voor de huidige. Er valt niets te kiezen @atienwouter 

Groeten van een andere bejaarde😉


@atienwouter 

Een “nieuwe” Arris VIP 2952 is perfect, als je geen mediabox en / of 4K wilt.

 

Je kan ook je abonnement omzetten naar KPN tv+

Dan krijg je de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Meestal ben je met dit abonnement goedkoper uit. 

 

€ 2,50 voor 2 4K zenders zou ik niet doen.

Zonder van het geld. 

De rest is toch gewoon hetzelfde (HD). 


Worden wij dan niet afgescheept met een verouderd model i.v.m. updates.

M.a.w. krijgen wij de meest recente ontvanger ??

Morgen worden wij teruggebeld, dus een beetje er vanaf te weten in fijn. 

Alvast bedankt jongeman.


@atienwouter je kan ook eens kijken om je abonnement te veranderen naar TV+. Wellicht ben je goedkoper uit en dan ontvang je de nieuwste TV-ontvanger. 
 

TV+ KPN


Je wordt niet afgescheept met een verouderd model.

De enigste verouderde modellen zijn de decoders van het merk Motorola, die zul je dus niet meer krijgen, want die worden juist omgewisseld door decoders zoals je nu zelf hebt, die kunnen dan qua leeftijd wel oud zijn, maar doen nog steeds mee met de software-updates.

Dus grote kans dat je nu weer een VIP2952 krijgt, die nog gewoon in de roulatie zit en steeds weer softwarematig bijgewerkt wordt @atienwouter 


Als je ook van de Teletekst-knop gebruik maakt voor TXT en ondertiteling moet je de TV+ niet willen nemen, want dat TV-systeem werkt heel anders en kunnen sommige (senioren) niet (meer) aan wennen @atienwouter 

 


Er wordt even niet goed gelezen,,..

 

Wanneer krijgt jij 'geen signaal'. Is dit een melding die in beeld komt nadat je hem aan zet? Of krijg je helemaal geen beeld en blijft het scherm zwart? Start de ontvanger wel op?

Indien het eerste controleer dan even of de juiste hdmi ingang wel is geselecteerd. Dit doe je met de ronde toets met een vierkantje en pijltje op afgebeeld. Die een aantal kkeren indrukken tot je het beeld weer zichtbaar hebt.

Bij het tweede, zou er een ander euvel kunnen zijn.

 


Persoonlijk zou ik zes maanden het 4K pakket afnemen zodat jouw TV ontvanger omgeruild zal worden voor een 5202. Na zes maanden kan je dat 4K pakket weer beëindigen en dan hoef je die 5202 niet terug om te ruilen.


“geen signaal”

Komt bij mij direct de vraag: Staat de tv wel op de juiste hdmi ingang ingesteld? Die waarin de hdmi kabel vanaf de decoder komt.

En de Arris VIP2952 is nog een volledig courante ontvanger. Krijgt ook regelmatig updates en is voorzien van de nieuwste software voor die ontvangers. 


Als je ook van de Teletekst-knop gebruik maakt voor TXT en ondertiteling moet je de TV+ niet willen nemen, want dat TV-systeem werkt heel anders en kunnen sommige (senioren) niet (meer) aan wennen @atienwouter 

 

 

Natuurlijk wel.

Ik lees zelfs dat mensen van 80 er aan wennen.

Teletekst is nu een app.

Ondertiteling werkt anders, makkelijker zelfs. Éénmalig instellen en je hebt bij alle zenders ondertiteling en altijd als je dat wilt.


Persoonlijk zou ik zes maanden het 4K pakket afnemen zodat jouw TV ontvanger omgeruild zal worden voor een 5202. Na zes maanden kan je dat 4K pakket weer beëindigen en dan hoef je die 5202 niet terug om te ruilen.

 

Ik zou gewoon kiezen voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).

De kans is zelfs groter dat hij / zij goedkoper uit is.

