Skip to main content

De KPN-TV-kastjes (2) werken op dit moment alleen maar wanneer deze rechtstreeks bekabeld zijn met het KPN-modem (met nu als gevolg 1 internetkabel in de gang/op de trap en 1 internetkabel via de gang door de huiskamer).

Ik heb echter 3 TP-Link WiFi versterkers (Deco Marieu versie 0.2) die in huis die wel werken (volledig bereik op telefoon en I-Pad) maar niet lijken te communiceren met de KPN TV-kastjes. Heeft iemand enig idee wat ik hiervoor moet doen / moet instellen (en hoe).

Die werken niet op de Deco's. U zou ze bekabeld op de Deco satellieten aan kunnen sluiten. Maar waarschijnlijk krijgt u dan een foutmelding. In deze configuratie zou de hoofd Deco sowieso in accesspoint mode moeten staan. Maar nogmaals: waarschijnlijk krijgt u dan de STB-NMC-400 error.

Als u TV+ ontvangers heeft, dan zou u deze op unicast mode kunnen zetten. Dit zou dan wel moeten werken, maar dan is de beeldkwaliteit fors minder.

De TV+ ontvangers hebben ook WiFi. Maar dit werkt alleen goed als u ze met het WiFi van de KPN Box 12 of 14 verbind.


De TV+ ontvangers hebben ook WiFi. Maar dit werkt alleen goed als u ze met het WiFi van de KPN Box 12 of 14 verbind.

Of met de zwarte superwifi#2-punten @vroer , zie onderstaande tabel voor door KPN ondersteunde aansluitmogelijkheden:

 


Ik lees zo wie zo meer problemen met TP-Link.

IGMP snooping blijkt slecht bij TP-Link te werken.

Je kan beter een Netgear kopen, zie ook hier. 

 

Via Wifi, adviseer ik de KPN Super Wifi 2

Deze kan je kopen of huren bij KPN.

Zie ook schema boven.


Reageer