Skip to main content

Werkt de tv+ box op iedere tv of alleen op smart tv?

 

De +Box werkt op elke tv met een HDMI-aansluiting, @Lammie51. En die zitten al op tv's sinds minstens 2008.


oké dank je wel. 
dan kan ik daar Viaplay op ontvangen als ik het abonnement neem?

wat zijn de kosten van de tv+ box!
 


Ja, daar zit de APP voor Viaplay op.

Je kunt als je nog een hdmi ingang op je tv over hebt ook de Chromecast met Google-TV en afstandsbediening overwegen voor o.a. die app. Eénmalige uitgave.

wat zijn de kosten van de tv+ box

Internet minimaal 42,50, KPN TV met 1 TV+ box en basispakket 12,50

Gehele kosten overzicht nieuwe abonnement (wat je nu niet hebt)

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- op je mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur


Wij hebben alles van KPN internet, tv etc. 
het lijkt mij daarom makkelijker als je met de tv+ box gewoon met de afstandsbediening Viaplay aan te zetten. Ook hebben we de Google chroom cast. Maar dat is voor mijn man nog al ingewikkeld, vandaar mijn vraag wantij extra moet betalen voor de tv+ box ipv de gewone tv box 


De TV+ box is duurder dan iTV in het oude abonnement, Lammie51. Maar het internet deel in de nieuwe abonnementen zijn daarentegen weer wat goedkoper. In het algemeen komen de meesten wat goedkoper uit met het nieuwe abonnement en dezelfde pakketten.

De TV+ box werkt qua menu enzo wel echt anders. Dat is misschien even wennen.


Oké. Dank je wel voor jouw antwoord. 
ik ga het overleggen 👍


Je kan je abonnement, als je dat wilt, omzetten via MIJNKPN of gratis via 0800-0402


Dank je wel @joop2011 


Werkt de tv+ box op iedere tv of alleen op smart tv?

 

Eigenlijk werkt het op geen enkele TV goed.


oké dank je wel. 
dan kan ik daar Viaplay op ontvangen als ik het abonnement neem?

wat zijn de kosten van de tv+ box!
 

Begin er niet aan, je kunt nl. niet meer terug. Je krijgt er gegarandeerd problemen mee. Zie alle topics op dit forum. You can thank me later.


Begin er niet aan, je kunt nl. niet meer terug. Je krijgt er gegarandeerd problemen mee. Zie alle topics op dit forum. You can thank me later.

Zeg... niet zo negatief. Ik heb dat kastje al zolang die bestaat. Misschien al anderhalf jaar ofzo. En het gaat best goed. Weinig problemen mee.


Werkt de tv+ box op iedere tv of alleen op smart tv?

 

Eigenlijk werkt het op geen enkele TV goed.

oké dank je wel. 
dan kan ik daar Viaplay op ontvangen als ik het abonnement neem?

wat zijn de kosten van de tv+ box!
 

Begin er niet aan, je kunt nl. niet meer terug. Je krijgt er gegarandeerd problemen mee. Zie alle topics op dit forum. You can thank me later.

 

Inderdaad erg negetief.

@ArnoK  Omdat waarschijnlijk jij problemen met de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt, wil dat niet zeggen dat iedereen problemen heeft met de DIW7022

 

@ArnoK 

Maak een eigen topic aan en leg daar uit welke problemen je hebt.

Dan kunnen wij (Klanten KPN en de moderator) je helpen om het probleem bij jou op te lossen. 


Misschien zou KPN onder zijn klanten eens een tevredenheidsonderzoek moeten doen met betrekking tot TV+.

Kijk, het is niet alleen maar ellende met die box, ook bij mij niet. Maar de box moet plug-and-play zijn en dat is-ie niet.

KPN kan van oude mensen en technische noobs niet verwachten dat die gaan experimenteren met multicast/unicast, stereo/Dolby Digital enz. Veel problemen zijn pas na vele updates opgelost of bestaan nog steeds, en steeds steken nieuwe problemen de kop op. Dát is wat ik duidelijk wil maken. En als je eenmaal je VIP5202 (geweldig ding!) of andere ontvanger hebt ingeleverd, is er geen weg meer terug. KPN is daarin onverbiddelijk. Maak dat ding voor iedereen fool-proof en ik zeg volmondig “ja” tegen dit systeem. Maar KPN heeft een onderontwikkeld systeem in de markt gezet en een deel van de klanten is daar de dupe van, en dat steekt me.

Dus, KPN, pak de handschoen op en doe dat tevredenheidsonderzoek! Ik weet wel wat mijn input gaat worden.


Helder dank je wel

@ArnoK 


het lijkt mij daarom makkelijker als je met de tv+ box gewoon met de afstandsbediening Viaplay aan te zetten. Ook hebben we de Google chroom cast. Maar dat is voor mijn man nog al ingewikkeld

Je kijkt Viaplay op de TV+ Box ook via hun app. Het starten van die app zal op de TV+ Box best makkelijker zijn, want het zit in hetzelfde apparaat dus geen gedoe met, bijvoorbeeld, wisselen naar een andere HDMI-ingang zoals bij een Chromecast. En als je terug wilt naar tv kijken dan druk je “huisje” op de TV+ afstandsbediening, klaar.

Maar als je man het bedienen van de app ook moeilijk vindt, dan blijft dat op de TV+ Box denk ik hetzelfde? Het kan wel zijn dat het een andere app is (voor Android TV) dan op, bijvoorbeeld, je telefoon. Ik heb geen idee.

Op Viaplay abonnement bij KPN lees ik bijvoorbeeld:

Viaplay stopt met tv-zender 225

Je kan geen Formule 1 meer kijken op tv-zender 225, omdat Viaplay stopt met deze zender. Vanaf nu kijk je Formule 1 met de Viaplay app.

 

En geen idee of het belangrijk is, maar ik weet ook niet of je Viaplay via KPN moet afnemen, of dat je je huidige abonnement kunt blijven gebruiken. Als het gewoon via hun app gaat dan zal je huidige abonnement het vast wel blijven doen, als je dat wilt, maar ik lees ook het volgende:

Je kijkt Formule 1, sport, films en series alleen met de Viaplay app. Om de app te gebruiken moet je eerst Viaplay bij KPN activeren en een Viaplay account maken. Daarmee log je in op de Viaplay app.

(En de FAQ “Ik heb Viaplay, hoe kan ik het overzetten naar KPN?” vertelt me ook niet of overzetten noodzakelijk is.)


Ik heb Viaplay via kpn. We kijken nu Viaplay via een tablet of Google Chrome  @Arjan van B