Skip to main content

Welke Radio en / of tv zenders wil jij dat door KPN in 2025 aan het pakket worden toegevoegd.

Voor mij (persoonlijk), meer Engelstalige tv zenders.

Admin update 29 december 2024: dit topic is door en voor gebruikers van de community geschreven. Meer informatie over wat KPN wel en niet doet met suggesties voor zenderwijzigingen, vind je hier. 

Back on topic.

Dat nog niemand hier TV5 Monde heeft genoemd. Nu nu maar bij 2 providers: Ziggo en SKV. Komend jaar ook weer bij KPN???

Maakt mijn totale lijstje nu:

Joe (r)
Stingray Jazz (tv)
TV5 Monde (tv) 
Mezzo (tv)

Dat nog niemand hier TV5 Monde heeft genoemd. Nu nu maar bij 2 providers: Ziggo en SKV.

Bij Odido is TV5 Monde in basispakket (kanaal 421)

Ik zat een beetje verkeerd met TV5. Tja, dan moet ik het ook maar niet uit het hoofd doen, hè 😁

De providers die deze nog hebben zijn: Ziggo, Odido (dank ​@TDN 😃) en Kabel Noord. Die laatste niet landelijk. En qua beeldkwaliteit van de HD zenders wil ik nog niet dood gevonden worden bij Odido. Bij een kennis met een 50 inch niet om aan te zien.

En qua beeldkwaliteit van de HD zenders wil ik nog niet dood gevonden worden bij Odido. Bij een kennis met een 50 inch niet om aan te zien.

Bij odido hebben Nederlandse HD zenders 7Mbs bitrate, vergelijkbaar met KPN unicast. De andere HD zenders hebben 5Mbs, duidelijk minder. Maar de SD zenders met 2Mbs zijn niet aan te zien.

Odido kan ook moeilijk concurreren op bitrates, ze hebben geen eigen netwerk en moet voor iedere bits extra betalen. Dat is ook reden dat ze 5G klik&klaar introduceren om meer data naar hun eigen netwerk om te leiden.

@Noordzee , zoals je ziet, heb ik de titel laten aanpassen.😉

@TDN  , zullen we het in deze topic houden bij KPN s.v.p.?

Dus weke zenders wil jij erbij hebben en welke kunnen er volgens jouw vanaf.

Mijn hartelijke dank.

Anders gaat voordat je er erg in hebt de topic een hele andere kant op.

S.v.p. voor andere dingen (zoals al eerder gevraagd) een aparte topic voor maken.

Eraf ga ik niet (meer) noemen. Dat is heel persoonlijk. Het is net als met de gelovigen. Met zijn allen door één KPN deur. Ook wat genres betreft.

KPN moet samenstellen voor 2,5 miljoen tv klanten. Niet voor jouw alleen. 

Met IPTV is er geen beperking. Hooguit qua inkoopprijs. 

​zullen we het in deze topic houden bij KPN s.v.p.?

Mijn hartelijke dank.

Voor Digitenne moet er voor elke nieuwe zender sowieso ook eentje verdwijnen in verband met ruimtegebrek.

Mijn eerste advies is om True Amateurs te vervangen door Viaplay TV, het oude SBS 9. 

Dan mis ik verder een leuke muziekzender. Er schijnen plannen te zijn voor een doorstart van het oude TMF. Dat zou leuk zijn. Tot die tijd zou ik de voormalige muziekzender MTV vervangen door de zender Now 80’s. 

Zelf kan ik via de satelliet alle TV zenders zien die ik wens, maar ik gun andere klanten ook de volgende mooie TV-zenders: 

Now 70’s

Arte 

Phoenix

Die zijn wat mij betreft prima alternatieven voor bv TLC, 24 Kitchen en ID. 

​zullen we het in deze topic houden bij KPN s.v.p.?

Mijn hartelijke dank.

