Skip to main content
Vraag

Werkt de TV+ Box met wifi beter dan de Smart TV+ app?

• March 19, 2026
  • 7 reacties
  • 68 keer bekeken

Lasthorizon
Nieuwkomer

Ik kijk nu tv via app op smart tv (via WiFi). Laatste tijd blijft beeld vaak hangen. Nu wil ik overstappen naar tv box (ook via WiFi). Is dat een betere oplossing?

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 19, 2026

Je hebt nu TV+ APP ONLY?

Of nog "interactieve tv" en de ontvanger opgeborgen?

In het eerste geval kun je een TV+ Box zonder toevoegen via MijnKPN

En anders via MijnKPN omzetten naar TV+ app only. 

De tv box en überhaupt wifi werkt het beste tot 6 meter van een wifipunt. Modem of een SuperWiFi. 

Of het beter werkt is toch een beetje proefondervindelijk. 

Op een Samsung van 2022 of jonger is de app helaas wat instabiel. 

Robbietobbie
Helper
Forum|alt.badge.img

Ik heb een sagemcom kastje. Daar heb je haperingen in het geluid op alle ESPN zenders, 24 kitchen, Discovery Channel etc. En beeld via apps op het kastje (bijvoorbeeld Viaplay) is beduidend minder dan de Viaplay app op mijn Samsung Neo Qled. Dus kies maar... 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 22, 2026

Ik heb twee tv+ontvangers. Bovenstaande "problemen" zijn er bij mij noot geweest en ik heb ze al sinds de testfase. Eén ontvanger is met een kabel aangesloten op het modem en de andere staat via wifi z'n werk te doen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 22, 2026

Hallo ​@Lasthorizon ,

Je kunt via de losse TV-ontvanger een betere beeldkwaliteit gaan ervaren. 

Maar de problemen die jij hebt met een wegvallende verbinding los je daar niet mee op. Mijn advies is om de TV (of dadelijk de TV-ontvanger) bekabeld aan te sluiten op jouw modem. Dat zal de oplossing geven voor wegvallend beeld. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 22, 2026

UTP kabel i.p.v. WIFI is in alle gevallen de beste oplossing.

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) werkt goed via WIFI.

Maar bij heel druk WIFI verkeer of een te grote afstand kan je soms wat problemen hebben.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Lasthorizon. Welkom op de KPN Community! Je bent hier op de Community op de juiste plek om advies te krijgen voor jouw situatie. Ben je al geholpen met de geboden hulp en info? 

Mijn inbreng is dat de KPN TV+ box wel verder door ontwikkeld is ten opzichte van de smart TV app op de Samsung tv. En dat geldt ook voor de stabiliteit bij een Wifi verbinding. De ontwikkeling van de smart TV app op de Samsung tv staat nu enkel nog op een heel laag pitje, omdat we in de toekomst naar een nieuwere app willen. Dus ik raad je aan het eens te proberen en via de MijnKPN app te kiezen voor de TV+ box. Dan kun je het een maandje aankijken en mocht het geen verschil maken, dan kun je dan weer kijken wat de beste oplossing is. Daar kunnen wij je dan ook weer bij helpen zo nodig. Het TV-product is in ieder geval maandelijks te wijzigen/op te zeggen. 

Mocht je nog hulp nodig hebben bij het wijzigen of meer vragen hebben, laat het maar weten! 

Robbietobbie
Helper
Forum|alt.badge.img

Ik overweeg om de KPN + APP op een Rocktek GX1 te zetten (Google TV box, Android TV 12) die ik nog heb liggen. Dat moet werken lijkt mij? Ik kan de APP ook niet vinden via de Samsung bibliotheek van mijn Qled tv.