Skip to main content
Beantwoord

Werkt de KPN TV+ app goed op een google TV streamer?

• September 2, 2025
  • 10 reacties
  • 205 keer bekeken

michael0072
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Werkt de kpn tv+ app goed met de google tv streamer is mijn vraag.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@michael0072. De KPN TV+ app werkt prima op een Google TV Streamer. Natuurlijk zijn er altijd nog wat aandachtspuntjes in de ontwikkelfase (waar we nu in zitten), maar dat zijn kleine zaken. Het allerbelangrijkste, zoals een stream opstarten en soepel afspelen, gaat goed. 

Ik zelf gebruik een Chromecast met Google TV, enigszins vergelijkbaar met de Streamer, en daar werkt de app voor mij naar volle tevredenheid op. Als je nog wilt kijken waar we aan werken of wat de aandachtspunten zijn, dan kun je de Product Updates topics nalopen. 

10 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 5, 2025

Hoi ​@michael0072. De KPN TV+ app werkt prima op een Google TV Streamer. Natuurlijk zijn er altijd nog wat aandachtspuntjes in de ontwikkelfase (waar we nu in zitten), maar dat zijn kleine zaken. Het allerbelangrijkste, zoals een stream opstarten en soepel afspelen, gaat goed. 

Ik zelf gebruik een Chromecast met Google TV, enigszins vergelijkbaar met de Streamer, en daar werkt de app voor mij naar volle tevredenheid op. Als je nog wilt kijken waar we aan werken of wat de aandachtspunten zijn, dan kun je de Product Updates topics nalopen. 

• Deelnemer
  • September 5, 2025

De KPN tv+ werkt dus prima op de Google tv streamer. Kan ik in het buitenland binnen EU ook met deze combinatie tv kijken?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 6, 2025

Je kunt wel de Google TV streamer in het buitenland (binnen de EU) gebruiken, maar niet de gedownloade KPN TV+ app. Je kunt alleen casten vanaf je tablet of telefoon naar de streamer. 

• September 6, 2025

De KPN tv+ werkt dus prima op de Google tv streamer. Kan ik in het buitenland binnen EU ook met deze combinatie tv kijken?

Tv kijken met de afstandsbediening in je hand kan alleen thuis. Maakt niet uit waar die afstandsbediening van is. Of die nou van de KPN tv ontvanger is of van de Google Streamer. Het kan alleen thuis.

In het buitenland moet je casten vanaf je smartfoon. Dat kan ook naar die Google Streamer. Maar dan kan je dus niet die afstandsbediening van dat ding gebruiken. 

Denn026
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • September 6, 2025

Ik gebruik de TV+ app op 2 Google TV Streamers en dat werkt nu (op zich) prima, maar je kunt het beter niet gebruiken als primaire manier om TV te kijken, er zitten nog wel eens wat “glitches” in…

Hoi ​@michael0072. De KPN TV+ app werkt prima op een Google TV Streamer. Natuurlijk zijn er altijd nog wat aandachtspuntjes in de ontwikkelfase (waar we nu in zitten), maar dat zijn kleine zaken.

Aandachtspuntjes??! De app heeft maandenlang niet gefunctioneerd na 00.00u door een gids probleem, dat is pas in de afgelopen update opgelost….dat kun je niet zo bagatelliseren als “kleine dingetjes” he….

• September 6, 2025

Arjan ligt elke dag netjes op 10 uur op bed. Dus die heeft er geen last van dat de app het na 00:00 niet meer doet 😉

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 7, 2025

Weet jij misschien of de Android TV app precies de zelfde kwaliteit geeft als je met een KPN TV+ kastje hebt met multicast aan? (Dus ook 14,2mbps voor de eerste 10 zenders)

• September 7, 2025

Weet jij misschien of de Android TV app precies de zelfde kwaliteit geeft als je met een KPN TV+ kastje hebt met multicast aan? (Dus ook 14,2mbps voor de eerste 10 zenders)

Nee. De beeldkwaliteit van de app is (veel) minder.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 7, 2025

Tv kijken met de afstandsbediening in je hand kan alleen thuis. Maakt niet uit waar die afstandsbediening van is.

Ha, wat een leuke uitleg! 🤓

In het buitenland moet je casten vanaf je smartfoon. Dat kan ook naar die Google Streamer. Maar dan kan je dus niet die afstandsbediening van dat ding gebruiken.

Ter volledigheid: behalve natuurlijk voor het volume (dat waarschijnlijk direct het geluid op je televisie bedient), en voor navigatie binnen het programma dat je bekijkt (pauzeren, stukje terugspoelen, ondertiteling aan/uitzetten).

(Voor wie meer wil weten: Europese portabiliteitsrichtlijnen bepalen wat KPN moet ondersteunen, en contracten met leveranciers over wat ze mogen ondersteunen.)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 8, 2025

Aandachtspuntjes??! De app heeft maandenlang niet gefunctioneerd na 00.00u door een gids probleem, dat is pas in de afgelopen update opgelost….dat kun je niet zo bagatelliseren als “kleine dingetjes” he….

Was dat maandenlang? 🤐 Dat was wel een grote flaw inderdaad. Voordeel was weer dat het een gunstig effect had op de nachtrust, want de tv ging uit frustratie dan toch wel uit 😅 

Arjan ligt elke dag netjes op 10 uur op bed. Dus die heeft er geen last van dat de app het na 00:00 niet meer doet 😉

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste 2 a 3 maanden de Chromecast wat minder gebruik. Daarom lag mij dat niet meer vers in het geheugen.