Skip to main content

hallo,

 

ik probeer nu al vanaf dag 1 de audio goed te krijgen. 

dit via forum kpn winkel en service+ gedaan.

in de winkel kom ik er achter dat service+ de storing bij mij neerlegd. hier op het forum steeds : doe via ok google zet volume max. als oplossing.

nu mis ik bij de nieuwe firmware mijn bericht, en krijg geen antwoord. en er is reactie van iemand anders: o ja ik moet na omschakelen naar playstation geluid zachter zetten.

bij deze: als mijn aparatuur defect gaat door bv het aanzetten van de nintendo en het volume staat op max. omdat de tv+ is aangeweest. wie is er verantwoordelijk voor de apparatuur die stuk gaat? ps medewerker in winkel heeft zelf dit probleem ook ondervonden , dus het is een erkend probleem. aub oppakken... geen beeldverbeteing of weer eens een update die het eerst verslechterd en dan een update die het weer oplost.

na 3 jaar testen en dan nu problemen tegenkomen die niet hadden mogen gebeuren bij uitrol. dat kan niet..

Ik neem aan dat je een TV+ Box hebt.

Spreek via de Google assistent de woorden "volume maximaal".

Werkt alles dan weer naar behoren?


aaaaaaarghhhhhhhhhh

 

is dit een bot die antwoord geeft…

dit is de 12e keer dat dit wordt gezegd.

Neeeee is een fout in het programeren.

het volume is een 3db omlaag gezet van de apps. dat betekent dat alles : blu rau nintendo switch playstation xbox enz. +3db harder zijn. 

dit is door een opmerking van oa mijzelf aangepast door de app builders. maar juist ipv rechttrekken geluid naar de juiste volume juist de app volumes verlaagd ipv de tv+app verhoogd. en dit is al door service+ erkend dat dit klopt. 

zodra ik iers erover typt merken andere klanten dat het klopt dat de tv 3x zo hard moet voor hetzelfde volume.

 


Eigenlijk zou het volumeverschil bij Dolby/stereo only kanalen en apps als een optie moeten komen die je zelf kan aanpassen net als op de 5202 (vorige tv ontvanger). Die kan je bijstellen -4dB of -8dB.


Eigenlijk zou het volumeverschil bij Dolby/stereo only kanalen en apps als een optie moeten komen die je zelf kan aanpassen net als op de 5202 (vorige tv ontvanger). Die kan je bijstellen -4dB of -8dB.

Zie punt 13 van de Feature requests TV+.


@Steffen14 

RESPECT


ik heb dit netjes omschreven , het wordt na zoveel tijd niet luisteren en veel communiceren moeilijk om jezelf in te houden.

ik vind:

de 7022 is top. youfone was eerder met een android box die werkt goed maar het is geen kpn… 

mijn mening blijft niet testen laten door gekozen klanten. doe testrn intern met technische mensen dan betrek er mensen die die eindgebruikers Ijn. dan uitbrengen. scheelt veel ,problemen, .ik spreek uit eigen ervaring. zelf veel getestt totdat mijn partner is gestokt bij kpn.(v10 bijvoorbeeld) helaas is het met het uitbrengen van de iptv app aangepast en toen ging alles al mis. 

app makers komen veelal uit polen, china , ed. de nederlandse app makers zijn erg kostbaar. dan komt de taalbariere er bij , dat werkt niet mee. 

ik weet dat er 3 jaar is getest, met gevolg hardwareveroudering. probeer dan maar eens alles goed te laten werken.

maar respect voor kpn dat ze proberen voor te blijven op de concurrent. helaas werkt dit nu in het voordeel van de concurrent. met zoveel bugs die openbaar zijn is de reclame niet goed.

o ja wat belangrijkk is: 

iedereen met dezelfde bug melden. de volumebug is te weinig besproken dus prio wordt dan minder.


Eigenlijk zou het volumeverschil bij Dolby/stereo only kanalen en apps als een optie moeten komen die je zelf kan aanpassen net als op de 5202 (vorige tv ontvanger). Die kan je bijstellen -4dB of -8dB.

Zie punt 13 van de Feature requests TV+.

dit heb ik doorgegeven aan service + , helaas is dit niet doorgegeven zover bekend. wel moet de optie +.. db erbij😁


@Steffen14

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

En je bereikt door netjes en beleeft te zijn heel veel meer.

Dus @Steffen14 wat er ook gebeurd, altijd respect s.v.p. 

Zie ook hier. 

 

En @wjb heeft een hele mooie lijst gemaakt met zaken die het mooier en beter kunnen maken.

Zie ook zijn topic. 

 

Nog 1 tip:

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (medewerker KPN) het voor je nakijken.

i.v.m. drukte kan dit een paar dagen duren.


Eigenlijk zou het volumeverschil bij Dolby/stereo only kanalen en apps als een optie moeten komen die je zelf kan aanpassen net als op de 5202 (vorige tv ontvanger). Die kan je bijstellen -4dB of -8dB.

