Skip to main content

Sinds eergisteren is het wisselen van zender heel traag geworden. Bij gebruik afstandsbediening op ontvanger DIW7022 gaat het wisselen niet meer direct, maar na ettelijke seconden. Boven in beeld verschijnt sinds eergisteren plots “menu weergeven”, onder in beeld staat “alle zenders”. Na 3 seconden nodeloos wachten komt eindelijk de geselecteerde zender in beeld. Het maakt niet uit of de “p” knop op de afstandsbediening wordt gebruikt of een cijfer als zendernummer wordt ingetoetst. Het lijkt op een software update met onverwachte (en irritante) extra effecten. Mocht dit daadwerkelijk het geval zijn (software update), draai die dan aub terug. Dit is echt niet oke. 

Hier hetzelfde probleem. Super irritant 

 

Admin: afgesplitst. eigen topic voor je vraag aangemaakt

Als de TV+ Box traag van zender wisselt dan is er vast en zeker een probleem met multicast.

De TV+ Box krijgt dan bij het switchen van zender geen multicast verbinding en schakelt na een timeout dan over naar unicast. Die timeout is dus wat het switchen tussen zenders zo traag maakt.

Als je de TV+ Box op unicast instelt dan zal die traagheid waarschijnlijk weg zijn, klopt dat?

Overigens wil je uiteindelijk natuurlijk wel multicast immers alleen daarmee kan je de best mogelijke beeldkwaliteit halen.


Als de TV+ Box traag van zender wisselt dan is er vast en zeker een probleem met multicast.

De TV+ Box krijgt dan bij het switchen van zender geen multicast verbinding en schakelt na een timeout dan over naar unicast. Die timeout is dus wat het switchen tussen zenders zo traag maakt.

Als je de TV+ Box op unicast instelt dan zal die traagheid waarschijnlijk weg zijn, klopt dat?

Overigens wil je uiteindelijk natuurlijk wel multicast immers alleen daarmee kan je de best mogelijke beeldkwaliteit halen.

Net een paar keer getest met andere zenders . Ging het wel snel. Vervolgens weer terug naar espn , 221. Toen weer traag, scherm blijft even hangen , zwart vlak, beeld weer terug zonder geluid. En vervolgens gaat mijn tv op standby start weer op . Nu zit ik op zender 222, zapt traag over, uiteindelijk traag beeld, en nog steeds geen geluid. Vraag me af wat dit veroorzaakt. Haperend beeld ook. Nu net op unicast gezet en inderdaad alle problemen weg. Beeld loopt weer door en geluid is gelijk terug. Maar wil uiteraard terug naar multicast:)) . 


Het is opvallend dat de TV+ Box zo vaak problemen heeft met multicast. Er lopen meerdere topics waar mensen hierover klagen.

Ik neem aan dat de moderators van KPN dit signaal bij het development team neer zullen leggen.


Het is opvallend dat de TV+ Box zo vaak problemen heeft met multicast. Er lopen meerdere topics waar mensen hierover klagen.

Ik neem aan dat de moderators van KPN dit signaal bij het development team neer zullen leggen.

Automatisch beste beeldkwaliteit stond volgens mij wel uit. Net weer aangevinkt. Het probleem met het zappen en geluid weg heb ik nog niet zolang overigens.


Vraag me trouwens ook af wat het herstarten van de tv (LG) veroorzaakt.  Heb ik wel vaker gehad, tijdje weggeweest en nu weer terug. Keek overigens naar Espn 2 waar ik de haperingen had en geen geluid. TV even van stroom afgehaald waarna het beeld weer ok was en het geluid terug.  Snap de interactie van de problemen met de herstart van de tv niet zo. Heb dit ook wel eens gehad met het terug  kijken van opnamen. 


Ha @RobvdPoel, je bent inderdaad niet de enige die hier tegenaan loopt! We hebben daarvoor een nieuwe update klaargezet, die eind van de week wordt uitgerold:

 


Dank. Dan wacht ik de update af :-)


Reageer