Skip to main content
Beantwoord

Wifi verbinding op de tv valt telkens weg

• February 7, 2026
  • 6 reacties
  • 73 keer bekeken

Elke keer de televisie opnieuw verbinden met de wifi hij valt ook wel eens tijdens televisie kijken weg moeten dan weer opnieuw verbinden de televisie en tv kastje is boven aangesloten via de wifi door de monteur van de kpn zelf die heeft de wifi versterker er tussen uit gehaald want die stoorde volgens hem

Beste antwoord door Serenay van KPN

Hallo ​@Odaim, 

Als ik het goed begrijp valt de wifiverbinding van de tv (en het tv-kastje) boven regelmatig weg, waardoor je alles opnieuw moet verbinden. De tv-ontvanger is boven via wifi aangesloten en bekabeld aansluiten is geen optie. De monteur heeft de wifiversterker er juist tussenuit gehaald, omdat die volgens hem voor storing zorgde. Wat je beschrijft wijst inderdaad op een instabiele of te zwakke wifiverbinding op de verdieping. Wifi kan hier gevoelig voor zijn, zeker bij tv-kijken.

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen, is om toch de wifi-versterker op de verdieping te plaatsen en deze met een netwerkkabel rechtstreeks aan te sluiten op de tv-ontvanger. Zo gebruik je wifi alleen om het signaal naar boven te brengen en loopt het tv-signaal zelf bekabeld naar de ontvanger. In de meeste situaties werkt dit stabieler dan een volledig draadloze verbinding.

Als je dit hebt geprobeerd, laat dat dan vooral weten. Dan kijken we graag verder met je mee! 😊

Ook handig met het aansluiten van de wifiversterker: In de MijnKPN app kan je nu je wifiversterkers slim plaatsen. Ga in de app naar Mijn Wifinetwerk en tik onder Meteen regelen op Wifiversterkers slim plaatsen. Je ziet daar een overzicht van je wifiversterkers én het signaal per punt.  Het verplaatsen van een versterker kan door erop te tikken en de stappen in de app te volgen. Zo krijg je een 'goed' of zelfs 'super' signaal door je hele huis. 

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Odaim 

Welkom op de community van KPN.

Het allerbeste in dit soort situaties is om een internet kabel (UTP kabel) aan te leggen tussen het KPN modem en de TV ontvanger, zodat de TV ontvanger bekabeld is aangesloten op het modem.
Hiermee voorkom je problemen met televisie kijken, als de TV ontvanger is verbonden met jouw WiFi netwerk.

Een Wifi netwerk fluctueert, waardoor het signaal op sommige momenten zwak door kan komen, en je dus de problemen krijgt die jij ervaart.

Ik begrijp dat je het hebt over de televisie en TV ontvanger op je slaapkamer, aangezien je het over boven hebt.

In dat geval zou ik een extra WiFi versterker op de verdieping plaatsten, waar jij de televisie en TV ontvanger hebt staan.
Via de WiFi versterker kun je dan een internet kabel aanleggen naar de TV ontvanger, onderop de WiFi versterker kun je vaak een (UTP) internet kabel in klikken en de andere kant in de TV ontvanger klikken.

Maar het advies blijft, om een internet kabel aan te leggen tussen het KPN modem en de TV ontvanger, hiermee heb je een stabiele verbinding.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo ​@Odaim, welkom bij de community en leuk dat je ons hebt gevonden!

Wat vervelend zeg! Ik kan me heel goed voorstellen dat dat erg irritant is als je je favoriete programma's wilt kijken. 😊

​@Michel.uit.Arnhem heeft al hele goede tips gegeven!

Het allerbeste in dit soort situaties is om een internet kabel (UTP kabel) aan te leggen tussen het KPN modem en de TV ontvanger, zodat de TV ontvanger bekabeld is aangesloten op het modem.
Hiermee voorkom je problemen met televisie kijken, als de TV ontvanger is verbonden met jouw WiFi netwerk.

Een Wifi netwerk fluctueert, waardoor het signaal op sommige momenten zwak door kan komen, en je dus de problemen krijgt die jij ervaart.

Wellicht is deze topic ook erg handig om naar te kijken in jou situatie: De KPN TV+ Box aansluiten via wifi en het aansluitbeleid | KPN Community

Ik ben benieuwd of het je al is gelukt om de tv‑ontvanger rechtstreeks te bekabelen met het modem en wat wat het resultaat daarvan is!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 10, 2026

Nee want de modem staat beneden en is bekabeld met de wifi versterker op de andere kamer want de wifi bereik was heel slecht nu goed  niet altijd zwak signaal aan de ringdeurbel soms het is alleen de televisie boven die ik elke keer weer opnieuw moet verbinden en tijdens tv kijken soms ook opnieuw moet doen

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo ​@Odaim, 

Als ik het goed begrijp valt de wifiverbinding van de tv (en het tv-kastje) boven regelmatig weg, waardoor je alles opnieuw moet verbinden. De tv-ontvanger is boven via wifi aangesloten en bekabeld aansluiten is geen optie. De monteur heeft de wifiversterker er juist tussenuit gehaald, omdat die volgens hem voor storing zorgde. Wat je beschrijft wijst inderdaad op een instabiele of te zwakke wifiverbinding op de verdieping. Wifi kan hier gevoelig voor zijn, zeker bij tv-kijken.

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen, is om toch de wifi-versterker op de verdieping te plaatsen en deze met een netwerkkabel rechtstreeks aan te sluiten op de tv-ontvanger. Zo gebruik je wifi alleen om het signaal naar boven te brengen en loopt het tv-signaal zelf bekabeld naar de ontvanger. In de meeste situaties werkt dit stabieler dan een volledig draadloze verbinding.

Als je dit hebt geprobeerd, laat dat dan vooral weten. Dan kijken we graag verder met je mee! 😊

Ook handig met het aansluiten van de wifiversterker: In de MijnKPN app kan je nu je wifiversterkers slim plaatsen. Ga in de app naar Mijn Wifinetwerk en tik onder Meteen regelen op Wifiversterkers slim plaatsen. Je ziet daar een overzicht van je wifiversterkers én het signaal per punt.  Het verplaatsen van een versterker kan door erop te tikken en de stappen in de app te volgen. Zo krijg je een 'goed' of zelfs 'super' signaal door je hele huis. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 16, 2026

De versterker staat op de voorkant op de slaapkamer die is bekabeld vanaf de modem beneden als ik hem daarbij moet aansluiten moet ik weet niet hoelang kabel hebben 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo ​@Odaim,

Mag ik vragen welk modem je momenteel gebruikt? In de vorige situatie had je volgens mij ook een wifi-versterker aangesloten op je tv-ontvanger. Die heeft de monteur er toen tussenuit gehaald. Weet je nog of die versterker destijds ook met een netwerkkabel op het modem was aangesloten, of alleen op de tv-ontvanger? Wat betreft de afstand, wij hebben hele lange netwerkkabels (ethernetkabel)!