Skip to main content

Welke tv- en radiozenders zullen er volgens jullie bij moeten komen of verwijderd moeten worden om KPN nog beter te kunnen maken in het nieuwe jaar?

@Noordzee 

Dat 4K pakket (zelf heb ik het niet) doet mij weer denken aan 2008 toen wij voor het eerst digitale tv hadden (via Ziggo) met de Samsung HD decoder.

Toen moest je voor een HD pakket € 7,50 (als ik het goed heb onthouden) betalen voor 4 HD zenders.

Ik had er toen 1 extra, omdat we Film1 pakket erbij genomen hadden en Film1 toen 1 HD kanaal had, maar daar was niet altijd iet op destijds. 

 

Maar uiteraard met je eens, het wordt tijd dat het 4K pakket volwassen gaat worden met meer zenders.

 

Helaas bieden steeds meer streamingdiensten 4K alleen tegen meer betaling.

Ook dat is eigenlijk diefstal (vind ik persoonlijk). 


Via een vpb-verbinding kan ik dit kanaal kijken, maar het ging mij gewoon om het in het beeld brengen van het (gewenste) aanbod.

VPN bedoel je waarschijnlijk, @Martin712?  Gebruik je een betaalde VPN? Want met een gratis VPN werkt het bij mij niet. 

Ik snap dat je het liever in het tv-pakket wilt, geldt voor mij eigenlijk ook, maar zolang dat niet zo is is dit wel een handig alternatief.

Dan weer on topic:

Ik zou graag BBC Four opgenomen zien worden...NLZiet heeft het nota bene al!

Klopt, ik bedoelde ‘vpn’. Ik heb een betaalde vpn: Surfshark.


@Noordzee

 

Ook dat is eigenlijk diefstal (vind ik persoonlijk). 

Diefstal? Dat is natuurlijk onzin. Als je het te duur vindt neem je het toch gewoon niet?


Via een vpb-verbinding kan ik dit kanaal kijken, maar het ging mij gewoon om het in het beeld brengen van het (gewenste) aanbod.

VPN bedoel je waarschijnlijk, @Martin712?  Gebruik je een betaalde VPN? Want met een gratis VPN werkt het bij mij niet. 

Ik snap dat je het liever in het tv-pakket wilt, geldt voor mij eigenlijk ook, maar zolang dat niet zo is is dit wel een handig alternatief.

Dan weer on topic:

Ik zou graag BBC Four opgenomen zien worden...NLZiet heeft het nota bene al!

Klopt, ik bedoelde ‘vpn’. Ik heb een betaalde vpn: Surfshark.

Aha, dat verklaart waarom het bij niet werkte.


@Noordzee

 

Ook dat is eigenlijk diefstal (vind ik persoonlijk). 

Diefstal? Dat is natuurlijk onzin. Als je het te duur vindt neem je het toch gewoon niet?

 

Eerst was het bij de meeste standaard en nu moet je er 3 a 4 Euro per maand extra voor betalen.

HD is gewoon 4K wat downgrade is naar HD.

 

Heeft dus niets te maken met of ik het wel of niet te duur vind.😊

Dus ik zou zeggen, trek je eigen conclusies.😉😊


@Noordzee

 

Ook dat is eigenlijk diefstal (vind ik persoonlijk). 

Diefstal? Dat is natuurlijk onzin. Als je het te duur vindt neem je het toch gewoon niet?

 

Eerst was het bij de meeste standaard en nu moet je er 3 a 4 Euro per maand extra voor betalen.

HD is gewoon 4K wat downgrade is naar HD.

De meeste zijn alleen HBOMax en Disney + Netflix had van het begin af aan al het duurdere abonnement het is natuurlijk niet alleen de hogere resolutie maar ook Dolby Vision en Dolby Atmos waar licenties voor moeten worden afgedragen. En gekoppeld aan het tegelijk mogen kijken op meerdere apparaten. Het is gewoon marketing eerst klanten binnenharken en lekker maken en dan pas de eigenlijke prijs in rekening brengen.

Het kan ook anders want Skyshowtime biedt geen eens Dolby 5.1 en niets in 4k.Terwijl Paramount en Peacock al die titels wel in die kwaliteit leveren in andere landen, daar hangt dan ook een ander prijskaartje aan zover ik goed op de hoogte ben.


@Noordzee

 

Ook dat is eigenlijk diefstal (vind ik persoonlijk). 

