Skip to main content

Welke zenderwijzigingen voor 2024 zou je graag zien?

• 14 september 2023
  • 308 reacties
  • 9525 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

308 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1173 reacties
  • 14 oktober 2024

Ik ben bang dat het dan toch wel duurder gaat worden,  zeker als je de BBC ook nog weer afzondert van de overige internationale zenders (die wil ik namelijk allemaal), @Berteman.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1197 reacties
  • 14 oktober 2024

Omdat, zoals ik al schreef, de abonnee dan meer mogelijkheden heeft een  zenderaanbod samen te stellen, dat beter aansluit bij de interesse en behoefte @Ratonesque 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1173 reacties
  • 14 oktober 2024

Vooropgesteld dat ik niet precies weet hoe KPN tot de prijsstelling van de verschillende pakketten komt lijkt het mij logisch dat je de prijs het meest kan drukken door zenders over zoveel mogelijk klanten te spreiden, @Berteman.

En denk maar niet dat een pakket van 30 zenders maar €7,50 gaat kosten...

PeterG
Superuser
  • 61006 reacties
  • 14 oktober 2024

Het is niet alleen aantal zenders. Zeker wat betreft basispakket. Daar is het ook kpn tv infrastructuur. Een kleiner basispakket zal het niet goedkoper maken. 

En als nu een 'duurdere' zender wordt ingekocht kan kpn een prijs bedingen op basis van potentiële kijkers als het aantal huidige pluspakket gebruikers. 

Van veel kleine pakketjes als dan Engels, TV5/TVE ofzo moet je maar afwachten hoeveel mensen die zenders nemen die duur voor inkoop zijn. Beide redenen zal zo'n pakketje veel te duur maken. Dan neemt geen consument het meer.

PeterG
Superuser
  • 61006 reacties
  • 15 oktober 2024
Manfred73 schreef:

Travelxp (of iets soortgelijks). Keek veel na Travel Channel, sinds die weg is, zou een vervanging welkom zijn.

Ik kan geen specifieke reiszender vinden die voor Europa/Nederland beschikbaar is, @Manfred73 . Travelxp, een Indiase zender, is in Europa inderdaad gestopt. En Travel Channel, VS, ook. Maar reisprogramma's gelukkig genoeg om je toch ten dienst te zijn. Een greep:

Denkend aan Holland

Dwars door de lage landen

Floortje…

Rail Away

Op Nat.geo.ch. oa Europe from above, Africa from above

Ik vertrek

Een vakantiehuis onder de Griekse zon

En de BBC natuurprogramma's vind ik ook reisprogramma's

En ja, bovenstaande kijk ik graag.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 15 oktober 2024

Ik was vorige week in Antwerpen, en daar zag ik toevallig TravelXP voorbijkomen.

PeterG
Superuser
  • 61006 reacties
  • 15 oktober 2024

Dat was zeer waarschijnlijk via een Samsung televisie @Manfred73 . Want Samsung heeft 'm in het aanbod Samsung TV Plus. Ik heb 'm hier inderdaad ook daardoor.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36497 reacties
  • 15 oktober 2024

@PeterG 

Wat ben jij vroeg op voor jouw doen!  

TravelXP zit op de Astra 2 en die kan ik daardoor ontvangen. Alleen zonder Nederlandse ondertiteling.

Astra 2E / Astra 2F / Astra 2G (28.2°E)
28.2°E action_collapse.gif1Astra 2F 11493.75 H 91 U.K. DVB-S QPSK 22000 5/6 33.8 Mb/s  2 2091 KingOfSat charts update form
  zap.gif Travelxp   Travel Sky Digital FTA 22313 2319 2320 eng  257  2319    2024-08-01 +

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 15 oktober 2024

Helaas, ik heb geen Samsung TV of Astra.

Vond het wel een leuk kanaal.

PeterG
Superuser
  • 61006 reacties
  • 15 oktober 2024

Ik was even eruit @Noordzee .

