Skip to main content
Vraag

Wie weet een goed alternatief voor TV+?

• June 8, 2025
  • 27 reacties
  • 506 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+3

Waarschijnlijk zijn die mensen hier al niet meer actief maar ik weet de vraag nergens anders te stellen…

Wie o wie weet er een alternatief voor tv+?

We moeten nog tot augustus en dan kunnen we eindelijk weg. Maar waar naar toe?

We hebben geen kabel! Dus alles moet via DSL

We zijn tv+ zo hartstikke beu!

Had ergens gelezen dat er een provider was die de Arris 5202 nog gebruikte, welke was dat?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

27 reacties

• June 8, 2025

Budget Thuis. Dan krijg je de 5202.

https://www.budgetthuis.nl/internet/tv/tv-ontvanger

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 8, 2025

En YouFone en Solcon

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 8, 2025

Youfone biedt de Arris niet aan, ​@JanD en ​@Martijn en Lies . Zij hebben ook een Android ontvanger. 
https://www.youfone.nl/thuis/powered-by-android-tv.

Solcon biedt de Arris VIP 5202 wel. 
https://www.solcon.nl/televisie/

En BudgetThuis, zoals Marlon92 ook al meldde.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 8, 2025

Of eventueel kijken naar Digitenne. Of tv kijken via satelliet.

En anders NLZIET, maar dan ben je nog steeds afhankelijk van je ADSL verbinding. 

Of je gaat opzoek naar de oorzaak van jouw problemen met TV+. 

Forum|alt.badge.img+3

Of eventueel kijken naar Digitenne. Of tv kijken via satelliet.

En anders NLZIET, maar dan ben je nog steeds afhankelijk van je ADSL verbinding. 

Of je gaat opzoek naar de oorzaak van jouw problemen met TV+. 

Niks mis met onze dsl verbinding!

En we zijn al 9 maanden op zoek naar de oorzaak van onze problemen. Maar een deel van de problemen zijn toch echt tv+ gerelateerd.

Forum|alt.badge.img+3

Budget thuis even gecheckt maar die blinken niet echt uit (understatement) in hun klantgerichtheid als ik de reviews lees. 

• June 9, 2025

Budget thuis even gecheckt maar die blinken niet echt uit (understatement) in hun klantgerichtheid als ik de reviews lees. 

Helpt KPN jou wel "klantgericht" dan?

Forum|alt.badge.img+3

Als je ze belt zijn ze er bij KPN wel!

Ze zitten (volgens mij) ook met een doorgedrukt product. 

Maar als ze niet eens thuis zijn, waar blijf je dan?

• June 9, 2025

Als je ze belt zijn ze er bij KPN wel!

Ze zitten (volgens mij) ook met een doorgedrukt product. 

Maar als ze niet eens thuis zijn, waar blijf je dan?

Een klant gaat in mijn ogen alleen naar Budget thuis als ze wel de KPN producten en diensten willen gebruiken maar niet de KPN prijs betalen. 

Het is al een wonder dat Buget de vip5202 mag leveren.

Nu iets serieuzer wat maken die reviews uit? De vip5202 is een prima box de lijn en het tv platform is allemaal KPN eigenlijk veranderd enkel de naam op de rekening. Bijna alsof je van energieleverancier wisselt, oh wacht dat leveren ze ook.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 9, 2025

​@Martijn en Lies 

A je hebt nog de ouderwetse koperdraad lijn die eigenlijk destijds gemaakt is voor de analoge telefoon.

In theorie kan het goed werken, in de praktijk helaas niet altijd.

Dus hebben de problemen van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) waarschijnlijk te maken met een te lage downloadsnelheid. 

De Arris VIP 5202 heeft op kanaal 1 - 10 de gecomprimeerde HD kanalen van 7,5 Mb/s en dat gaat waarschijnlijk net goed.

De DIW7022 heeft als hij op mulimode staat de HD kanalen van 14,5 Mb/s en daar heeft de DSL lijn waarschijnlijk net of helemaal onvoldoende snelheid voor, vooral als er ook anderen gebruik maken van internet. 

Zet de DIW7022 eens op singlemode i.p.v. multimode en kijk of hij het dan beter doet.

En hopelijk komt er snel ook op jouw adres glasvezel, dan ben je meteen van dit soort problemen verlost.

Tot die tijd adviseer ik via de Schotel of via Digitenne kijken.

En de DSL lijn alleen voor internet.

• June 9, 2025

( ten overvloede ) De max snelheid van een DSL lijn is omgekeerd evenredig met de lengte van de kabel, de afstand tot de centrale of straatkast. ( de kabel neemt niet altijd de kortste route )

Dus, wat is de snelheid in dit geval eigenlijk ?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 9, 2025

Zie hier om je echte download snelheid te testen.

Bij voorkeur op een bekabelde aangesloten computer.

Naar aanleiding van de 2 berichten hierboven.

Hoor het graag.

Forum|alt.badge.img+3

​@Martijn en Lies 

A je hebt nog de ouderwetse koperdraad lijn die eigenlijk destijds gemaakt is voor de analoge telefoon.

In theorie kan het goed werken, in de praktijk helaas niet altijd.

Dus hebben de problemen van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) waarschijnlijk te maken met een te lage downloadsnelheid. 

De Arris VIP 5202 heeft op kanaal 1 - 10 de gecomprimeerde HD kanalen van 7,5 Mb/s en dat gaat waarschijnlijk net goed.

De DIW7022 heeft als hij op mulimode staat de HD kanalen van 14,5 Mb/s en daar heeft de DSL lijn waarschijnlijk net of helemaal onvoldoende snelheid voor, vooral als er ook anderen gebruik maken van internet. 

Zet de DIW7022 eens op singlemode i.p.v. multimode en kijk of hij het dan beter doet.

