Skip to main content
Beantwoord

Wisselen van kanaal op de KPN TV+ box lukt niet met de KPN afstandsbediening

• December 3, 2024
  • 6 reacties
  • 137 keer bekeken

Hallo, ik heb een kpn box alleen reageert de afstandsbediening het niet meer. Ik kan wel hdmi kanalen wijzigen met de afstandsbediening maar niet naar een andere kanaal switchen.

ik heb geprobeerd te koppelen dus op de knop van de kpn box 7 seconden drukken en dan verder maar dat is ook niet gelukt.

wat moet ik doen? 

alvast bedankt voor al uw reacties en moeite! :)

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Bmw27, welkom op de community. Dat is niet handig inderdaad. De functies die je noemt gaat nar de tv zelf, niet naar de TV+ Box. Die lijkt helemaal geen signaal te krijgen. Kreeg je wel een koppelscherm in beeld na de knop 7 seconden ingedrukt te hebben, of dat ook niet?

Je zou de afstandsbediening ook een reset kunnen geven zoals hier beschreven: 

Lukt het daarna wel om het opnieuw te koppelen aan de TV+ Box?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 5, 2024

Hoi ​@Bmw27, welkom op de community. Dat is niet handig inderdaad. De functies die je noemt gaat nar de tv zelf, niet naar de TV+ Box. Die lijkt helemaal geen signaal te krijgen. Kreeg je wel een koppelscherm in beeld na de knop 7 seconden ingedrukt te hebben, of dat ook niet?

Je zou de afstandsbediening ook een reset kunnen geven zoals hier beschreven: 

Lukt het daarna wel om het opnieuw te koppelen aan de TV+ Box?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 5, 2024

Hallo, bedankt voor uw antwoord!

ik heb zojuist de afstandsbediening gereset en weer geconnect. Dat is geluktik kan kanalen switchen maar ik zit met een klein probleem weer. De volume knop en input switch reageert niet op de afstandsbediening.

moet ik dat instellen?

ik dank alvast!

Jasper van KPN
Moderator

We zijn een stap verder in ieder geval ​@Bmw27 🙂 Als je de afstandsbediening ook opnieuw aan de tv koppelt verwacht ik dat het allemaal weer werkt inderdaad.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 6, 2024

Bij resetten van de afstandsbediening vervalt ook de instelling voor tv inderdaad. 

Na koppelen kun je dat via menu instelling van de ontvanger ook weer instellen. 

⚙ - afstandsbediening 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 6, 2024

Hallo,

het is inderdaad gelukt nu! Ik heb ook de afstandsbediening gereset.

Heel erg bedankt voor de hulp! :)

Jasper van KPN
Moderator

Dat is goed om te lezen ​@Bmw27! Veel kijkplezier weer, en als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.