Voor Digitenne moet er voor elke nieuwe zender sowieso ook eentje verdwijnen in verband met ruimtegebrek.

Mijn eerste advies is om True Amateurs te vervangen door Viaplay TV, het oude SBS 9. 

Dan mis ik verder een leuke muziekzender. Er schijnen plannen te zijn voor een doorstart van het oude TMF. Dat zou leuk zijn. Tot die tijd zou ik de voormalige muziekzender MTV vervangen door de zender Now 80’s. 

Zelf kan ik via de satelliet alle TV zenders zien die ik wens, maar ik gun andere klanten ook de volgende mooie TV-zenders: 

Now 70’s

Arte 

Phoenix

Die zijn wat mij betreft prima alternatieven voor bv TLC, 24 Kitchen en ID. 

ID of Investigation Discovery is voor mij een onmisbare zender. Dus laten we geen zenders gaan noemen die weg zouden kunnen. Dat gaat tot onnodige discussies leiden. 

Waarom zouden er zenders weg moeten? 

Minder dan 30 kanalen mag KPN niet leveren via het basispakket.

Anders zouden allen Nederlandse kanalen meteen naar een extra pakket mogen.

Ps ​@TDN KPN weet tot op de kijker precies wie welke zenders kijkt en hoelang. 

Dan on topic ik zou graag Syfy en 13th street weer zien terugkerens uiteraard zal dat niet gebeuren. Veel titels die daar te zien waren zijn in Nederland nergens te zien via streamdiensten.

Bij DVB-C, DVB-T2 is er beperkte bandbreedte. Omdat alles tegelijk wordt doorgegeven. 

Eigenlijk is dat niet helemaal waar het probleem is dat de benodige frequenties om meer kanalen door te geven voor andere doeleinden worden gebruikt. 

Ik kreeg deze opmerking niet in mijn vorige reactie mijn excuses. 

dat de benodige frequenties om meer kanalen door te geven voor andere doeleinden worden gebruikt

Dat speelt niet bij kpn. Bij IPTV zijn geen frequenties. En bij Digitenne, DVB-T2, zijn alleen zenders, geen internet. 

Ziggo heeft onlangs de Hindoestaanse zenders uit een frequentie gehaald t.b.v. internet.  Die geven ze alleen nog via IPTV door.

dat de benodige frequenties om meer kanalen door te geven voor andere doeleinden worden gebruikt

Dat speelt niet bij kpn. Bij IPTV zijn geen frequenties. En bij Digitenne, DVB-T2, zijn alleen zenders, geen internet. 

KPN en anderen gebruiken die ether frequenties voor andere  toepassingen. Omdat er een beperkte hoeveelheid frequenties beschikbaar zijn ligt het aantal kanalen vast. Voor dvb-T2 wat via de ether gaat gelden andere regels dan via de kabel, daar zitten ze inderdaad vast aan Docsis internet schaf dat af en er is ruimte zat.

Maar goed on topic  KPN moet wel de centen ervoor over hebben om iets toe te voegen. Ik lees dezelfde namen als in alle voorgaande topics daar is eerder al weinig mee gedaan dus de kans dat er dit jaar iets veranderd is klein.

KPN en anderen gebruiken die frequenties voor andere mobiele toepassingen.

Klopt, het gaat hier om de oude kanalen 49 t/m 60. Sinds de zomer van 2019 worden die in Nederland niet meer gebruikt. Sinds een jaar ook niet meer in België. 

Terug naar het gewenste zenderpakket.

Voor KPN TV hoeven er wat mij betreft echt geen zenders te verdwijnen, maar ik zou wel graag het Basispakket gereduceerd zien worden naar 30 tot 35 zenders. Dat betekent dat er zo'n 30 zenders naar andere pakketten overgeheveld zouden kunnen worden. Hierdoor kan het Basispakket wat goedkoper worden. Welke zenders zouden er dan in moeten? Ik ga dan niet mijn favoriete 30 zenders noemen, maar ik noem hieronder een combinatie van de verplichte zenders en de meest bekeken TV-zenders.

