Skip to main content
Vraag

Wifi schuifje gaat steeds uit op TV+ Box

• July 19, 2026
  • 12 reacties
  • 160 keer bekeken

Wen2910
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik heb sinds kort een een KPN+ ontvanger. Nu gebeurt het minimaal 1x per dag dat de wifi verbinding wegvalt en al ik dan in de instellingen kijk zie ik dat het wifi schuifje uit staat. Als ik het weer aanzet, verbindt de ontvanger gewoon weer. Iemand enig idee hoe dit kan? 

12 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 19, 2026

Dat is vreemd ​@Wen2910 ,

Er is wel een instelling om Wifi maar een deel van de dag aan te hebben staan , maar dat zal je dan zelf via een tijdschema) zo ingesteld moeten hebben. 

Lees dit topic even door voor het instellen van de WiFi: 

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 19, 2026

Hey gaat om de wifi van de tv+ ​@Noordzee en niet om de wifi van de modem.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 20, 2026

Hey gaat om de wifi van de tv+ ​@Noordzee en niet om de wifi van de modem.

Tsjaa, dan ligt de oorzaak daar. Maar dat is wel vreemd. 

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 20, 2026

Beste ​@Wen2910 je hebt de TV+box toch niet bekabeld aangesloten, want dan wordt de wifi automatisch uitgeschakeld?

Heb je de TV+box al eens herstart , of nog beter een volledige fabrieks-reset gegeven?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 20, 2026

@Wen2910 

Er zijn 2 verschillende opties en mogelijkheden en oplossingen:

1.  

Staat de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) op ECO of op snelle start.

Dit probleem komt vooral voor als hij op ECO staat of als hij 's nachts volledig van de spanning (volksmond stroom) wordt gehaald.

Zet hem op snelle start (Energieverbruik in stand-by is dan iets hoger) en laat hem 24 uur per dag aan staan.

1.  

Je schrijft dat hij wegvalt?

Dat is weer iets anders.

Dan is de kans dat het WIFI signaal bij de DIW7022 zwak is en soms te zwak.

Oplossing:

1. Gebruik een UTP kabel, dat is altijd het beste en geeft het minste problemen. (wel éénmalig veel werk, daarna heel erg veel plezier)
  2. Koop of huur via KPN een Super WIFI repeater. 

Wen2910
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 20, 2026

Dank voor de reactie! 
Ontvanger staat niet op Eco stand. Het wifi signaal is niet zwak volgens mij, maar het schuifje gaat op uit. Als ik het schuifje weer op aan zet, vindt de ontvanger ook gelijk de wifi weer. 

Wen2910
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 20, 2026

Beste ​@Wen2910 je hebt de TV+box toch niet bekabeld aangesloten, want dan wordt de wifi automatisch uitgeschakeld?

Heb je de TV+box al eens herstart , of nog beter een volledige fabrieks-reset gegeven?

Al gereset, helpt niet 

• July 20, 2026

Dank voor de reactie! 
Ontvanger staat niet op Eco stand. Het wifi signaal is niet zwak volgens mij, maar het schuifje gaat op uit. Als ik het schuifje weer op aan zet, vindt de ontvanger ook gelijk de wifi weer. 

Dat schuifje zegt mij eerlijk gezegd niks maar mijn DIW7022 is bekabeld verbonden.

Ik vind ook nergens in de beschrijvingen iets over een schuifje. Maar even ter herhaling de ontvanger is dus niet bekabeld aangesloten?

https://community.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-box-en-tv-soundbox-167/de-kpn-tv-box-of-tv-soundbox-aansluiten-via-wifi-en-het-aansluitbeleid-582423

Wen2910
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 20, 2026

Dank voor de reactie! 

Dat schuifje zegt mij eerlijk gezegd niks maar mijn DIW7022 is bekabeld verbonden.

Ik vind ook nergens in de beschrijvingen iets over een schuifje. Maar even ter herhaling de ontvanger is dus niet bekabeld aangesloten?

https://community.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-box-en-tv-soundbox-167/de-kpn-tv-box-of-tv-soundbox-aansluiten-via-wifi-en-het-aansluitbeleid-582423

Nee de ontvanger werkt op wifi. Ik bedoel in instelling waar je de wifi aan en uit kan zetten. Dat is in beeld als een schuifje. De ontvanger zet de wifi uit maar ik moet dan de wifi weer aan zetten, de ontvanger verbindt dan direct weer. 

• July 20, 2026

Ik heb bij mij de instellingen geopend en zie nu wat je bedoeld.

Als een herstart of fabrieksherstel niet helpt is er een ander probleem nagenoeg zeker met de box zelf en dan specifiek de wifichip.

Wen2910
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 20, 2026

Als een herstart of fabrieksherstel niet helpt is er een ander probleem nagenoeg zeker met de box zelf en dan specifiek de wifichip.

Dus maar weer een nieuwe ontvanger aanvragen raad jij aan? De zoveelste al in aandoe jaren 🙈. Dank je voor je reactie

• July 20, 2026

Dus maar weer een nieuwe ontvanger aanvragen raad jij aan? De zoveelste al in aandoe jaren 🙈. Dank je voor je reactie

Je kan natuurlijk eerst wachten op een moderator. Maar als je daadwerkelijk een volledige fabrieksherstel hebt gedaan klopt er iets niet zo eenvoudig is het.