Skip to main content
Beantwoord

Welke van de twee ontvangers moet ik terugsturen?

• February 24, 2026
  • 4 reacties
  • 106 keer bekeken

Ik heb 2 tv ontvangers, ik heb 1 opgezegd.

Ik kan NERGENS vinden welke van de 2 retour moeten. Het zijn dezelfde modellen en teglijkertijd ontvangen.

De chatbot snapt het niet, google snapt het niet, ik kan geen medewerkers spreken, ze zijn onbereikbaar.

Je krijgt een doos thuis en red je er maar mee...

Welke stuur ik terug?

Beste antwoord door Serenay van KPN

Hoi ​@Markdejong1988, welkom bij de community en leuk dat je ons hebt gevonden! Goed dat je dit even checkt Als je twee dezelfde tv-ontvangers hebt en je hebt er één opgezegd, dan maakt het in principe niet uit welke van de twee je terugstuurt. Ze zijn gekoppeld aan je abonnement in het systeem. Wat ik wél aanraad, is om het oudste apparaat terug te sturen zoals ​@Ik_Combineer en ​@JanD al zeiden! Dan houd je zelf het meest recente exemplaar in gebruik.

Voor meer informatie over het terugsturen van apparatuur hebben we ook een pagina met de meestgestelde vragen. Daar vind je ook precies hoe het werkt met de retourdoos, termijn en bevestiging na ontvangst.

Mocht je daar nog iets niet in terugvinden, laat het gerust weten! 🙂

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 24, 2026

Ik zou die met de oudste fabricagedatum terug sturen ​@Markdejong1988 , dan houd je de jongste

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 24, 2026

Allebei nog in gebruik? Ik zou even wachten welke binnenkort niet meer werkt. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 24, 2026

Het maakt geen drol uit, degene die terug gestuurd wordt wordt gescant bij CEVA. Op het moment dat dat gebeurt ontkoppeld de serienummer van jouw account en weet KPN dat je er 1 hebt terug gestuurd. Welke is dus niet van belang.

Ik zou dan ook het advies van Jan opvolgen en de oudste terug sturen, maar voor KPN is het q pot nat.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Markdejong1988, welkom bij de community en leuk dat je ons hebt gevonden! Goed dat je dit even checkt Als je twee dezelfde tv-ontvangers hebt en je hebt er één opgezegd, dan maakt het in principe niet uit welke van de twee je terugstuurt. Ze zijn gekoppeld aan je abonnement in het systeem. Wat ik wél aanraad, is om het oudste apparaat terug te sturen zoals ​@Ik_Combineer en ​@JanD al zeiden! Dan houd je zelf het meest recente exemplaar in gebruik.

Voor meer informatie over het terugsturen van apparatuur hebben we ook een pagina met de meestgestelde vragen. Daar vind je ook precies hoe het werkt met de retourdoos, termijn en bevestiging na ontvangst.

Mocht je daar nog iets niet in terugvinden, laat het gerust weten! 🙂