Skip to main content

Welke tv- en radiozenders zullen er volgens jullie bij moeten komen of verwijderd moeten worden om KPN nog beter te kunnen maken in het nieuwe jaar?

Misschien wel een keer leuk. Dit zijn de kijkpercentages per TV-zender de hele dag en alleen ‘s-avonds (gemeten in januari 2024). Dan kun je goed zien hoe marginaal weinig er naar sommige zenders wordt gekeken. 

Bron: 

https://www.marketingfacts.nl/berichten/nationaal-media-onderzoek-weinig-verschuivingen-in-kijktijd-en-marktaandelen-januari-2024/


Wat mij betreft zou het radioaanbod minimaal dat van DAB moeten evenaren voor ik überhaupt overweeg de KPN ontvanger voor radio te gebruiken.


Wat mij betreft zou het radioaanbod minimaal dat van DAB moeten evenaren voor ik überhaupt overweeg de KPN ontvanger voor radio te gebruiken.

Tja, .. en het eerste wat ik doe als ik een nieuwe ontvanger zou krijgen, de radiozenders verbergen, die mogen er om mij  wel uit, allemaal.


Misschien wel een keer leuk. Dit zijn de kijkpercentages per TV-zender de hele dag en alleen ‘s-avonds (gemeten in januari 2024). Dan kun je goed zien hoe marginaal weinig er naar sommige zenders wordt gekeken. 

Bron: 

https://www.marketingfacts.nl/berichten/nationaal-media-onderzoek-weinig-verschuivingen-in-kijktijd-en-marktaandelen-januari-2024/

Wat TV betreft zou ik het nog wel begrijpen als er geen zenderwijzigingen komen. Ook gezien het feit dat er steeds meer streaming wordt gekeken. Wat radio betreft zouden er wel een aantal landelijke commerciële zenders die via FM en DAB+ te ontvangen zijn bij mogen komen.


Wat TV betreft zou ik het nog wel begrijpen als er geen zenderwijzigingen komen. Ook gezien het feit dat er steeds meer streaming wordt gekeken. Wat radio betreft zouden er wel een aantal landelijke commerciële zenders die via FM en DAB+ te ontvangen zijn bij mogen komen.

Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens, maar zet wel de bestaande TV zenders in de best mogelijke HD kwaliteit door naar de klant (TV Oranje, ONS) 

Dat van JOE is echt beschamend dat deze nog steeds niet wordt doorgegeven terwijl 4ever49 (810) zonder aankondiging ineens erbij wordt gezet. Deze staat ook niet vermeld op deze radiozenders overzicht (waar ook zenders staan die al jaren niet meer bestaan) en ook niet op het laatst geüpdatet overzicht van 31 mei

Als er de komende maanden geen zenderwijzigingen / verbeteringen in doorgifte worden doorgevoerd dan ben je echt als aanbieder aan het slapen om een zo goed mogelijk pakket aan te bieden voor je klanten.


Over 1 week is het 1 juli. KPN, wat worden de wijzigingen, of gebeurt er niets?


Het per 1 juli wijzigen van zenders doet kpn niet meer. Als zenders stoppen gaan ze eruit. Zodra ze rond zijn met een of andere zender komt ie er bij. Dan wachten ze niet tot de eerstvolgende 1 juli.


Radio:  Kink FM

 

Tv:   Meer Engelstalige zenders (misschien ook de Ierse) 

@joop2011 

Wat betreft Kink:

Ik hoorde Michiel Veenstra vanochtend in de uitzending zeggen dat er nu echt gesprekken lopen met KPN. 


 


Misschien wel een keer leuk. Dit zijn de kijkpercentages per TV-zender de hele dag en alleen ‘s-avonds (gemeten in januari 2024). Dan kun je goed zien hoe marginaal weinig er naar sommige zenders wordt gekeken. 

Bron: 

https://www.marketingfacts.nl/berichten/nationaal-media-onderzoek-weinig-verschuivingen-in-kijktijd-en-marktaandelen-januari-2024/

Wat TV betreft zou ik het nog wel begrijpen als er geen zenderwijzigingen komen. Ook gezien het feit dat er steeds meer streaming wordt gekeken. Wat radio betreft zouden er wel een aantal landelijke commerciële zenders die via FM en DAB+ te ontvangen zijn bij mogen komen.

Van mij mogen alle radiozenders erbij komen zolang ze zelf maar de distributiekosten aan KPN betalen. Want anders worden die kosten aan de abonnees doorberekend. En dat is natuurlijk lariekoek, omdat we die zenders via de ether gratis kunnen ontvangen. 


