Skip to main content
Beantwoord

Wensenlijstje voor KPN TV+ van een oud Ziggo-gebruiker

• January 26, 2025
  • 32 reacties
  • 692 keer bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

• June 12, 2025

Tja, Ziggo heeft over coax één, in mijn ogen, grote tekortkoming tov glasvezel: upload. In dit streaming tijdperk (waarin we niet of nauwelijks nog films downloaden) is een hoge download steeds minder belangrijk en een hogere upload juist steeds belangrijker: we uploaden foto's en video's naar sociale media en gebruiken steeds meer online opslaglocaties als Dropbox, iCloud en OneDrive waarbij up-en download ongeveer even belangrijk zijn. En juist daar is coax vooralsnog in het nadeel tov glasvezel. Ziggo gaat niet voor niets over de Delta-glasvezel leveren in Delta-gebieden zonder coax, ipv daar zelf nog coax aan te leggen. Kortom, coax lijkt op z'n retour te zijn. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 12, 2025

En zoals ik eerder al aangaf. Je kunt hetzelfde bereiken als Ziggo:

Gebruik het 2,4/5 netwerk gewoon niet ook al is het in de lucht. 

Alleen het 2,4 Extra met eigen zelf te bepalen SSID gebruiken. 

En het gastnetwerk, wat volgens mij ook beide banden is, voor bezoek. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • June 22, 2025

Maar jij hebt toch de nieuwe KPN Software, zodat je een extra 2,4 GHz Wi-Fi netwerk aan kunt zetten voor speciaal dit soort doeleinden: domotica! Met een naam die afwijkt van jouw standaard 2,4/5 GHz netwerk kun je die alleen voor Tado en andere domotica apparaten gebruiken die alleen 2,4 GHz willen gebruiken. En dan voldoe je daarmee aan de wensen van Tado. Zodra ik de nieuwe software heb ga ik daar ook eens naar kijken. 

Ja dat zou je wel eens kunnen werken. Goed bedacht! Alleen heb ik in een deel van het huis een Devolo netwerk. Daar kan je een tweede netwerk in zetten maar die is al bezet door het gasten netwerk. Ik hoop dat ​@Alex van KPN en ​@Remco van KPN dit ook lezen zodat ze het weten dat er behoefte is aan de optie om alleen 2,4 ghz netwerk te gebruiken…. Wat bij ziggo met 1 druk op de knop geregeld is… 

We weten dat die behoefte er is. Dat is precies waarom we Extra Wifi als optie hebben toegevoegd aan onze modems. 

De V10 was het enige modem, onder de oude firmware, die überhaupt de optie had om de hoofdwifi te splitsen en/of een van de beide banden uit te zetten. We hebben vervolgens Extra Wifi als functie aan de andere modems toegevoegd om klanten daarop ook een vergelijkbare optie te bieden. In de nieuwe KPN Software hebben we die Extra Wifi ook weer geïmplementeerd. En de V10 op KPN Software heeft dan dus ook Extra Wifi, en niet meer de oude optie om het hoofdnetwerk te splitsen.

We hebben verder bewust gekozen om dit als Extra Wifi in te voeren en het hoofdnetwerk niet splitsbaar te maken. Dit vanwege het meshnetwerk dat onze modems en wifipunten samen vormen. Dat functioneert beter als beide banden aanwezig en in gebruik zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 3, 2026

Begin vorig jaar stapte ik vol goede moed over van Ziggo naar KPN. Al snel liep ik tegen een aantal ongemakken aan. Op de eerste plaats: er is geen helpdesk of persoonlijke chat. Nee, bij KPN kun je alleen via dit forum je vraag stellen. Leuk voor mensen met dyslexie of een andere beperking... Maar goed, ik heb een lijstje gemaakt met verbeterpunten. Zie link. Daar wordt wel op gereageerd, maar een oplossing komt er gewoon niet. Op een gegeven moment ben ik echt afgehaakt en teleurgesteld in KPN.

Sinds gisteren ben ik weer terug bij Ziggo en wat een verademing is dit zeg: het gebruikersgemak, de mogelijkheid om bijvoorbeeld 5 GHz uit te zetten en ik kan gewoon iemand van de helpdesk bellen of chatten mocht er toch wat zijn.
KPN, vaarwel!

Admin: topics samengevoegd en heropend

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 3, 2026

Het beste ​@Jelle de Jong bij Ziggo, je moet heen gaan waar jij het prettigste bij voelt!

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 3, 2026

Zie het als appels en peren… beiden fruit, maar de smaak is toch nét even anders… 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 3, 2026

Je kiest het best de provider die het meest bij je wensen aansluit. Dat is niet altijd kpn.

Punt 1, doorkijken van laptop/mobiele app naar tv op zelfde punt

Lijkt niet aanwezig, volledig mee eens. 

Punt 2,  doorspoelen bij terugkijken 

Ik spoel bij kpn alle reclameblokken door 😁

Psst. Gewoon opnemen. Dan kun je alle reclameblokken op alle zenders doorspoelen! Bij Ziggo heb je opnemen vanaf TV Compleet. 

En ik heb ook nooit begrepen waarom bij kpn Comedy central niet doorgespoeld mag en kan worden bij terugkijken. En bij Ziggo wel. Echter voor mij geen reden om over te stappen; vind het maar een rare zender. Het aspect comedy is vaak ver te zoeken. 

Punt 3, voice searching 

Hier heeft kpn nog flink stappen te zetten!

Punt 4, snelheid zappen en doorspoelen 

Zappen en doorspoelen gaan het laatste jaar juist goed. TV+ Box reageert, zeker met dat laatste, ook veel sneller dan de oudere typen. 

Snelheid zappen momenteel minder dan halve seconde. Prima dus.