Verplicht :

(10 tot 15) De drie NPO-zenders, de drie Vlaamse zenders, de regionale zender en de lokale zender. Ik vul dat nog aan met minimaal twee andere regionale zenders (conform het huidige beleid van KPN) en dan zitten we op tien tot 15 zenders. 

Twintig populairste andere zenders : 

(5) RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, RTL Z

(4) SBS 6, NET 5, Veronica, Viaplay TV (oude SBS 9),

(5) Comedy Central, Paramount Network, Star Channel (voorheen FOX), ESPN 

(6) Discovery, TLC, Eurosport , BBC First Holland, Nat. Geographic, ID

Ik baseer dit lijstje op dit gepubliceerd overzicht:  

O.a. de Duitse, Engelse en andere Europese zenders zouden dan in een aanvullend pakket kunnen komen voor de liefhebbers. Daar zou dan ook een Franse zender en een Spaanse zender aan toegevoegd kunnen worden.  

Diverse andere (matig bekeken) TV zenders zouden overgeheveld kunnen worden naar het pluspakket. 

• Graag bij de radiozenders JOE erbij (wordt al bijna 1,5 jaar hier geroepen)
  • Stingray Lite TV
  • 2 verrassingszenders toevoegen in het 4K pakket, anders pakket opheffen en zenders toevoegen aan TV pluspakket.

Voor KPN TV hoeven er wat mij betreft echt geen zenders te verdwijnen, maar ik zou wel graag het Basispakket gereduceerd zien worden naar 30 tot 35 zenders. Dat betekent dat er zo'n 30 zenders naar andere pakketten overgeheveld zouden kunnen worden. Hierdoor kan het Basispakket wat goedkoper worden. Welke zenders zouden er dan in moeten? Ik ga dan niet mijn favoriete 30 zenders noemen, maar ik noem hieronder een combinatie van de verplichte zenders en de meest bekeken TV-zenders.

Diverse andere (matig bekeken) TV zenders zouden overgeheveld kunnen worden naar het pluspakket. 

Deels een goed idee maar......

Uiteindelijk wordt daarmee voor diverse klanten TV juist duurder want verplicht extra pakketten afnemen om een bepaald kanaal te kunnen zien. Ik heb juist weer voor KPN gekozen omdat een bij ons veel gekeken kanaal van het pluspakket naar het basispakket is gegaan. Ik laat bewust de combinatie met een mobiel abonnement bij KPN buiten beschouwing.  

Je zou eigenlijk verwachten dat gezien er meer on demand wordt gekeken lineaire kanalen weinig meerwaarde hebben of deze moeten content hebben die nog niet in Nederland beschikbaar is.

Het is natuurlijk ook alleen maar een wens. Dit soort topics zijn er al een aantal jaar. En mijn ervaring is dat KPN toch volledig hun eigen plan trekt. Waarbij ze grotendeels afhankelijk zijn van de afspraken in contracten met zendereigenaren. Die verkopen vaak TV-kanalen in pakketten. Waardoor je ook meteen een minder populaire TV-zender in je pakket hebt. Wij als klanten hebben allemaal andere wensen en dat blijkt iedere keer weer in dit soort topics. 

Als dat pakket van +/- van 30/35 kanalen € 7,50 gaat kosten ben ik deels voor echter dan raken wij onze zenders kwijt, dan is de keuze om TV via KPN volledig te stoppen en kiezen voor NLziet met hun extra pakket makkelijk gemaakt. 

Het 'probleem' is natuurlijk ook een voor Nederland nieuw tv kanaal moet wel interesse hebben om hun materiaal hier te verspreiden en adverteerders trekken noem maar op. Het is zover ik weet iets meer dan enkel distributie licentie afspraken.

Maar laat een ieder gerust de wensen kenbaar maken, nee hebben we ja kunnen we krijgen.