... terwijl 4ever49 (810) zonder aankondiging ineens erbij wordt gezet. Deze staat ook niet vermeld op deze radiozenders overzicht (waar ook zenders staan die al jaren niet meer bestaan)

4ever49 is toegevoegd na mijn berichtje alleen heeft degene die de pagina heeft bijgewerkt half zitten slapen. Klopt nog steeds veel niet op die pagina.

 

Wat betreft Kink:

Ik hoorde Michiel Veenstra vanochtend in de uitzending zeggen dat er nu echt gesprekken lopen met KPN. 

Kan nog wel 9 maanden duren voordat deze wordt doorgeven. Kijk maar naar Joe.

Bericht van oktober 2023:

“Wij voegen Joe in de toekomst graag toe aan de KPN radiokanalen. DPG (de eigenaar van Joe, red.) en Qmusic is een bekende partner met wie we regelmatig om tafel zitten”, aldus Gerd de Smyter van KPN.

 


Waar blijft de radiozender Joe Nederland of zorg dat de app te downloaden is  in de nieuwe KPN+ kastje


Wat die app betreft, daar kan alleen JOE voor zorgen. Door een app te maken voor Android-TV. 

Ze hebben er wel een voor Android, mobiele apparaten dus.

MAAR. Ik heb de app MYTUNER. Daar is JOE  beschikbaar. Zet wel de screensaver tijd op 2 uur. Dat is het maximum. 

Maar steeds als je voor het verstrijken daarvan eventjes pauze doet gaan de 2 uur opnieuw in.

Ik krijg 'm ook perfect via FM en DAB+. Voor mij niet zo'n probleem. 


Ik zou dolgraag een Engels pluspakket hebben met o.a. BBC3 en 4,ITV, Channel 4. 


Er zijn bij mediabedrijven steeds minder lineaire zenders beschikbaar. KPN kan zelf geen zenders uit hun mouw toveren natuurlijk.

Er gaan per januari 3 MTV kanalen verdwijnen omdat MTV er zelf mee stopt. 1 van deze kanalen is ook bij KPN en gaat hier dus ook verdwijnen. Dat is MTV LIVE (116).

https://www.totaaltv.nl/nieuws/lineair-zenderaanbod-verschraalt-verder-drie-zenders-gaan-met-uitzenden-stoppen/


Ik heb nog geen wijzigingen van KPN gezien per 1 juli.

Kan dat kloppen? 


Ik ook niet Joop, dus dat klopt wel.😊


Als er een nieuwe zender bij mag komen, dan mag Stingray Lite TV wel zeker erbij komen. Een mooie vervanger van MTV, zou ik zeggen.


KPN doet al een paar jaar geen zenderwijzigingen meer “per” 1 juli.

Als er onderhandelingen zijn afgerond op welk moment ook komt er een zender bij. 

Als een zender aangeeft per bepaalde datum te (willen) stoppen met de doorgifte dan doet kpn dat ook. 

Zo is onlangs per 15 juli de doorgifte van Wild Earth beëindigd. Bestaat nog wel, via m'n Samsung heb ik 'm nog. In Samsung TV Plus.


Er zijn bij mediabedrijven steeds minder lineaire zenders beschikbaar. KPN kan zelf geen zenders uit hun mouw toveren natuurlijk.

Van alle providers heeft kpn nu niet bepaald het grootste aanbod. En zijn er natuurlijk best nog wel zenders toe te voegen, zonder al teveel hocus-pocus of tovenarij. Kwestie van willen. 

Er gaan per januari 3 MTV kanalen verdwijnen omdat MTV er zelf mee stopt. 1 van deze kanalen is ook bij KPN en gaat hier dus ook verdwijnen. Dat is MTV LIVE (116).

Des te meer reden voor kpn om eindelijk eens uit de stand-by stand te komen en werk maken van uitbreiding van het aanbod, tenzij kpn niet meer zoveel toekomst ziet in lineaire televisie. 

 


Providers zullen het niet hard op zeggen maar ik denk dat geen één van hen nog langere termijn toekomst in lineair ziet. De grote landelijke providers zetten alen in op online. Dat zie je aan de decoders. Ziggo houdt vast aan het eigen EOS met veel apps van streamingdiensten en KPN, Odido en Delta/Caiwat=y hebben voor Android TV gekozen met alle online apps en streaming via Chromecast. Het nieuwe verdienmodel voor tv-content voor providers in doorverkopen van abonnementen van streamingdiensten en andere online diensten.