Moest even zoeken @Manfred73 , maar Travelxp heeft kpn volgens mij nooit gehad. Travel Channel wel. Ooit. Is eruit sinds februari 2019.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 15 oktober 2024

Radio Joe

HansBakker
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 46 reacties
  • 28 oktober 2024

Ik zou de MUBI app willen tippen. MUBI is een arthouse / filmhuis films TV app waarmee je op hele goede kwaliteit erg goede en bijzondere films kunt kijken. Het abonnement is niet gratis overigens. Het zou mooi zijn wanneer KPN TV+ deze app in haar aanbod op zou nemen. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1173 reacties
  • 28 oktober 2024

Geldt ook voor Picl. Is niet te downloaden op de + Box, maar is ook niet echt nodig omdat de +Box een ingebouwde Chromecast heeft waarmee je eenvoudig de films vanaf je app op de telefoon naar de +Box  stuurt, @HansBakker

Dit kan ongetwijfeld ook met de MUBI-app.

PeterG
Superuser
  • 61006 reacties
  • 28 oktober 2024

Alle beschikbare apps voor TV+ (Android-TV) kun je zelf uit de Google Play Store downloaden @HansBakker .

MUBI is beschikbaar in de Play Store op de DIW7022. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1173 reacties
  • 28 oktober 2024
PeterG schreef:

Alle beschikbare apps voor TV+ (Android-TV) kun je zelf uit de Google Play Store downloaden @HansBakker .

MUBI is beschikbaar in de Play Store op de DIW7022. 

Klopt! Net even getest, zit gewoon in de Playstore op de +Box. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Picl.

Dus @HansBakker moet gewoon even in de Playstore kijken.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 613 reacties
  • 10 november 2024

Nee...ik ga niet over JOE beginnen.... ik hou me in.

Omdat begin volgend jaar MTV stopt met MTV80s, MTV Live en MTV90s wordt de leegloop met muziekzenders nog groter. Bij KPN alleen MTV80s en MTV Live.

Ik zou dan als vervanger nieuwe muziekzenders toevoegen. Stingray LiteTV, Stingray iConcerts, Stingray Festival en Dance TV.

Het bedrag voor het pluspakket is hiervoor inmiddels al aangepast dus kom maar door...

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 613 reacties
  • 27 november 2024

Een goede speurder heeft het al gezien op de website van KPN bij de radiozenders en op de site van Hitzzz zelf....

Volgende maand krijgen we de radiozender Hitzzz erbij op kanaal 835.

Even het vermelden waard zou ik zeggen.

PeterG
Superuser
  • 61006 reacties
  • 27 november 2024

En nu weet spoedig de wereld het ​@Sebas14 

http://breedbeeldweetjes.wordpress.com .

Gertjan Woudenberg
Helper
Forum|alt.badge.img+3

En wanneer dan eindelijk Joe? Echt belachelijk dat deze populaire zender nog steeds niet is toegevoegd!

PeterG
Superuser
  • 61006 reacties
  • 28 november 2024

Gelukkig heb ik Joe via FM, Dab+ en internet (o.a. via MyTuner en de app Radio FM).

We zijn als consument niet alleen van kpn afhankelijk naar mijn mening.

Maar het wordt wel tijd voor kpn. Ziggo en Odido hebben 'm al wel. Dus kpn (moderator): waar blijft ie? Want in m'n slaapkamer zou dat wel handig zijn. Daar heb ik geen ruimte voor ook nog een extra radio.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1173 reacties
  • 28 november 2024

Is JOE niet het soort zender waarvan er al minstens 30 zijn? 😀

PeterG
Superuser
  • 61006 reacties
  • 28 november 2024

Zeg maar 40, ​@Ratonesque 😉. Wel leuke zender.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1173 reacties
  • 28 november 2024

O ja, zeker hoor, maar wat mij verbaast is dat er op de radio steeds meer beschikbaar komt, terwijl op tv er per 1 januari weer drie of vier muziekzenders verdwijnen uit het Pluspakket, waarvan de prijs ook nog eens verhoogd is van 7 naar 10 euro.

PeterG
Superuser
  • 61006 reacties
  • 28 november 2024

Nou, pluspakket is weer de oude prijs. Ik betaal altijd al € 9,99 voor het pluspakket. Het was een paar jaar verlaagd naar € 6,99 maar daar had ik geen profijt van ​@Ratonesque .

PeterG
Superuser
  • 61006 reacties
  • 28 november 2024

Ze hebben het weer uit het overzicht gehaald https://www.kpn.com/televisie/zenders, tabje radio zenders.