Skip to main content

Welke tv- en radiozenders zullen er volgens jullie bij moeten komen of verwijderd moeten worden om KPN nog beter te kunnen maken in het nieuwe jaar?

Ik ben wel benieuwd hoe dat dan bij Odido zit. Ongeacht waar je woont, je kan landelijke alle regionale en lokale TV en radiozenders ontvangen.

Als daar ook dezelfde rechtenafdracht geldt als landelijke aanbieder dan is Odido toch ook een dure aanbieder voor een lokale zender?

Maar de roep om Joe is groot, de klant moet maar geduld hebben en we zijn nu al bijna een jaar verder. Complimenten voor KPN.


Lokale omroepen zullen zeker nier voor landelijke distributie de rechten betalen. Dat is voor lokale omroepen niet te betalen. Ik denk dat zij zich gaan beroepen dat het een fout van de betreffende provider is als de rechtensoep zo heet wordt gegeten als opgediend. Veel regionale omroepen betalen wel de landelijke kosten bij mijn weten.

Dat het een jaar duurt voordat JOE wordt doorgegeven dat is natuurlijk niet echt helemaal waar. Het is bijna een jaar geleden dat deze radiozender landelijk in de ether kwam. Het heeft daarna nog vele maanden geduurd voordat HOE bij grote landelijke providers in het aanbod kwam. Maar inderdaad is KPN aan de late kant. Maar mijn glazenbol gevoed door de tamtam is positief gestemd.


Ik tel inderdaad vanaf september vorig jaar na de herverdeling op de FM. Een grotere campagne voor Joe met ook meer gepresenteerde programma's. En tot op heden met succes. Dat is wel te zien aan hun marktaandeel. 

Van de grote aanbieders was Odido en Delta de eerste met de doorgifte van Joe in december vorig jaar. Ziggo was ook laat, maar KPN spant wel echt de kroon.

In het zenderaanbod en kwaliteit van doorgifte valt ook nog wel genoeg te sleutelen bij KPN. Kan ook nog wel een tandje beter. 

We gaan het allemaal wel meemaken.


Ik vind de kwaliteit van doorgifte bij KPN niet zo slecht in vergelijk met andere landelijke providers. Het is zelfs bovengemiddeld goed. De eerste tien zenders in de hoogste bandbreedte van de grote vier, De overige zenders zijn met 7,2Mbps ook niet echt heel slecht. Ziggo met VBR komt er in meerdere gevallen onder en  is in andere gevallen veelal gelijk. Slechts een aantal zenders zijn beter.

Odido gaat pas in de komende maanden meer capaciteit aan tv toekennen. En blijft op dit moment kwalitatief achter. Delta is met bandbreedte ook niet echt een hoogvlieger en kan met de huidige decoder met de huidige firmware geen UHD aanbieden.

Blijft over het zenderaanbod. Natuurlijk kan KPN hier nog wel een kleine inhaalslag maken. Maar bij KPN wordt sterk gemonitord om kosten/baten. TV5 wort veel gevraagd maar is de duurste zender van Nederland uitgezonderd ESPN. KPN weet ongeveer de kijkdichtheid die verwacht kan worden omdat het eerder TV5 heeft doorgegeven. De analyse valt dus negatief voor de liefhebbers van deze zender uit. En zo zijn er nog wat meer zenders op te noemen waarvoor hetzelfde geldt. Daarnaast heb ik het idee dat KPN juist het meest vooruitstrevend is bij de transitie van lineair naar online.


Over kwaliteit van doorgifte bedoel ik meer de veranderingen die KPN doorvoert bij de minder bekeken zenders door deze alleen nog in unicast door te geven op de TV (+) ontvangers. Door deze wijziging leveren deze zenders ook aan kwaliteit in. Goed te zien bij de HD zenders. Dat vind ik jammer. Er is dan geen verschil meer in online kijken of via de TV ontvanger bij deze zenders.

De zenders die in multicast worden doorgegeven zijn prima tot uitstekend. Zeker inderdaad de 1ste 10 zenders. Daar is KPN zeker beter in geworden.

Ook heb ik al eerder aangegeven hier op de community dat ONS en TV Oranje nog in SD kwaliteit wordt doorgegeven terwijl bij TV Oranje de HD aanvoer gewoon aanwezig is. Dit is gewoon vooruit denken, maar nu niks mee gedaan wordt.

