Skip to main content
Vraag

Wens voor programmeerbare toetsen op de KPN TV+ Box afstandsbediening

• May 5, 2026
  • 11 reacties
  • 112 keer bekeken

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

In iedergeval ik zou het handig vinden, om bv de toetsen van Netflix en Disney voor iets anders te gebruiken. Handig zou zijn om bv een toets toe te wijzen zodat je bv in 1 keer naar 'Instellingen' kan gaan. Dus kort gezegd 1 of 2 programmeerbare toetsen.

11 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 5, 2026

De functies van die toetsen zullen wel contractueel vastgelegd zijn schat ik. Dus dat gaat niet gebeuren, tenminste niet met die toetsen.

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 5, 2026

De functies van die toetsen zullen wel contractueel vastgelegd zijn schat ik. Dus dat gaat niet gebeuren.

Misschien, maar lijkt mij niet.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 5, 2026

De Comfort+ ab heeft één optie knop die je zelf kunt instellen, tot op zekere hoogte:

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 5, 2026

Desnoods de Netflix- of Disneyknop, of welke knop dan ook lang ingedrukt houden om naar de balk bovenin te komen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • May 5, 2026

Handig zou zijn een knop om direct bij je opnames te komen.

• May 6, 2026

De functies van die toetsen zullen wel contractueel vastgelegd zijn schat ik. Dus dat gaat niet gebeuren.

Misschien, maar lijkt mij niet.

Ga er maar vanuit dat de streamdiensten diensten ongeveer 1 us dollar betalen per afstandsbediening. Kortom de functie van die knoppen liggen wel degelijk vast.

De afstandsbediening van mijn Samsung heeft een Netflix knop een  RakutenTV knop en Primevideo. Die knoppen zijn pure reclame.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 6, 2026

Persoonlijk vind ik het niet erg om 2 of 3 keer ergens op te klikken om ergens te komen.

Als ik bijvoorbeeld de DIW7022 aanzet en ik ga naar benden (klik 1) en 2 keer naar rechts (2 keer links klikken) en klik daarna op ok (1 keer klikken) open ik de app van SkyShowtime.

4 keer klikken in dit geval.

Maar gaat gelukkig heel snel.

Uiteraard zijn programmeerbare toetsen handig en maken het een stuk makkelijker.

Dat ben ik wel met je eens.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 6, 2026

Desnoods de Netflix- of Disneyknop, of welke knop dan ook lang ingedrukt houden om naar de balk bovenin te komen.

Er is al een knop om met één druk het menu bovenaan te krijgen. Bovenkant cirkelvormige knop.

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 6, 2026

Er is al een knop om met één druk het menu bovenaan te krijgen. Bovenkant cirkelvormige knop.

Dat werkt helaas alleen in de tv-stand, maar niet als je bv in de gids zit.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 6, 2026

Dan één keer drukken op ↩ of "1". Daarna bovenkant ring heel eventjes ingedrukt houden. Dan ben je er zo.

Niet alles kan in één keer. Daarvoor zijn er tegenwoordig veel mogelijkheden. 

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 6, 2026

Dat is tot nu toe 1 van de manieren. Nog sneller is de 'Home' toets en dan 1 naar boven.