Skip to main content

Bij ons zou zogenaamd een update op afstand zijn uitgevoerd om het tv menu van interactieve tv minder traag te maken. Daar hebben we een mail over gehad. In plaats daarvan is er niks nada op het scherm te krijgen. Via de antwoordrobot kom ik er niet uit omdat zij de foutcodes die ik geef niet herkent.

De herstart van kastje en modem heb ik ook al geprobeerd, niks werkt.

Probeerde toen via site een monteur te regelen, ook dat gaat niet en je komt telkens op de zelfde vraag/ antwoordsites. Heel irritant…...

Als je dan op zoek gaat naar een telefoonnummer van KPN kom je werkelijk niks tegen waar je iemand rechtstreeks de vraag kunt stellen.

Mijn vraag:

Waar heb ik een gewoon ouderwets telefoonnummer om iemand rechtsreeks aan de lijn te krijgen??

vr gr Birgitte

Welkom op het forum.

 

Zie ook hier.

Kies een onderwerp

Scrol na beneden en klik op “ik heb een andere vraag en wil contact”

Scrol na beneden tot dat je 3 velden ziet.

Met de middelste kan je chatten (erg handig en werkt perfect).

Je kan ook bellen: 0800-0402 

 

Welke KPN TV decoder heb je?

Hoe is hij met de Experiabox aangesloten.

Er is momenteel een uitrol i.v.m. het traag werken, uiterlijk 20 januari moet iedereen deze update hebben. (ik heb hem al en hij is weer heerlijk snel). 

 

Welke foutcode heb je? 


Goedemiddag Joop,

Decoder: Arris

foutcodes, allemaal verschillende keer F562   heb ook nog 85P en 15 P en 50P voorbij zien komen, maar de robot herkent niks als een foutcode

Alles is bekabeld.

het lijkt alsof het sinds die update om het menu sneller te maken het niet meer doet, waas gisteren ook al zo. Heb vandaag alle stappen doorlopen maar niks helpt dus…

vr gr Birgitte


Ik krijg alleen de zendernummers in beeld, RTL5 of als ik zapp SBS 6, maar zit dus geen beeld bij.

ook kan ik geen menu in beeld krijgen en ook zie ik geen balkje van herstart interactieve tv , wat ik vroeger wel eens heb gezien als ik opnieuw opstartte.

Onderin beeld staat i met erachter geen programma beschikbaar.

Of is de decoder niet goed voor deze update van KPN?

gr weer


85P 15P 50P zijn geen foutcodes.

Deze zie je op de decoder als hij gereset en alles weer instelt. 

Dit gebeurd als je de spanning (in de volksmond stroom) eraf haalt en weer aanzet (spanning er weer op).

 

Foutcode F562 kan ik op www.kpn.com en zoeken niet vinden.

Wel wat met 562, zie hier. 

 

Welke KPN TV decoder heb je? 

Hoe is deze met de Experiabox aangesloten?


Welkom op ons KPN Forum @Birgitte S. Ik zie dat @joop2011 al met je meedenkt. Omdat mijn antwoord nogal laat komt. Sorry het is hier erg druk. Vraag ik me af of je mijn hulp nog kunt gebruiken. 

Als je nog niet geholpen bent. Probeer dan de ontvanger eens te resetten en de software te verwijderen. Je ziet inderdaad p15, p50,etc. Dit betekent eigenlijk 15%, 50%, etc. Dit is het voortgangsproces van de software die geïnstalleerd wordt. Bij 100p, (dus 100%) is de reset voltooid en de nieuwe software geïnstalleerd. 

Laat het maar weten als ik met je mee kan denken. Ik hoor graag van je:blush:


Welk merk ontvangers heeft u?


Goedemorgen Lisa,

Dat van die P...had ik inderdaad tijdje later door…Toen ik het rijtje opdreunde van 15, 50 85...ineens had ik hem..procenten! De software wilde toen nog steeds niet helemaal laden. Heb het verschillende keren geprobeerd en bleef  op 85 procent hangen. Toen had ik de oude software weer even maar het bleek dat daar dan geen interactief tv menu aan vast zit om aan te klikken. Daarna bedacht ik alles weer over om te kijken wat ik misschien gemist had in de beschreven stappen.. Bleek dat ik nog 1 router per ongeluk aanhad...Die heb ik losgekoppeld, dus toen had ik echt alle routers eraf.

Vervolgens laadde hij de nieuwe software wel.

Fijn uitgevogeld dus en nu daardoor beter te onthouden.

Nog steeds bedankt dat u nu reactie geeft hoor. en ook @joop2011 bedankt.

Het was wel meteen al fijner geweest als ik gewoon iemand van KPN meteen rechtstreeks aan de lijn had kunnen krijgen. Dat had me waarschijnlijk een middag (en wat ergernis;) gescheeld….

Maar heb wel voldoening dat ik het zelf gefikst heb, haha, dat dan weer wel:)!

 

Vriendelijke groet, Birgitte Silvius

 


Geweldig @Birgitte S! Leuk om te lezen dat het gelukt is en dat je je thuisnetwerk opnieuw ontdekt/geanalyseerd hebt. Dit overkomt je geen tweede keer. 
Volgende keer bellen met 0800-0402. Inspreken dat je een medewerker wilt spreken. Of hier meteen een topic plaatsen. Onze reactie kan (in geval van drukte) een paar dagen op zich laten wachten. helaas:sweat_smile: