Skip to main content

Welke tv- en radiozenders zullen er volgens jullie bij moeten komen of verwijderd moeten worden om KPN nog beter te kunnen maken in het nieuwe jaar?

Admin update 1 oktober 2024: dit topic is door en voor gebruikers van de community geschreven. Meer informatie over wat KPN wel en niet doet met suggesties voor zenderwijzigingen, vind je hier. 

Met 'zenderwijziging' mag ook gezegd worden of een TV zender van SD naar HD mag.

En het is niet meer dan logisch (en zeker in deze tijd) dat een klant de TV zenders ONS en TV Oranje graag in HD wilt zien en niet in SD zoals KPN dit nu doet.

De HD aanvoer is aanwezig, alleen doet KPN hier niks mee.

Wat betreft JOE, dit is niet meer normaal uit te leggen naar de klant toe. Elke dag dat deze radiozender niet te beluisteren is via het aanbod van KPN, is een dag teveel.

Ik zou graag de spanse  zender terug willen AUB.

Gr Joaquin 

Zenderverzoek: TV Noord (voor mij als Groninger die in Amsterdam woont) en alle andere regionale zenders!!!

Ik vind het zowieso al vreemd dat KPN niet alle regionale zenders doorgeeft.

Je kan toch familie hebben elders.

Ziggo geeft wel netjes alle regionale zenders door.

Ik vind het zowieso al vreemd dat KPN niet alle regionale zenders doorgeeft.

Je kan toch familie hebben elders.

Ziggo geeft wel netjes alle regionale zenders door.

Dan zet je hier toch als wens neer:

Alle regionale zenders.

Het jaar 2024 is al ver.

De kans dat KPN dit jaar nog nieuwe zenders toevoegt is klein (denk ik).

Ik denk dat we binnenkort een nieuwe wensenlijst moeten starten met de naam:

1. Welke zenders wil jij erbij hebben 2025
  2. 2025, welke zenders zou KPN toe moeten voegen
  3. Welke zenderwijzigingen voor 2025
  4. etc. 

Met 'zenderwijziging' mag ook gezegd worden of een TV zender van SD naar HD mag.

En het is niet meer dan logisch (en zeker in deze tijd) dat een klant de TV zenders ONS en TV Oranje graag in HD wilt zien en niet in SD zoals KPN dit nu doet.

De HD aanvoer is aanwezig, alleen doet KPN hier niks mee.

Wat betreft JOE, dit is niet meer normaal uit te leggen naar de klant toe. Elke dag dat deze radiozender niet te beluisteren is via het aanbod van KPN, is een dag teveel.

Ik vind het ook heel vreemd dat JOE nog steeds niet doorgegeven wordt bij KPN. Op de site van JOE staat ook al heel lang ‘KPN volgt later ‘.

Ben wel benieuwd wat het probleem is. Kunnen KPN en DPG het niet eens worden over een doorgifte vergoeding? Of moet er apparatuur besteld worden wat heel lang duurt? Inmiddels zijn er wel andere radiozenders toegevoegd, dus zo moeilijk kan het toch niet zijn? En het is wel een radiozender waar behoefte aan is, ze hebben een marktaandeel van 5 tot 6%.

Veel Joe aan. Leuke zender inderdaad. Gelukkig 100 % ontvangst via FM hier. Maar digitaal klinkt wel mooier. Dus waar blijft ie???

Alle regionale zenders graag en in HD.

Travelxp (of iets soortgelijks). Keek veel na Travel Channel, sinds die weg is, zou een vervanging welkom zijn.

TVE zou ik graag willen 

Joaquin **********

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Alle lokale en regionale TV zenders in HD en allemaal doorgeven. 

En alle lokale en regionale radiozenders allemaal doorgeven. 

En de radiozender Joe FM toevoegen in het zenderpakket. 

En starten met eigen 20 filmzenders en 20 sportzenders en dat de alle film en sportrechten in bezit komen van KPN en andere providers. Dan hoef je ook niet te abonneren op zeer dure streamingsdiensten. 

Ik zou de voorkeur geven aan BBC 3 en BBC4 en wat radio betreft zouden er wel wat Duitstalige zenders bij mogen want wat Duitse zenders betreft is de spoeling erg dun.

Joe nedererland (Radio)

En starten met eigen 20 filmzenders en 20 sportzenders en dat de alle film en sportrechten in bezit komen van KPN en andere providers. Dan hoef je ook niet te abonneren op zeer dure streamingsdiensten. 

En wie gaat dat betalen?

Sport en filmrechten kosten heel erg veel geld.

Mijn wens voor 2024 (welke niet ingewilligd gaat worden😉) is dat het basispakket verkleind wordt naar de minimaal verplichte 30 zenders welke in een basispakket horen. En daarin dan in ieder geval dus alle verplichte zenders. Dat zijn de TV en Radiozenders van de NPO, de regionale zenders, de lokale zenders en de Vlaamse TV en Radiozenders. Dit dan aan te vullen tot ruim 30 zenders met de meest populaire andere zenders.   

Alle andere zenders dan naar aanvullende pakketten die je aanvullend kunt afsluiten. BV een radiopakket, een Engels pakket, een Duits pakket, een kinder-TV-pakket etc. etc. 

Dan kan de prijs van het Basispakket wel verlaagd worden van 12,50 naar bv 7,50.  

Bij online.nl zijn zelfs al de espn kanalen en alle film1 kanalen in het standaard pakket te zien

Mijn wens voor 2024 (welke niet ingewilligd gaat worden😉) is dat het basispakket verkleind wordt naar de minimaal verplichte 30 zenders welke in een basispakket horen. En daarin dan in ieder geval dus alle verplichte zenders. Dat zijn de TV en Radiozenders van de NPO, de regionale zenders, de lokale zenders en de Vlaamse TV en Radiozenders. Dit dan aan te vullen tot ruim 30 zenders met de meest populaire andere zenders.   

Alle andere zenders dan naar aanvullende pakketten die je aanvullend kunt afsluiten. BV een radiopakket, een Engels pakket, een Duits pakket, een kinder-TV-pakket etc. etc. 

Dan kan de prijs van het Basispakket wel verlaagd worden van 12,50 naar bv 7,50.  

Het basispakket moet minimaal de huidige omvang houden, @Noordzee. De minderheid die veel naar minder bekeken zenders kijkt is dan veel meer geld kwijt! Niet doen!

Ik snap jouw reactie en mening @Ratonesque 

Maar mijn mening is anders: Ik wil eigenlijk helemaal niet meebetalen aan dure zenders zoals ESPN (1) en Filmbox. Ook zenders als CNN, de BBC en de kinderzenders Comedy Central en Nickelodeon kunnen wat mij betreft meteen naar een aanvullend pakket toe.  En zo kan ik de lijst wel aanvullen met 30 zenders die relatief weinig worden bekeken maar waar wij wel allemaal aan meebetalen. 

En wie gaat dat betalen?

Sport en filmrechten kosten heel erg veel geld.

Dat valt niet te ontkennen maar kennelijk zijn de providers en klanten bereid dat te betalen. Kunnen ook samen een vuist maken en zeggen: genoeg is genoeg. 

De vraag van ‘wie gaat dat betalen’ kan ook breder gesteld worden. Het is toch eigenlijk bizar, dat voor zenders die gefinancierd worden vanuit reclameinkomsten en de sponsoring van programma's, betaald moet worden om reclame te kijken.

Dat heet solidariteit, @Noordzee. Zodat het niet voor sommigen heel duur wordt, en voor anderen weer heel goedkoop. Bovendien, welke samenstelling is dan de goede? Het kan wel zijn dat de BBC en Filmbox voor jou niet interessant zijn, maar ik kijk bijvoorbeeld weer nooit naar ID of HGTV. Dus daar kom je nooit uit.

Mensen met kinderen hebben wel belang bij Nickolodeon, bijvoorbeeld. Dus dat is weer een andere doelgroep die dan op kosten gejaagd wordt.

Ik denk aan deze zenders in het basispakket: 

NPO 1, NPO 2, NPO 3, NPO 1 Extra, NPO 2 Extra, NPO Nieuws, 13 regionale zenders, 1 lokale zender      

Dat zijn er al 20.

Dan aan te vullen met de drie Vlaamse zenders, RTL 4, RTL 5, SBS 6, Veronica, Net 5, Eurosport en Discovery.  Dan kom je uit op 30 zenders. 

Eventueel nog een paar zenders erbij zoals RTL 8 en SBS 9.De rest allemaal naar aanvullende pakketten. 

Dit overzicht had ik hier al eens eerder geplaatst: 

TV5monde terug s.v.p.

Dat heet solidariteit, @Noordzee. Zodat het niet voor sommigen heel duur wordt, en voor anderen weer heel goedkoop. Bovendien, welke samenstelling is dan de goede? Het kan wel zijn dat de BBC en Filmbox voor jou niet interessant zijn, maar ik kijk bijvoorbeeld weer nooit naar ID of HGTV. Dus daar kom je nooit uit.

Mensen met kinderen hebben wel belang bij Nickolodeon, bijvoorbeeld. Dus dat is weer een andere doelgroep die dan op kosten gejaagd wordt.

Dat op kosten jagen is ook weer betrekkelijk. Wanneer het basispakket wordt verkleind en daardoor goedkoper, hoeft het niet heel veel duurder te worden dan nu, zeker ook wanneer de samenstelling van de aanvullende pakketten veranderd wordt. 

Voor de abonnee’s met (jonge) kinderen een pakket met alleen de kinderzenders, een Engels pakket met zeker BBC 1 t/m 4, een pakket met de internationale nieuwszenders, en zo zijn er nog wel meer te bedenken. Wanneer het (goedkopere) basispakket, aangevuld met één of twee aanvullende pakketten, die ongeveer dàt bieden waar écht behoefte aan is, hoeft het onder de streep niets eens zoveel duurder te worden, dan nu het geval is met tientallen zenders die nauwelijks iemand lijken te boeien.

Wat ook nog kpn ook nog kan doen, is de klant bij het ‘combivoordeel’ zélf een aanvullend pakket te laten kiezen. Ik krijg nu het pluspakket ‘gratis’ maar het biedt mij persoonlijk geen enkele meerwaarde, net als trouwens het ‘gratis’ opnamepakket. Geef de klant de keuze. 

Reageer