Skip to main content
Beantwoord

Xite luisteren op mobiele telefoon lukt niet

• January 12, 2026
  • 12 reacties
  • 121 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Als ik KPN+ app open op mobiele telefoon zie ik geen radiokanalen. Klopt dat, of doe ik iets verkeerd?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hallo ​@DiederikLJ. Op dit moment kun je in de KPN TV+ app geen radiokanalen luisteren. De app is bedoeld om tv-programma’s te kijken en opnames te beheren. Wil je graag radio luisteren? Dat kan via andere apps op je telefoon, of via je tv-ontvanger. Daar zijn de radiokanalen wel beschikbaar.

12 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 14, 2026

Hallo ​@DiederikLJ. Op dit moment kun je in de KPN TV+ app geen radiokanalen luisteren. De app is bedoeld om tv-programma’s te kijken en opnames te beheren. Wil je graag radio luisteren? Dat kan via andere apps op je telefoon, of via je tv-ontvanger. Daar zijn de radiokanalen wel beschikbaar.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 14, 2026

De radio en tv kanalen van Xite zijn uitsluitend beschikbaar via de ontvangers van kpn en Ziggo. En via streaming apparaatjes voor Android-TV. Althans niet voor Android, iOS en Windows en ook niet Apple TV OS. 

Een flink aantal tv kanalen zijn beschikbaar via de Xite app in KPN TV+, Ziggo Next, Ziggo Next Mini. 

En in het aanbod van het Samsung platform Samsung TV Plus.

Wederom zijn ook die via internet voor mobiel, tablet en laptop niet te vinden/beschikbaar. 

http://xite.nl

PE2AAB
Topper
  • Topper
  • March 7, 2026

Stingray. Dat werkte perfect. Buiten zitten, appje aan en streamen naar een luidspreker. 

Xite? Slecht aanbod, veel te veel gericht op bepaalde groepen mensen en niet te streamen, geen app, geen online mogelijkheid niks. 

Ook via de KPN+ app; niks. Als je zoekt op Xite krijg je drie zoekresultaten waar je vervolgens ook weer niets mee kunt. 

jammer joh. 

PE2AAB
Topper
  • Topper
  • March 7, 2026

En in plaats van een oplossing, in een reactie op mijn bericht, heeft een dame van de afdeling KPN voor gevorderden me een privé bericht gestuurd dat er blijkbaar een link naar mijn website in mijn handtekening stond. Dat mag niet meer dus heeft ze voor me weg gehaald. 

Ik zal haar voordragen als medewerkster van de maand. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 7, 2026

Wat zou de oplossing moeten zijn. ​@PE2AAB 

Sinds Xite 6 jaar geleden met de kanalen begonnen bieden ze ze niet online. Vanuit Ziggo indertijd veel klachten, dus de wens zal ze zeker bekend zijn.

Xite biedt zelfs helemaal niets online. Ook de app voor de 300 video playlists is er niet voor smartphones, tablets en laptops. 

Wel voor Android-TV en Google-TV. 

PE2AAB
Topper
  • Topper
  • March 7, 2026

Dank voor je antwoord ​@PeterG,

Dit geeft in ieder geval weer wat mogelijk is en vooral wat helaas niet. 

Mijn suggestie aan KPN zou zijn om toch minimaal de radiozenders toe te voegen aan de app zodat je vanaf je mobiele device muziek naar een draadloze speaker kunt streamen. 

Ben afgelopen week in Barca geweest op de MWC. Als ik zie wat app makers van media partijen dáár allemaal kunnen dan acht ik dit voor KPN niet meer als een opdracht en een Purchase Order aan hun app bouwer. ;-)

Of gewoon weer terug aan tafel met Stingray uiteraard. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 7, 2026

Tja. Xite zal minder kosten.

En is een Nederlands bedrijf. Terwijl Stingray dus Canadees is.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 7, 2026

En in plaats van een oplossing, in een reactie op mijn bericht, heeft een dame van de afdeling KPN voor gevorderden me een privé bericht gestuurd dat er blijkbaar een link naar mijn website in mijn handtekening stond. Dat mag niet meer dus heeft ze voor me weg gehaald. 

Heeft ze die link dan ook verplaatst naar het (publieke) Website veld in je profiel, of moest je dat nog zelf doen?
Daar mag het dan klaarblijkelijk wel, anders stond dat veld niet in het profiel. Toch?

PE2AAB
Topper
  • Topper
  • March 7, 2026

Heeft ze die link dan ook verplaatst naar het (publieke) Website veld in je profiel, of moest je dat nog zelf doen?
Daar mag het dan klaarblijkelijk wel, anders stond dat veld niet in het profiel. Toch?

Nope. Kreeg de melding; mag niet tenzij vermeld in een bericht relevant voor het topic. Blijkbaar niet in je handtekening. Stel je voor dat je weet wat voor hobbies ik heb :-)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 7, 2026

Ik mag mijn website ook al jaren niet meer in de handtekening vermelden. Ik mag wel een link plaatsen naar een relevant artikel. 

De start pagina staat vermeld in mijn profiel. Dat mag gewoon wel. 

Dan zul je zien waarom ik wel eens relevant kan linken. 

Gelijke monniken,...

PE2AAB
Topper
  • Topper
  • March 7, 2026

Tsja. Ik weet het niet. Maar de website is weggehaald uit mijn handtekening. Prima als dat de regels zijn dan is het mij goed. Als je punt NL achter mijn gebruikersnaam zet zie je de website ook ;-)

On topic 

Nu de Xite kanalen nog in de TV+ app knutselen en er zijn weer een hoop mensen blij. Overigens; heb nu al een avondje kanaal 919 op staan; hits van nu maar het lijkt meer op een R&B kanaal dan op een hits zender. Of ik heb onder een steen gelegen. Kan ook :-)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 7, 2026

Tja. Nu rumba op 919.... maar of dit een hit is geweest.

Bron: YouTube https://share.google/0Z45318cD5wP3jXb2

Alle Xite audio kanalen 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/xite-non-stop-kpn/