Skip to main content
Beantwoord

Werkt IPTV abonnement bij KPN?

• September 11, 2025
  • 18 reacties
  • 302 keer bekeken

Ik heb onlangs een Formuler box aangeschaft (bij SatDeal), maar ik heb nog geen IPTV-abonnement. Ik zie dat bij sommige mensen IPTV via KPN wel werkt en bij anderen niet. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik wil graag zeker weten of het probleemloos werkt voordat ik een abonnement neem of de box eventueel terugstuur.

Beste antwoord door ikheetjeff

Haha, in dit topic vind volgens mij een boel miscommunicatie plaats. 

Dit topic gaat over een illegaal IPTV abonnement, waarmee je voor een paar tientjes per jaar duizenden kanalen kan bekijken. Onder andere een Formule Android box is hiervoor erg populair. 

Echter zijn deze abonnementen super illegaal, omdat er geen rechten worden betaald. Het OM zou je hiervoor kunnen vervolgen, maar doen dit over het algemeen niet vanwege andere prioriteiten. Vooral Stichting BREIN houdt zich hier veel mee bezig, maar heeft de focus vooral op verkopers i.p.v. de eindgebruiker.

Echter lijkt dat te veranderen in andere landen als Spanje en Italië, waar nu ook eindgebruikers een boete op hun mat ontvangen. Hou er dus rekening mee dat wat ze nu doen, geen garantie biedt voor de toekomst. 

KPN kan precies zien welke klanten gebruik maken van deze illegale IPTV diensten. Staan hier boetes op?

Ja, elke ISP zou dit inderdaad kunnen achterhalen. Echter mogen ze hier niet zoveel mee doen vanwege EU-wetgeving. Volgens mij heeft dat te maken met ‘netneutraliteit’, maar dat weet ik niet zeker. Je hoeft voor KPN alleen niet bang te zijn, want die wordt gezien als neutrale doorgeefluik. 

Echter als jouw IP-adres bijvoorbeeld achterhaalt wordt via andere wegen, kan een rechthebbende wel een verzoek tot NAW gegevens indienen bij KPN. Dit zijn ze verplicht om te overhandigen. Vervolgens kunnen er dan gerechtelijke procedures tegen jou gestart worden. 

KPN, maar ook andere providers zoals Ziggo, hebben hier jarenlang tegen verzet bij de rechter vanwege de AVG. Sinds een paar jaar heeft de rechter alleen Stichting BREIN in het gelijk gesteld. Doordat alle providers samenwerken, volgen ze vervolgens allemaal deze uitspraak op. 

Wat goed is om te weten, is dat een (commerciële) VPN legaal is. 

Op dit forum praten over illegale IPTV is niet de bedoeling en ik vermoed tegen de huisregels. De miscommunicatie ontstaat hier, omdat KPN ook IPTV aanbiedt. Dit is echter legaal, omdat hierover rechten worden betaald door KPN. Stay safe. 

18 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 11, 2025

4 boxen werkt het hier fijnloos

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 11, 2025

4 boxen werkt het hier fijnloos

Top. Ik had nog gevraagd naar advies erover maar ze mochten er wettelijk niks over kwijt. Ik hoef me dus geen zorgen te maken.

• September 11, 2025

Ik denk dat Menno gewoon tv ontvangers van KPN heeft...

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 11, 2025

Nee hoor als je gewoon goed volgt wat erop de handleiding staat komt het goed.

En goed inlezen mocht je eigen netwerk hebben lees dan goed hoe aan te sluiten.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 11, 2025

Ik denk dat Menno gewoon tv ontvangers van KPN heeft...

IK heb TV+ ontvangers inderdaad. en 1 soundbox

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 11, 2025

Nee hoor als je gewoon goed volgt wat erop de handleiding staat komt het goed.

En goed inlezen mocht je eigen netwerk hebben lees dan goed hoe aan te sluiten.

Ja, ik weet tegenwoordig niet meer wanneer iets verteld wordt om bang te maken of wanneer iets serieus is. Je antwoordt heeft me enorm geholpen!

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 11, 2025

Hoe gaat KPN om met klanten die illegaal IPTV kijken via deze boxen? KPN kan precies zien welke klanten gebruik maken van deze illegale IPTV diensten. Staan hier boetes op? Kan KPN je abonnement ontbinden?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 11, 2025

Hoe gaat KPN om met klanten die illegaal IPTV kijken via deze boxen? KPN kan precies zien welke klanten gebruik maken van deze illegale IPTV diensten. Staan hier boetes op? Kan KPN je abonnement ontbinden?