En hopelijk komt er snel ook op jouw adres glasvezel, dan ben je meteen van dit soort problemen verlost.

Tot die tijd adviseer ik via de Schotel of via Digitenne kijken.

En de DSL lijn alleen voor internet.

We wonen in een nieuwbouwwijk van 2011.

Glasvezel was destijds geen mogelijkheid, werd gewoon niet aangelegd.

KPN kast is aan het einde van onze straat (50 meter verderop) en de centrale staat verderop in het dorp, zo'n 2km verder.

Nooit problemen gehad met internet van wat voor soort dan ook. 3 pubers die wel eens gamen, thuiswerken en school, backups naar NAS schijven in de familie, alles tegelijk..... 0 problemen. Bandbreedte genoeg voor alles.

Arris 5202 ontvangers (2 stuks) , 0 problemen.

1x overgestapt naar tv+, problemen vanaf dag 1.

Multicast en singelcast: resultaat is hetzelfde.

We kijken 99% met 1 kastje tegelijk.

Met 2 kastjes tegelijk kijken: geen verschil.

Kastje gewisseld door kpn monteur: resultaat is hetzelfde.

• June 9, 2025

Dat is dan wel duidelijk nu, de snelheid is niet het probleem.

( maar waarom een compleet bericht citeren ? )

Forum|alt.badge.img+3

Zie hier om je echte download snelheid te testen.

Bij voorkeur op een bekabelde aangesloten computer.

Naar aanleiding van de 2 berichten hierboven.

Hoor het graag.

zie hier (bekabelde) pc resultaten:

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 9, 2025

De ping is behoorlijk hoog.

Op Google las ik dit:

Ping meet de reactietijd van je verbinding en geeft aan hoe snel data van jouw apparaat naar een server en weer terug reist. Een lage ping (lage latentie) betekent een snellere reactietijd en een betere online ervaring, vooral bij online games en real-time applicaties.

** Dus die hoge ping kan het probleem veroorzaken. ** 

Staat IGMP Snooping of multimode wel aan in de FrtizBox? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 9, 2025

De ping is behoorlijk hoog.

Dat is typisch voor DSL (10-70ms), en heel goed zelfs

https://gameserverping.com/articles/what-ping-is-good-for-gaming/

What is a Good Ping for Gaming?

• 0–20ms: Exceptional. This is the optimal range for highly competitive gaming, especially in fast-paced genres like first-person shooters (FPS) or multiplayer online battle arenas (MOBAs). In this range, gameplay will feel incredibly smooth and responsive, with no noticeable delay between your actions and the game’s response.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 9, 2025

Hallo ​@Martijn en Lies ,

Ik zie dat jullie in Kruiningen wonen. Dat is niet ver weg van Goes en daardoor is Digitenne een prima alternatief. Want in Goes staat een zendmast. 

Je zou het nu al kunnen proberen voor 6,00 per maand. Digitenne zonder KPN TV is 18,00 per maand. 

https://www.kpn.com/televisie/digitenne

Forum|alt.badge.img+3

Staat IGMP Snooping of multimode wel aan in de FrtizBox? 

Fritzbox:

"Voor de volgende protocollen zijn in de FRITZ!Box vaste prioriteringsregels ingesteld die niet kunnen worden gewijzigd."

En hierbij staat o.a. IGMP snooping.

Hier kan dus niks in aangepast worden.

Maar ik verwacht als dat niet aan zou staan de we dan helemaal niet konden kijken.

Forum|alt.badge.img+3

Ik zie dat jullie in Kruiningen wonen. Dat is niet ver weg van Goes en daardoor is Digitenne een prima alternatief. Want in Goes staat een zendmast. 

Je zou het nu al kunnen proberen voor 6,00 per maand. Digitenne zonder KPN TV is 18,00 per maand. 

Maar dan kan je niet opnemen toch?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 9, 2025

Nee ​@Martijn en Lies ,

Met de standaard apparatuur van Digitenne kun je niet opnemen. Het is puur ongestoord en eenvoudig TV kijken naar de globaal 30 populairste TV-zenders. 

Zelf neem ik al bijna 30 jaar lang niets meer op. Wil ik iets terugkijken? Dan kan dat meestal wel via bv npo start. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 10, 2025

En ​@Martijn en Lies ,

Heb je het al besteld om te testen? Kost maar 6,00 per maand en je kunt het na een maand alweer opzeggen. 

• June 10, 2025

Als ik de andere topics lees die ​@Martijn en Lies is gestart hebben de meeste van de problemen weinig met de verbinding te maken. Eerder vervelende ervaringen met de TV+ box in het algemeen.

Waarvan sommige bij meerdere klanten voorkomen. Digitenne proberen is geen gek idee maar dat heeft niet dezelfde functionaliteit. 

De tv app van KPN is natuurlijk ook een optie. Afhankelijk van het punt of er geschikte televisies of anderzins aanwezig is.

Forum|alt.badge.img+3

Zal eens de tv app installeren. Wel eens eerder gedaan (al vrij snel na ontvangst en daarmee problemen van het tv+ kastje) maar dat was toen nog geen verbetering.

Nu wellicht wel.

Forum|alt.badge.img+3

Als ik de andere topics lees die ​@Martijn en Lies is gestart hebben de meeste van de problemen weinig met de verbinding te maken. Eerder vervelende ervaringen met de TV+ box in het algemeen.

Waarvan sommige bij meerdere klanten voorkomen. 

Precies dat laatste vind ik erg vervelend. Als het goed werkt is het prima maar dat is niet bij iedereen het geval dus.

Als dit systeem dan het ei van Columbus is zorg er dan voor dat het bij iedereen goed werkt. Beetje pro actieve oplossingsgerichte houding mis ik wel van KPN.