Skip to main content
Beantwoord

Wordt de huur voor de TV box verhoogd?

• April 16, 2025
  • 8 reacties
  • 83 keer bekeken

Ik heb een 2 jarige overeenkomst met kpn maar ik begrijp dat men tussentijds wel de huur van de tv boxen gaat verhogen? Klopt dit? 

Beste antwoord door Marlon92

Ik heb een 2 jarige overeenkomst met kpn maar ik begrijp dat men tussentijds wel de huur van de tv boxen gaat verhogen? Klopt dit? 

Ja. Die 2 jarige overeenkomst omvat alleen internet namelijk. De rest zijn allemaal extra diensten die niet onder het contract vallen. Jij kunt extra tv boxen ook iedere maand toevoegen of verwijderen als je dat wilt.

Telefonie maakt KPN ook duurder. En als streamingsdiensten hun prijzen verhogen, dan voert KPN die prijsverhogingen ook gewoon door.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• Antwoord
  • April 16, 2025

Ja. Die 2 jarige overeenkomst omvat alleen internet namelijk. De rest zijn allemaal extra diensten die niet onder het contract vallen. Jij kunt extra tv boxen ook iedere maand toevoegen of verwijderen als je dat wilt.

Telefonie maakt KPN ook duurder. En als streamingsdiensten hun prijzen verhogen, dan voert KPN die prijsverhogingen ook gewoon door.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 16, 2025

Hmmm ik heb kpn tv + Internet voor bedrag x gedurende twee jaar maar die overeenkomst wordt vanuit kpn niet nageleefd, flink opgelicht dus, snel terug naar Ziggo dan heb ik ook weer bruikbare tv

• April 16, 2025

Beter die overeenkomst/algemene voorwaarden lezen. Die geldt echt voor alleen internet. Zo voert KPN ook ieder jaar een inflatiecorrectie door. Dat kun je daar ook in lezen. Dus "bedrag x gedurende twee jaar" klopt sowieso al niet.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 16, 2025

Hallo ​@Abcdefghii ,

Nee, de huur van de (eerste) KPN TV+-box is en blijft 12,50 per maand. 

De kosten van jouw internetabonnement gaan per medio juli 2025 wel omhoog met 3,3%. Dat is een soort prijsinflatiecorrectie.

• April 16, 2025

Ter verduidelijking: de prijs van de extra tv ontvangers word 1 euro hoger. De eerste tv ontvanger blijft inderdaad € 12,50. Maar de de 2de en 3de tv ontvangers gaan 6 euro kosten.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 16, 2025

Ter verduidelijking: de prijs van de extra tv ontvangers word 1 euro hoger. De eerste tv ontvanger blijft inderdaad € 12,50. Maar de de 2de en 3de tv ontvangers gaan 6 euro kosten.

Aha, dat verhaal. Ik heb hierboven even het woordje (eerste) erbij gezet.

Wat betreft de andere ontvangers.  Ik heb daarover een e-mail ontvangen. Het gaat om aanpassingen voor F-secure, Vast Bellen, Extra ontvangers en belonbeperkt NL.

Wijziging Vast Bellen en TV

In april verandert de prijs voor een telefoonnummer, belbundel (onbeperkt) of een extra tv-ontvanger.

https://www.kpn.com/wijziging/bellen

https://www.kpn.com/wijziging/tv

PeterG heeft het op zijn website zo vermeld: 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2025/02/

KPN verhoogt prijs vast bellen en ontvangerhuur

Per april verhoogt kpn de prijs van enkele diensten.

Dienst Oude prijs Prijs per april
Vast telefoonnummer € 2,00 € 3,00
Belonbeperkt NL € 9,99 € 10,99
Extra tv ontvanger* € 5,00 € 6,00
F-secure 15 apparaten € 4,99 € 6,99

*tv ontvanger: iTV, TV+, Digitenne, Digitenne-module
Zie kpn.com/vast-bellenkpn.com/televisie/digitenne/tv-ontvangerkpn.com/veilig/virusscanner

Per medio juli 2025 wordt de prijs van het internetabonnement wel verhoogd met 3,3%. Dat is een soort prijsindexatie.

Wil je ook e-mails van KPN ontvangen? Dit kun je instellen in MijnKPN. Klik rechtsboven op profiel. Dan onderin privacy-voorkeuren.dan Privacy en informatie. Dan jouw abonnement en daar e-mail aanklikken bij bv nieuwsbrief, tips en aanbiedingen.   

• April 16, 2025

Of de prijs van de eerste tv ontvanger altijd € 12,50 blijft is ook maar de vraag. Bij Hussel koste de eerste tv ontvanger 10 euro. En die gaat wel met de inflatiecorrectie mee omhoog.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 16, 2025

Of de prijs van de eerste tv ontvanger altijd € 12,50 blijft is ook maar de vraag. Bij Hussel koste de eerste tv ontvanger 10 euro. En die gaat wel met de inflatiecorrectie mee omhoog.

Afgelopen jaar bleef de prijs ongewijzigd. Ik heb het vermoeden dat de prijs pas omhoog gaat als de prijs van de TV-ontvangers bij Hussel ook 12,50 is geworden. En dat gaat nog wel een paar jaar duren….