Sorry. Ik snap niet of je serieus bent met deze vragen.

• September 11, 2025

Ik snap niet waarom het antwoord van Menno jou geholpen heeft 🤡

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 11, 2025

Nou heeft hij een duidelijk signaal gegeven dat het bij hem werkt en dat die 4 boxen heeft.

• September 11, 2025

Nou heeft hij een duidelijk signaal gegeven dat het bij hem werkt en dat die 4 boxen heeft.

Menno gebruikt gewoon tv van KPN. Jij wilt gebruiken maken van een illegale tv dienst. Vermoed ik...

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • September 11, 2025

Dit topic gaat over een illegaal IPTV abonnement, waarmee je voor een paar tientjes per jaar duizenden kanalen kan bekijken. Onder andere een Formule Android box is hiervoor erg populair. 

Echter zijn deze abonnementen super illegaal, omdat er geen rechten worden betaald. Het OM zou je hiervoor kunnen vervolgen, maar doen dit over het algemeen niet vanwege andere prioriteiten. Vooral Stichting BREIN houdt zich hier veel mee bezig, maar heeft de focus vooral op verkopers i.p.v. de eindgebruiker.

Echter lijkt dat te veranderen in andere landen als Spanje en Italië, waar nu ook eindgebruikers een boete op hun mat ontvangen. Hou er dus rekening mee dat wat ze nu doen, geen garantie biedt voor de toekomst. 

KPN kan precies zien welke klanten gebruik maken van deze illegale IPTV diensten. Staan hier boetes op?

Ja, elke ISP zou dit inderdaad kunnen achterhalen. Echter mogen ze hier niet zoveel mee doen vanwege EU-wetgeving. Volgens mij heeft dat te maken met ‘netneutraliteit’, maar dat weet ik niet zeker. Je hoeft voor KPN alleen niet bang te zijn, want die wordt gezien als neutrale doorgeefluik. 

Echter als jouw IP-adres bijvoorbeeld achterhaalt wordt via andere wegen, kan een rechthebbende wel een verzoek tot NAW gegevens indienen bij KPN. Dit zijn ze verplicht om te overhandigen. Vervolgens kunnen er dan gerechtelijke procedures tegen jou gestart worden. 

KPN, maar ook andere providers zoals Ziggo, hebben hier jarenlang tegen verzet bij de rechter vanwege de AVG. Sinds een paar jaar heeft de rechter alleen Stichting BREIN in het gelijk gesteld. Doordat alle providers samenwerken, volgen ze vervolgens allemaal deze uitspraak op. 

Op dit forum praten over illegale IPTV is niet de bedoeling en ik vermoed tegen de huisregels. De miscommunicatie ontstaat hier, omdat KPN ook IPTV aanbiedt. Dit is echter legaal, omdat hierover rechten worden betaald door KPN. Stay safe. 

Leen59
Wijsgeer
  • September 11, 2025

Enkele jaren geleden was er ook zo’n illegale dienst actief. Die is binnen een paar maanden uit de lucht gehaald waardoor iedereen met een onbruikbare dienst zat waarvoor ze wel betaald hadden.

Bezint eer gij begint zou ik zeggen.

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 12, 2025

Afzender retour met die formuler box naar satdeal 

En neem een KPN TV + abonnement bij KPN. 

Dan ben je pas save. 

• September 12, 2025

Exact dezelfde vraag heeft Benjamin op het Ziggo forum gesteld.

De box mag gewoon worden gebruikt alleen dat specifieke iptv abonnement is natuurlijk fout.

Wat legale iptv abonnementen betreft is er ook NLZiet, Canal+, NPO Start/Plus het grootste minpunt van dat model streamer is dat deze op Android is gebaseerd niet op AndroidTV.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 12, 2025

Zo had ik hem nog niet gelezen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 12, 2025

Ik heb ook een tijdje een illegale IPTV dienst gehad: Dat werkte prima op mijn smart tv en glasvezel lijn.

Uiteindelijk heb ik die dienst opgezegd wegens instabiliteit... 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

Zie hier voor de regels van het forum.

Volgens mij is dit niet toegestaan.

En bedenk goed, niets is gratis. Indirect betaal je de prijs en hou je criminaliteit levend.Â