En natuurlijk kan KPN nog wel wat zenders toevoegen. Alleen is de vraag of de kosten die hiervoor betaald moeten worden de uitbreiding wel waard is. Kijk de vraag naar bijvoorbeeld TV5  is hier aanwezig. Maar het aantal kijkers naar deze zender is echt relatief klein. Dat is ook de reden waarom hij in het verleden bij KPN is verdwenen. Maar je moet voor deze zender wel de hoofdprijs als inkoop betalen. Dat kan je doen, maar dan zal je bij de eerstvolgende prijsverhoging alleen al voor deze zender het tv-abonnement een euro per maand duurder moeten maken. Er zijn abonnees die dit niet erg vinden. Maar meer dan 90 procent denkt laat maar die zender en laat ook de prijs van mijn tv-abonnement gelijk,

Dit zijn de afwegingen waar een provider mee te maken heeft. En op de plaats van TV5 kan je de namen van tig andere zenders plaatsen. Het is een kosten/baten analyse.


Een euro verhoging voor TV5 per abonnee? Wat vragen die dan @TvG2016 ? Ik dacht altijd het lieve sommetje van € 0,50 per aansluiting. Ook al idioot natuurlijk. 

Toen kpn 'm nog had was dat in het pluspakket. Maar als TV5 het desondanks voor álle abonnees wil...

Overigens zijn er met basis- en pluspakket al 80 zenders.


Ik weet natuurlijk niet exact wat TV5 voor doorgifte vraagt. Maar ik weet wel dat het een van de duurste niet premium zender voor providers is. Steeds meer providers stoppen dan ook met doorgifte als de overeenkomst ten einde loopt. Daarnaast is het providers een doorn in het oog dat zij de hoofdprijs moeten betalen terwijl  veel TV5 varianten gratis via satelliet zijn te bekijken.


Na de toevoeging van extra radiozenders nog altijd geen Joe, waarom wordt er niet geluisterd naar klanten hier en wordt er wederom een Nederlandstalige zender toegevoegd uit Brabant Hebben we met radio nl, continu, gigant fm nog niet genoeg daarvan?

Dat kink is toegevoegd goede zaak maar waarom JOE nog steeds niet, het is belachelijk. 


Misschien wel een keer leuk. Dit zijn de kijkpercentages per TV-zender de hele dag en alleen ‘s-avonds (gemeten in januari 2024). Dan kun je goed zien hoe marginaal weinig er naar sommige zenders wordt gekeken. 

Bron: 

https://www.marketingfacts.nl/berichten/nationaal-media-onderzoek-weinig-verschuivingen-in-kijktijd-en-marktaandelen-januari-2024/

Wat TV betreft zou ik het nog wel begrijpen als er geen zenderwijzigingen komen. Ook gezien het feit dat er steeds meer streaming wordt gekeken. Wat radio betreft zouden er wel een aantal landelijke commerciële zenders die via FM en DAB+ te ontvangen zijn bij mogen komen.

Van mij mogen alle radiozenders erbij komen zolang ze zelf maar de distributiekosten aan KPN betalen. Want anders worden die kosten aan de abonnees doorberekend. En dat is natuurlijk lariekoek, omdat we die zenders via de ether gratis kunnen ontvangen. 

Op TotaalTV had ik onder een artikel zo’n zelfde soort reactie geplaatst. Harold Meijer uit Hoogezand reageerde daarop met een interessant stukje: 

KPN heeft bij radio een nieuw beleid: ze laten weer (nieuwe) radiozenders toe als ze daarvoor zelf ff 5000 eurie per jaar op tafel leggen. Denk dat hier het probleem met Joe ook zit. Voorheen was distributie gratis en betaalde je alleen voor signaalaanlevering; nu komt daar dus een jaarlijks bedrag per zender bij. Beetje het oude Ziggo model, die hier juist van af is gestapt een aantal jaren terug. Alleen KPN verlangt dergelijke bedragen, vaak voor kleinere omroepen niet op te hoesten. Het schijnt dat deze jaarlijkse vergoeding binnenkort ook gaat gelden voor de radiozenders die reeds worden doorgegeven door KPN. Er zullen dus vast wel weer wat radiozenders gaan verdwijnen…

 

bron: https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpnklanten-verbazen-zich-na-recente-zenderuitbreiding/


Het is niet helemaal waar dat daar staat maar wel deels. Ook bij Ziggo moeten kleinere zenders gewoon voor doorgifte betalen. Daarnaast is distributie via een landelijke provider aardig prijzig door hogere rechtenafdracht aan BUMA en SENA.

En daarnaast wat is je bestaansrecht als radiozender als je niet een bedrag van zoals hier wordt genoemd 5000 euro per jaar kan aftikken? Met een extra potentieel bereik van om en de bij twee miljoen luisteraars zou je met gemak dit bedrag extra kunnen innen aan reclame-inkomsten.


Reageer