Over het zenderaanbod zie ik graag wat verrassingen vanuit KPN zelf. Er is nauwelijks wat bij gekomen en een inhaalslag mag van mij zeker ingezet worden.


Ik wil graag Joe kunnen luisteren bij KPN. Dus voeg maar toe!


https://www.zdf.de/live-tv

 

Edit: en wat meer house/dance zenders en wat meer 4K zenders. Het aanbod van dat laatste is wel erg mager voor een separaat abonnement.


Euh, @Martin712 .

ZDF zit er al in dus dat verzoek snap ik niet. 


Daarnaast heb ik het idee dat KPN juist het meest vooruitstrevend is bij de transitie van lineair naar online.

Hoe bedoel je dit @TvG2016 als je nu schreef van lineair naar ondemand zou ik het mischien nog begrijpen.

Zover ik het goed heb is lineair kijken op het moment van uitzenden. Dus of je dit nu via een mediabox doet of via een app maakt zover ik weet geen verschil.

Strikt genomen gaat die transitie naar online niet zo heel goed omdat we niet hetzelfde kunnen zien via de app en website als via de mediaboxen. Zoals een aantal zenders die alleen te zien zijn via de app als je met je eigen wifi bent verbonden. Soms niet eens via 4G/5G zelfs niet als je thuis bent.


Met online bedoel ik de verzamelterm voor alles wat niet lineair is. Dat kan inderdaad video on demand zijn. Maar ook HVOD, SVOD, muziekstreaming, informatief online zoals Storytell en ga zo maar door.

De nieuwe TV+ decoder speelt hierbij een belangrijke rol. Maar ook de wederverkoop van online abonnementen die de drempel voor KPN-klanten toch iets lager maakt.


Met online bedoel ik de verzamelterm voor alles wat niet lineair is. Dat kan inderdaad video on demand zijn. Maar ook HVOD, SVOD, muziekstreaming, informatief online zoals Storytell en ga zo maar door.

De nieuwe TV+ decoder speelt hierbij een belangrijke rol. Maar ook de wederverkoop van online abonnementen die de drempel voor KPN-klanten toch iets lager maakt.

Helder.

Voor mij persoonlijk is dat geen meerwaarde maar ik begrijp de uitspraak iets beter. Het is zeker een slimme marketing tool die inspeelt op het gemakzucht van consumenten. Als het dan nog meer voordeel opleverde dan wat nu het geval is zou het meer lonen dergelijke abonnementen via de provider af te sluiten, hoewel er ook de nodige nadelen aankleven bij een abonnement via een  derde.

 

On topic vraag ik mij af of er nog wel echte zinvolle tv kanalen bestaan ter aanvulling van het huidige pakket. Het meeste is nu al veel van hetzelfde. 

Mischien dat malle 4K pakket combineren met het pluspakket. Hoewel het allebei niet veel heeft te bieden. 


Euh, @Martin712 .

ZDF zit er al in dus dat verzoek snap ik niet. 

Correctie mijnerzijds: ik bedoelde ZDF info: → https://www.zdf.de/dokumentation/zdfinfo-doku Mooi kanaal, gezien tijdens ons verblijf in het hotel in Praag en Berlijn.


Euh, @Martin712 .

ZDF zit er al in dus dat verzoek snap ik niet. 

Correctie mijnerzijds: ik bedoelde ZDF info: → https://www.zdf.de/dokumentation/zdfinfo-doku Mooi kanaal, gezien tijdens ons verblijf in het hotel in Praag en Berlijn.

In de website/app zit veel achter de geoblock, maar diezelfde programma's zijn in de app van ZDF zelf  vaak wel te zien...heb je TV+ ? Dan kun je de ZDF-app daarop installeren...heb je een  Chromecast? Dan kun je de ZDF app daarop installeren, @Martin712.


Via een vpb-verbinding kan ik dit kanaal kijken, maar het ging mij gewoon om het in het beeld brengen van het (gewenste) aanbod.


Via een vpb-verbinding kan ik dit kanaal kijken, maar het ging mij gewoon om het in het beeld brengen van het (gewenste) aanbod.