Er is toch al alleen de eigen regiozender (+ omliggende) en eigen stadszender, ​@TDN ?

Regionale zenders (radio) 880-892 en omliggende stadzenders (bij me 4) hoef ik helemaal niet. Zijn alleen maar stilstaande beeld met stadradio.

Je hoeft er niet op af te stemmen. Dan zouden van mij ook wel een stuk of wat radio en televisiezenders eraf mogen. Tv oranje, 100% nl tv, comedy central, xite, radio nl, 100 % nl radio, en nog meer. Maar daar zijn ook liefhebbers voor!

Het probleem is dat bandbreedte beperkt is, als we niet laten weten welke zenders niet populair zijn, hoeven we niet te vragen naar nieuwe zenders.

Populariteit mag zeker niet het belangrijkste criterium zijn want dan blijven alleen de zenders voor de grote massa over, en er moet ook altijd ruimte blijven voor nichezenders, ​@TDN.

ITV (Van de BBC)
Een app voor de radiozenders op mobiel (KPN RADIO+)

ITV bij KPN gaat nooit gebeuren. Koop een schotel met ontvanger en heel veel Engelse zenders zijn gratis te ontvangen.

Er zijn ook veel tv’s met een satelliet tuner ingebouwd. Dan heb je alleen een schotel nodig.

ITV (Van de BBC)
Een app voor de radiozenders op mobiel (KPN RADIO+)

ITV bij KPN gaat nooit gebeuren. Koop een schotel met ontvanger en heel veel Engelse zenders zijn gratis te ontvangen.

Er zijn ook veel tv’s met een satelliet tuner ingebouwd. Dan heb je alleen een schotel nodig.

Deze heb ik maar wil ervan af.

Deels een goed idee maar......

Uiteindelijk wordt daarmee voor diverse klanten TV juist duurder want verplicht extra pakketten afnemen om een bepaald kanaal te kunnen zien. Ik heb juist weer voor KPN gekozen omdat een bij ons veel gekeken kanaal van het pluspakket naar het basispakket is gegaan. Ik laat bewust de combinatie met een mobiel abonnement bij KPN buiten beschouwing.  

Je zou eigenlijk verwachten dat gezien er meer on demand wordt gekeken lineaire kanalen weinig meerwaarde hebben of deze moeten content hebben die nog niet in Nederland beschikbaar is.

Vogenschijnlijk mij hebben hebben we deze discussie overigens eerder dit jaar ook al eens gevoerd...😉

Ik heb juist weer voor KPN gekozen omdat een bij ons veel gekeken kanaal van het pluspakket naar het basispakket is gegaan.

Welke is dat ​@Rowi. ? Ik heb mijn archief doorgespit en kom alleen NPO 1 Extra tegen. Die is 29 juni '23 van plus naar basis gegaan. Maar dat is bij alle providers geweest op verzoek van de npo.

Ik heb juist weer voor KPN gekozen omdat een bij ons veel gekeken kanaal van het pluspakket naar het basispakket is gegaan.

Welke is dat ​@Rowi. ? Ik heb mijn archief doorgespit en kom alleen NPO 1 Extra tegen. Die is 29 juni '23 van plus naar basis gegaan. Maar dat is bij alle providers geweest op verzoek van de npo.

Die vraag heb ik al eerder beantwoord Crime&Investigation. Die is in langer geleden verplaatst in '21 dacht ik.

@Ratonesque dergelijke discussies worden eindeloos herhaald. Er zijn zoveel kanalen met nagenoeg hetzelfde aanbod dat is voor de meeste voorgestelde kanalen nagenoeg niet anders.

Ik ben eigenlijk benieuwd of de topicstarter specifieke kanalen kan noemen want Engelstalig is een ruim begrip.

Zender wijziging van 1 juli 2020 ​@Rowi. 😉.

Je bent dus al lang terug. 

Reageer