 


Persoonlijk zou ik zes maanden het 4K pakket afnemen zodat jouw TV ontvanger omgeruild zal worden voor een 5202. Na zes maanden kan je dat 4K pakket weer beëindigen en dan hoef je die 5202 niet terug om te ruilen.

Ik zou gewoon kiezen voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).

De kans is zelfs groter dat hij / zij goedkoper uit is.

Het gaat mij niet om kosten maar om gebruiksgemak en beeldkwaliteit en dan prefereer ik de 5202 toch echt boven de 7022.


Met alles wat ik her en der over TV+ lees (en de daarbij behorende ontvangers) zou ik er persoonlijk vooralsnog met een grote boog omheen lopen. Ik was zeer tevreden met de ZXV8001, maar nu die is uitgefaseerd moet ik het doen met de VIP5202, niet optimaal qua bediening maar vele malen te prefereren boven de DIW7022, wat in feite een soort van Android tablet-zonder-touchscreen is. 


Hallo allemaal,

Het probleem op een forum is vaak dat iedereen een eigen inbreng geeft.

De één heeft goede ervaring met deze  ontvanger en de andere niet.

De keuze is waarschijnlijk  de 7022 of 5202 of gewoon weer 2952.

Waarschijnlijk de KPN tv+ als daar een korting bij is.

Allemaal bedankt .

Trouwens de tv is goed aangesloten op ontvanger met HDMI kabel en juiste kanaal, maar er is geen doorgifte naar de tv.

Groetjes.

 


Wij hebben een tv ontvanger VIP 2952. Geeft geen signaal uit naar smart tv. blijkt na controle van helpdesk.

Nu krijg ik een nieuwe ontvanger. WAT moet ik nemen, er wordt geadviseerd een 4K ontvanger maar die is € 2.50 duurder.

Wij hebben geen 4K televisie en ook geen behoefte aan netflix of andere betaalde zenders en hebben ook nog geen glasvezel.

Geef advies welke tv ontvanger ( nummer ?) voor ons geschikt is want wij hebben hier totaal geen benul van.

Groet van een stel bejaarden.

Als de ontvanger alleen gebruikt wordt om televisie te kijken en er verder geen gebruik wordt gemaakt van streamingdiensten, wat me bij u het geval lijkt, dan is de Arris VIP 5202 een prima vervanger. 

Het abonnement aanpassen naar TV+ kan ook, met daarbij de DIW7200, maar de DIW7200 heeft een sterk afwijkende bediening. Er zijn klanten die nog problemen ervaren, maar er zijn ook die er tevreden mee zijn. Belangrijk is ook te weten, dat bij omzetting van het abonnement naar TV+ met de DIW7200 het officieel niet mogelijk is, deze weer te ruilen voor een een VIP 2952 of 5202.


..

Nomen Nominandum schreef:

Als je ook van de Teletekst-knop gebruik maakt voor TXT en ondertiteling moet je de TV+ niet willen nemen, want dat TV-systeem werkt heel anders en kunnen sommige (senioren) niet (meer) aan wennen

Ach, als zelfs mijn moeder, nu 85, liever de TT app in haar telefoon gebruikt dan via npo 1,2,3 op tv (hmb2260) dan zal de TT app in een ontvanger ook geen punt zijn.


..

Nomen Nominandum schreef:

Als je ook van de Teletekst-knop gebruik maakt voor TXT en ondertiteling moet je de TV+ niet willen nemen, want dat TV-systeem werkt heel anders en kunnen sommige (senioren) niet (meer) aan wennen

Ach, als zelfs mijn moeder, nu 85, liever de TT app in haar telefoon gebruikt dan via npo 1,2,3 op tv (hmb2260) dan zal de TT app in een ontvanger ook geen punt zijn.

Wat probeer je hiermee nu te zeggen?

Dat je moeder representatief is voor alle 85-jarigen?  En daarom iedereen de TT app op de smartphone moet en zal gebruiken? En er ook maar meteen vanuit dat iedereen over een smartphone beschikt?

 


@Berteman Voor jou is wel het spreekwoord "pot verwijt de ketel” van toepassing. Sommige (senioren) van jouw zijn dan representatief?