VPN bedoel je waarschijnlijk, @Martin712?  Gebruik je een betaalde VPN? Want met een gratis VPN werkt het bij mij niet. 

Ik snap dat je het liever in het tv-pakket wilt, geldt voor mij eigenlijk ook, maar zolang dat niet zo is is dit wel een handig alternatief.

Dan weer on topic:

Ik zou graag BBC Four opgenomen zien worden...NLZiet heeft het nota bene al!


BBC four, ik ben voorstander om deze op te nemen.😊


En BBC 3 @joop2011 ??? Die niet? 😎 


@PeterG@joop2011 valt niet binnen de doelgroep van BBC 3 ben ik bang! Ik ook niet overigens!


En BBC 3 @joop2011 ??? Die niet? 😎 

 

Ik dacht dat BBC3 niet meer via kabel was, maar via internet of zo.

Maar zie via Google dat NLziet hem heeft.

Dus KPN, graag toevoegen.

 

Uiteraard zou ik graag BBC3 en BBC4 (eventueel in pluspakket) erbij willen hebben.

Liefst zelfs meer Engelstalige zenders. 


ik zou Filmbox wel in het basispakket willen hebben


Maar zie via Google dat NLziet hem heeft.

Ik heb gewoon hier gekeken, @joop2011 😉

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-nlziet/ 


En BBC 3 @joop2011 ??? Die niet? 😎 

 

Ik dacht dat BBC3 niet meer via kabel was, maar via internet of zo.

Maar zie via Google dat NLziet hem heeft.

Dus KPN, graag toevoegen.

 

Uiteraard zou ik graag BBC3 en BBC4 (eventueel in pluspakket) erbij willen hebben.

Liefst zelfs meer Engelstalige zenders. 

BBC 3 is inderdaad een tijdje alleen een online-zender geweest,  maar daar zijn ze kennelijk van teruggekomen. @joop2011.

BBC 4 stond ooit ook op het punt om te verdwijnen, maar dat komt er vooralsnog niet van.

NIET in het pluspakket opnemen trouwens! Gewoon in het basispakket!


 

On topic vraag ik mij af of er nog wel echte zinvolle tv kanalen bestaan ter aanvulling van het huidige pakket. Het meeste is nu al veel van hetzelfde. 

Die bestaan zeker. Via de schotel kan ik duizenden zenders bekijken en een aantal daarvan zijn de moeite waard. 
 

Alleen niet voor het basispakket ( want ik kan een aantal al gratis zien!) of pluspakket, maar voor andere pakketten zou je deze zenders kunnen bedoelen: 

Phoenix HD 

Arte HD Frans 

Deluxe Music 

SRF info HD

Kika HD 

BBC Three

BBC Four 

NOW 70s

NOW 80s 

NOW Rock 

TVE 

TravelXP 4K 

RAI 4K 

NASA TV 4K 

Museum 4K 

 


 

On topic vraag ik mij af of er nog wel echte zinvolle tv kanalen bestaan ter aanvulling van het huidige pakket. Het meeste is nu al veel van hetzelfde. 

Die bestaan zeker. Via de schotel kan ik duizenden zenders bekijken en een aantal daarvan zijn de moeite waard. 
 

Alleen niet voor het basispakket ( want ik kan een aantal al gratis zien!) of pluspakket, maar voor andere pakketten zou je deze zenders kunnen bedoelen: 

Phoenix HD 

Arte HD Frans 

Deluxe Music 

SRF info HD

Kika HD 

BBC Three

BBC Four 

NOW 70s

NOW 80s 

NOW Rock 

TVE 

TravelXP 4K 

RAI 4K 

NASA TV 4K 

Museum 4K 

 

Ah het bekende lijstje, eerlijk gezegd zie ik daar niks tussen staan waarvan ik meteen zeg ja die mist nog. 

 


Tsja, dat is heel persoonlijk. Ik hoef ze ook niet, want ik kan de meeste al zien. Maar voor anderen kunnen het wel (tegen extra betaling) gewilde zenders zijn. En dat 4K-pakket hoort wat mij betreft uitgebreid te worden. In het verleden zat er minimaal één zender meer in. 
 

En die NOW-zenders heb ik nog nooit iemand zien plaatsen. 


Reageer