Zie punt 13 van de Feature requests TV+.

dt is een punt maar +db gaat het om en niet alleen bij stereo....👍


hallo joop.

ik ben netjes. heb al aangegeven dat geduld opraakt. dit forum klopt is voor klanten onderling. maar... deze problemen zijn voor kpn. hoe bereik je kpn het best met de problemen en hoe krijg je het voor elkaar dat de GROTE problemen worden opgelost.

2 maanden geleden was dit al aangegeven, 

als we eerlijk zijn in de app zit een instelling volume, dit is makkelijk aan te passen. 

dan is het logisch dat klanten geirriteerd raken, en ik ben defene die het heeft laten merken....😏

een ander zeer belangrijk punt: het forum is te vol, ik kan niet een bericht van een ander vinden meer. er komen dus steeds meer topics bij , dit is niet bij te houden. ook het feit dat je moet scrollen naar het laatste bericht is niet handig. het is eenvoudiger laatste bericht eerst.als optie. 

ps goezo krijg ik nu te horen respect?


Alleen het laatste bericht lezen is meestal nutteloos. Om het goed te kunnen volgen moet je gewoon de hele pagina lezen. 

En... als men veel lange teksten van een ander quot, dan moet er veel gescrolt worden ja...


nou 8 pagina,s doorlezen totdat je je eigen reactie kan zien , nee dat werkt niet.

ik zou zeggen. bekijk andere fora,s maar eens door.


Hoi @Steffen14, het forum is inderdaad een plek waar klanten elkaar vooral helpen. Wij moderators zijn er ook, maar hoeven niet altijd bij te springen. Wjb verwijst al naar zijn topic over wensen voor TV+, daarin heeft Erik uitgebreid gereageerd met de stand van zaken. Dat is hoe het er nu voor staat, daar kunnen we nu niets aan veranderen. Ik geef dit topic wel door zodat het onder de aandacht is.

Als de een update komt zal die in Product Updates worden geplaatst.


dat is top. ik ben nog gebeld door kpn. heel netjes. 

ik heb er nog steeds vertrouwn in maar de service+ ed vinden het ook wel lastig dat dit al 2 maanden loopt .

buiten het forum om bel ik meestal met de service+ dan komt rr een notitie of wordt het direct doorgezet. 

 


Als iets lang loopt is het altijd vervelend inderdaad, of het nou met tv of met internet is. Langlopende dingen geven op termijn meer frustratie. De collega's bij Service Plus kunnen dat soort dingen ook doorzetten inderdaad, een signaal komt op de goede plek uit zo.


helaas is er weinig actie merkbaar, kan er iemand van kpn aangeven wat er nu gebeurd ?

 


Ik zag dat je gisteren al gereageerd had in de nieuwste Product Update. Dat is wat er nu gebeurt, dat is waar je kunt zien wanneer er een update komt en wat er in zit. Zoals Paul daar ook heeft uitgelegd zijn er verschillende lagen waarvoor updates gedaan kunnen worden. Als het in een andere laag zit is het een andere update, en dus afwachten.


in de winkel kom ik er achter dat service+ de storing bij mij neerlegd. hier op het forum steeds : doe via ok google zet volume max. als oplossing.

nu mis ik bij de nieuwe firmware mijn bericht, en krijg geen antwoord. en er is reactie van iemand anders: o ja ik moet na omschakelen naar playstation geluid zachter zetten.

bij deze: als mijn aparatuur defect gaat door bv het aanzetten van de nintendo en het volume staat op max. omdat de tv+ is aangeweest. wie is er verantwoordelijk voor de apparatuur die stuk gaat? ps medewerker in winkel heeft zelf dit probleem ook ondervonden , dus het is een erkend probleem. aub oppakken... geen beeldverbeteing of weer eens een update die het eerst verslechterd en dan een update die het weer oplost.

na 3 jaar testen en dan nu problemen tegenkomen die niet hadden mogen gebeuren bij uitrol. dat kan niet..

Leuke discussie weer. Op je hoofdvraag is het antwoord eenvoudig. Met een bruikleen apparaat van KPN zoals de TV+ decoder is KPN verantwoordelijk als er storing is. 

Maar wie bepaalt of het een storing is, als de KPN decoder nooit werkt, dan is het duidelijk. Maar dan komt jouw tekst. Jij lijkt niet functioneren naar jouw wens als een storing te zien, dat is wat anders. Het apparaat moet functioneren waarvoor KPN het in bruikleen geeft, het tonen van TV beelden dat wordt gestreamt vanaf een KPN server volgens de KPN specificaties. De rest is extra. Als KPN niet  heeft gedocumenteerd dat iets wel werkt is het jouw probleem. 

Dat is gewoon bij wet bepaald. 

Dus gewoon even opzoeken waar KPN aangeeft dat het volume harder zetten met Nintendo (waar dus x versies van zijn) funtioneert, dan kan je gewoon KPN aansprakkelijk stellen. 

Anders ben je afhankelijk van derden, waarbij er hier in dit forum heel veel zijn en jou naar beste weten hebben geprobeerd je te helpen.