Diefstal? Dat is natuurlijk onzin. Als je het te duur vindt neem je het toch gewoon niet?

 

Eerst was het bij de meeste standaard en nu moet je er 3 a 4 Euro per maand extra voor betalen.

HD is gewoon 4K wat downgrade is naar HD.

De meeste zijn alleen HBOMax en Disney + Netflix had van het begin af aan al het duurdere abonnement 

 

Dat klopt niet.

HBO max was het tot juni 2024 standaard.

Disney+ is het nog steeds standaard.

Netflix is het inderdaad altijd zo geweest.

 


Volgens mij heeft JOE zich nu voldoende bewezen zodat KPN snel deze zender moet gaan toevoegen!! Actie graag :-)


 

 

De meeste zijn alleen HBOMax en Disney + Netflix had van het begin af aan al het duurdere abonnement 

 

Dat klopt niet.

HBO max was het tot juni 2024 standaard. Disney+ is het nog steeds standaard..

Dus de meeste klopt al helemaal niet. En ik weet niet of je de nieuwe voorwaarden al hebt ontvangen en gelezen, en de veranderingen in bijvoorbeeld Belgie ga er maar vanuit dat ook Disney+ in Nederland de boel ook op de schop gooit.


Radio Joe graag erbij


Ik zou graag een Brits pluspakket zien. Bbc 3 en 4 (zaten vroeger in het gewone pluspakket), Channel 4 enz. 


Ik zou graag een Brits pluspakket zien. Bbc 3 en 4 (zaten vroeger in het gewone pluspakket), Channel 4 enz. 

@Caroline Plat 

Dat vind ik nog eens een goed voorstel. Channel Five en mogelijk ITV 1 t/m 4 zou mogelijk ook nog kunnen. 
 

Wat ik er goed aan vind, is dat jij met een voorstel komt voor een aanvullend Brits pakket. Vaak zie ik hier vragen om zenders in het basispakket, maar dan zouden de kosten bij alle klanten terecht komen. 
 

(Overigens kan ik die Britse zenders gratis zien via de Astra 2 satelliet.) 


Van mij mag het Britse pakket ook als extra betaalpakket erbij.

Zouden wij super op prijs stellen.

En dan misschien ook een paar Ierse zenders erbij.


Ik zou graag een Brits pluspakket zien. Bbc 3 en 4 (zaten vroeger in het gewone pluspakket), Channel 4 enz. 

@Caroline Plat

Dat vind ik nog eens een goed voorstel. Channel Five en mogelijk ITV 1 t/m 4 zou mogelijk ook nog kunnen. 
 

Wat ik er goed aan vind, is dat jij met een voorstel komt voor een aanvullend Brits pakket. Vaak zie ik hier vragen om zenders in het basispakket, maar dan zouden de kosten bij alle klanten terecht komen. 
 

(Overigens kan ik die Britse zenders gratis zien via de Astra 2 satelliet.) 

Astra 2 satelliet? Hoe? Wat? Waar? En wat kost me dat?


ITV is niet mogelijk in verband met rechten/reclame. Persoonlijk zou ik BBC 4 in het basispakket willen hebben. Pluspakket kan beter gereserveerd worden (blijven, want is nu ook al zo eigenlijk) voor special interest in plaats van algemene tv-zenders, @Caroline Plat.


Astra 2 satelliet? Hoe? Wat? Waar? En wat kost me dat?

 

Minimaal een schotel.

Als je TV DVB-S heeft, dan kan je hem (dacht ik) er meteen op aansluiten (via de coax kabel van de schotel antenne. 


Ik zou graag een Brits pluspakket zien. Bbc 3 en 4 (zaten vroeger in het gewone pluspakket), Channel 4 enz. 

@Caroline Plat

Dat vind ik nog eens een goed voorstel. Channel Five en mogelijk ITV 1 t/m 4 zou mogelijk ook nog kunnen. 
 

Wat ik er goed aan vind, is dat jij met een voorstel komt voor een aanvullend Brits pakket. Vaak zie ik hier vragen om zenders in het basispakket, maar dan zouden de kosten bij alle klanten terecht komen. 
 

(Overigens kan ik die Britse zenders gratis zien via de Astra 2 satelliet.) 

Astra 2 satelliet? Hoe? Wat? Waar? En wat kost me dat?