Peter spraak niet over een app op smartphone maar over een app, bv. nos teletekst app, de kan man op de tv+box installeren. Als iemand van de familie (kinder, kleinkinderen ...) de app installeer denk ik dat niemand meer teletekst binnen NPO-kanalen wil zien.


..

Nomen Nominandum schreef:

Als je ook van de Teletekst-knop gebruik maakt voor TXT en ondertiteling moet je de TV+ niet willen nemen, want dat TV-systeem werkt heel anders en kunnen sommige (senioren) niet (meer) aan wennen

Ach, als zelfs mijn moeder, nu 85, liever de TT app in haar telefoon gebruikt dan via npo 1,2,3 op tv (hmb2260) dan zal de TT app in een ontvanger ook geen punt zijn.

Ik ben nog lang geen 85,maar prefereer TT bij de zenders verre boven die op m'n slimfoon. Gebruik het dagelijks. Dus voor mij geen TT app op een ontvanger.

En dan nog: bij glasvezel is bij terugkijken en opnames de (unicast) beeldkwaliteit bij tv+ lager dan de kwaliteit bij de klassieke ontvangers. 


@Berteman Voor jou is wel het spreekwoord "pot verwijt de ketel” van toepassing. Sommige (senioren) van jouw zijn dan representatief?

Peter spraak niet over een app op smartphone maar over een app, bv. nos teletekst app, de kan man op de tv+box installeren. Als iemand van de familie (kinder, kleinkinderen ...) de app installeer denk ik dat niemand meer teletekst binnen NPO-kanalen wil zien.

Begrijpend lezen is ook niet voor iedereen weggelegd. 

Ik schreef dat de moeder van Peter niet representatief is voor alle 85 jarigen. Daarmee schrijf ik niet dat anderen dat wél zijn. 

Ach, als zelfs mijn moeder, nu 85, liever de TT app in haar telefoon gebruikt dan via npo 1,2,3 op tv (hmb2260) dan zal de TT app in een ontvanger ook geen punt zijn.

Dit gaat over dus over de TT-app op een smartphone die de moeder van Peter liever gebruikt dan teletekst via de ontvanger.


Begrijpend lezen is ook niet voor iedereen weggelegd. 

 

Ach, als zelfs mijn moeder, nu 85, liever de TT app in haar telefoon gebruikt dan via npo 1,2,3 op tv (hmb2260) dan zal de TT app in een ontvanger ook geen punt zijn.

Dit gaat over dus over de TT-app op een smartphone die de moeder van Peter liever gebruikt dan teletekst via de ontvanger.

Verder wil ik geen reactie geven, het is te kinderachtig en offtopic


..

Nomen Nominandum schreef:

Als je ook van de Teletekst-knop gebruik maakt voor TXT en ondertiteling moet je de TV+ niet willen nemen, want dat TV-systeem werkt heel anders en kunnen sommige (senioren) niet (meer) aan wennen

Ach, als zelfs mijn moeder, nu 85, liever de TT app in haar telefoon gebruikt dan via npo 1,2,3 op tv (hmb2260) dan zal de TT app in een ontvanger ook geen punt zijn.

Dus jouw moeder leest tijdens het televisie kijken de ondertiteling op haar telefoon?


Hoi! Ik zie dat er een aantal reacties geplaats waren die niet helemaal overkwamen als bedoeld. Ik heb deze verwijderd voor de leesbaarheid en voor de toegevoegde waarde aan dit gesprek. Ik wil iedereen vragen om de reacties naar elkaar vriendelijk en inhoudelijk te houden! We zijn een community ten slotte 🙂 .


-knip

Uiteraard leest ze het nieuws en voetbal informatie via die app op telefoon. 

De TT van de ontvanger alleen nog ondertiteling als het geluid zacht staat.

Via de TV+ bij mij vind ze "888" ondertiteling wel handiger. 

 

Admin: dit kan inderdaad wat vriendelijker. Bericht aangepast. 


Nu graag weer inhoudelijk. Het is bijna kerst mensen 🙂