Skip to main content

Hallo allen!

 

Sinds een half jaar heb ik een Xiaomi televisie gekocht. Een merk dat steeds groter en populairder wordt in Nederland.

Helaas krijg ik de KPN afstandsbediening niet verbonden met de televisie omdat KPN het merk niet tussen zijn lijst heeft staan.

 

Na 5 maanden moeilijk lopen te doen met 2 afstandsbedieningen en hopen voor een update waar het merk wel tussen zou staan, ben ik er wel klaar mee.

 

Is er iemand die mij kan helpen aan een manier om te koppelen die ik nog niet weet of toevallig aan de juiste code?

Op 4 pagina's verder met alle codes 'proberen', ben ik gestopt

Heb de ARRIS VIP5202 met de nieuwe afstandsbediening.

Ik snap dat dit irritant is. Maar draai het eens om. Waarom kan de ab van die chinese TV van jou het KPN doosje niet bedienen? Die ab van KPN is ooit eens voorgeprogrammeerd om een aantal TV's te bedienen. Hoe moet KPN als er weer een container uit China aankomt met een exotische ab code dit in de AB zetten? Iedereen een nieuwe sturen? Dat zou je eventueel in een nieuwe oplage kunnen doen, kan de klant er eentje kopen, ik zie hier niet de verantwoordelijkheid van KPN in!


Ik snap dat dit irritant is. Maar draai het eens om. Waarom kan de ab van die chinese TV van jou het KPN doosje niet bedienen? Die ab van KPN is ooit eens voorgeprogrammeerd om een aantal TV's te bedienen. Hoe moet KPN als er weer een container uit China aankomt met een exotische ab code dit in de AB zetten? Iedereen een nieuwe sturen? Dat zou je eventueel in een nieuwe oplage kunnen doen, kan de klant er eentje kopen, ik zie hier niet de verantwoordelijkheid van KPN in!

Laten we beginnen dat het gewoon een vraag is of hier een manier is om wel te kunnen verbinden, verder niets.

Aangezien er zoveel niet bekende merken op de lijst staan, is het niets geks. Buiten dat de lijst ook nog geupdate wordt, vandaar

 

Mocht iemand nog een tip hebben, een code of werkwijze waarop hij misschien wel te linken is, dan hoor ik dat graag.

 


Het merk komt inderdaad niet voor in de lijst. Het zal dus helaas niet gaan. Dat betekent gewoon dat nog niemand dit aan kpn ( of tech4home) heeft doorgegeven indien een juiste code gevonden is.

Maar… de codes voor Philips al eens geprobeerd? Dat is ook een Chinese fabrikant. Niet geschoten.


Helaas inderdaad. Na zoveel pagina's proberen was ik er wel klaar mee. Maar ga die nog proberen. Bedankt voor de tip!


@PeterG , Philips TV’s worden misschien in china geproduceerd maar blijft toch een Nederlandse fabrikant met het hoofdkantoor te Amsterdam, TP vision is dat tegenwoordig.


Sorry, maar google maar. TPV is toch écht in oorsprong een Chinese fabrikant. Dat ze een kantoor hebben in Nederland is wel waarschijnlijk vanwege de langjarige licentie om de naam Philips erop te mogen plakken. De toestellen met de naam Philips komen uit een fabriek in Polen.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/philips-stopt-met-productie-televisies/

https://fwd.nl/beeld/fabrieksbezoek-tpv-waar-miljoenen-philips-tvs-van-de-band-rollen/


Wordt het nu eens tijd dat KPN een koppelcode in de lijst met mega veel tv-merken vermeld voor Xiaomi tv-s. Kan KPN hier nu eens op reageren. 


Steeds meer mensen hebben intussen een MI TV. Rondom mij hoor ik deze klacht heel veel. Zeer slecht van Kpn. 


Wordt het nu eens tijd dat KPN een koppelcode in de lijst met mega veel tv-merken vermeld voor Xiaomi tv-s. Kan KPN hier nu eens op reageren. 

We hebben de tv-afdeling gevraagd om zich hier even over te buigen, mochten we hier meer over horen dan laten we dat hier weer weten!


We hebben terugkoppeling vanuit de tv mensen. Zij bevestigen dat Xiaomi niet ondersteund wordt. Helaas is ook niet bekend of en wanneer dit wel zo zal zijn.