Via een satellietschotel die gericht staat op de Astra 2 satelliet kun je met een satellietontvanger enkele honderden Britse FTA-zenders gratis bekijken. Die zenders zijn niet allemaal even interessant, maar er zit voor iedereen wat bij.

https://nl.kingofsat.net/pos-28.2E.php


Astra 2 satelliet? Hoe? Wat? Waar? En wat kost me dat?

 

Minimaal een schotel.

Als je TV DVB-S heeft, dan kan je hem (dacht ik) er meteen op aansluiten (via de coax kabel van de schotel antenne. 

Dit gaat me ff boven mn pet maar ik vind wel iemand die t snapt. Tnx!


ITV is niet mogelijk in verband met rechten/reclame. 

Ik weet niet exact de regels. Mogelijk zou het via een aanvullend betaalpakket wel kunnen, maar het zou weleens kostbaar kunnen worden. 

Zo worden de Duitse commerciële zenders ProSieben en RTL ook via KPN doorgegeven. 


Er is ook weer BBC 3 @Ratonesque .

Wat mij betreft weer BBC 3 en 4 terug in het pluspakket. 


Er is ook weer BBC 3 @Ratonesque .

Wat mij betreft weer BBC 3 en 4 terug in het pluspakket. 

Zeker, BBC3 ook, @PeterG. Zou wel een toegevoegde waarde hebben, hoewel deze zender zich voornamelijk op jongeren richt, en die kijken nauwelijks meer TV. Dus of dat de kosten waard is...


Er is ook weer BBC 3 @Ratonesque .

Wat mij betreft weer BBC 3 en 4 terug in het pluspakket. 

Het pluspakket wordt gratis doorgegeven aan iedereen die Combivoordeel heeft. En op die manier worden de kosten van die zenders toch weer over alle klanten verdeeld. 

Dus daarom ben ik helemaal voor het idee van @Caroline Plat  Gewoon de kosten neerleggen bij wie daar voor wil betalen. 


Er is ook weer BBC 3 @Ratonesque .

Wat mij betreft weer BBC 3 en 4 terug in het pluspakket. 

Het pluspakket wordt gratis doorgegeven aan iedereen die Combivoordeel heeft. En op die manier worden de kosten van die zenders toch weer over alle klanten verdeeld. 

Dus daarom ben ik helemaal voor het idee van @Caroline Plat  Gewoon de kosten neerleggen bij wie daar voor wil betalen. 

Ik ben toch meer voor het solidariteitsmodel, @Noordzee. Anders wordt het  basispakket straks helemaal uitgekleed, en moet iedereen die ook ook maar iets meer wil zien dan de standaardzenders daar zwaar voor betalen, in plaats van dat het voor iedereen een beetje betaalbaar blijft. 


Er is ook weer BBC 3 @Ratonesque .

Wat mij betreft weer BBC 3 en 4 terug in het pluspakket. 

Het pluspakket wordt gratis doorgegeven aan iedereen die Combivoordeel heeft. En op die manier worden de kosten van die zenders toch weer over alle klanten verdeeld. 

Dus daarom ben ik helemaal voor het idee van @Caroline Plat  Gewoon de kosten neerleggen bij wie daar voor wil betalen. 

Ik ben toch meer voor het solidariteitsmodel, @Noordzee. Anders wordt het  basispakket straks helemaal uitgekleed, en moet iedereen die ook ook maar iets meer wil zien dan de standaardzenders daar zwaar voor betalen, in plaats van dat het voor iedereen een beetje betaalbaar blijft. 

 

Mijn mening is inderdaad anders. 

Gewoon een Basispakket van iets meer dan 30 zenders. Met daarbij de meest bekeken zenders en de verplichte zenders. Alle andere zenders in aanvullende pakketten voor de liefhebbers. 

Het basispakket kan hierdoor goedkoper worden dan het nu is. 

Zo vind ik het bv onzin dat ik meebetaal aan de dure zender ESPN. Dit heet ook wel de eredivisiebelasting of voetbaltaks. 


Noordzee schrijft: Zo vind ik het bv onzin dat ik meebetaal aan de dure zender ESPN. Dit heet ook wel de eredivisiebelasting of voetbaltaks. 

Dat zit niet verrekend in het televisie abonnement maar in de basis, namelijk internet. En is ongeveer € 1,60 momenteel. En dat betalen dus ook de klanten zonder KPN TV...


Reageer