Skip to main content
Beantwoord

Werkt KPN TV+ goed in Spanje met iPad en Apple TV of Chromecast?

• May 24, 2025
  • 3 reacties
  • 72 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Begin van de winter gaan wij weer eens in Spanje overwinteren en dan gebruik maken van KPN TV+ app dus dat duurt nog even maar ik wil mij alvast voorbereiden.

In het nieuwe appartement schijnt een op glasvezel gebaseerde goede Wifi beschikbaar te zijn dus dat zou in eerste instantie geen probleem moeten opleveren.

Om vanuit onze iPad Air (2022) te casten gebruiken wij een Apple TV 4K of een daar aanwezige maar niet nader omschreven type Google Chromecast.

Nu lees ik hier een aantal berichten waarin staat dat het casten met de KPN TV+ app niet bepaald vlekkeloos verloopt maar die berichten zijn al wat ouder en dientengevolge gesloten. Om die reden maar weer een nieuwe vraag.

Ik heb het verloop van de ontwikkeling van de KPN TV+ app niet meer verder bijgehouden omdat wij de app thuis nauwelijks gebruiken maar als wij straks voor minimaal 3 maanden in Spanje overwinteren willen wij dan toch wel storingsvrij naar de KPN zenders kijken.

Zijn er op dit moment t.a.v. de app ontwikkelingen gaande die in Spanje een nagenoeg storingsvrije ontvangst kunnen garanderen?

Zijn er al gebruikers die dit in Spanje getest hebben?

Of is het bij voorbaat al aan te raden om straks b.v. NLZiet ipv de KPN TV+ app te gebruiken?

Zo ja, dan zeg ik voor de 3+ maanden het abonnement op KPN TV tijdelijk op.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@srna513006, 3 maandjes in Spanje, dat is een lekker vooruitzicht! De TV+ App op jouw iPad moet je daar kunnen gebruiken inderdaad. De TV+ app is in de hele EU te gebruiken. De iPad en de Apple TV of Chromecast moeten met hetzelfde netwerk zijn verbonden. Sommige types Chromecast kunnen wat moeilijk gaan, maar als daar een Apple TV is kan je AirPlay ook gebruiken. Zorg daarbij wel dat het OS van jouw iPad minimaal versie 18.5 heeft, in 18.4 zat namelijk een bug waardoor AirPlay niet goed werkte.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@srna513006, 3 maandjes in Spanje, dat is een lekker vooruitzicht! De TV+ App op jouw iPad moet je daar kunnen gebruiken inderdaad. De TV+ app is in de hele EU te gebruiken. De iPad en de Apple TV of Chromecast moeten met hetzelfde netwerk zijn verbonden. Sommige types Chromecast kunnen wat moeilijk gaan, maar als daar een Apple TV is kan je AirPlay ook gebruiken. Zorg daarbij wel dat het OS van jouw iPad minimaal versie 18.5 heeft, in 18.4 zat namelijk een bug waardoor AirPlay niet goed werkte.

Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 3, 2025

Bedankt, bijna helder….

Toch nog even over het gebruik van Google Chromecast want op de locatie waar wij overwinteren Is ook een niet nader omschreven Google Cromecast beschikbaar, desgevraagd merkte de verhuurder op de het niet het allernieuwste model Chromecast is.

Zijn er oudere modellen Google Cromecast waarmee ik vanuit een iPad met softwareversie => 18.5  iet meer kan casten? M.a.w., is er een minimale eis voor het casten vanuit een Apple iPad?

Anders moet ik inderdaad via AirPlay over de Apple TV 4K casten en dat vind ik niet altijd even fijn werken.

Jasper van KPN
Moderator

Bij enkele oudere modellen Chromecast heeft onze app een bug, waardoor dat niet goed gaat. Daar zijn de ontwikkelaars nog mee bezig. Ik hoop/denk dat dat (ruim) voor het begin van de winter is opgelost als je daarheen gaat, maar omdat het op dit moment speelt vind ik het wel zo eerlijk om het te benoemen. 

De iOS versie op de iPad staat los van de Chromecast, dat had alleen effect op de AirPlay bug die Apple inmiddels opgelost heeft.