Skip to main content
Vraag

Xite vervangt Stingray: waarom is de zender zoveel slechter?

• July 15, 2026
  • 3 reacties
  • 42 keer bekeken

Ben na een aantal maanden de vervanging van Stingray door Xite bekeken te hebben verre van te spreken over deze zender. De negatieve meningen van andere kijkers deel ik ten volle.

Waarom kan Ziggo wel Mezzo aanbieden, die overigens ook ver boven Stingray uitsteekt?!

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 15, 2026

Ik neem aan dat je Xite Klassiek bedoelt. En niet Xite. Op 22.

Xite Klassiek valt erg tegen inderdaad. 

Mezzo is ook al een jaar of 10 weg. Die was goed.

Waarom kan Ziggo wel Mezzo aanbieden, die overigens ook ver boven Stingray uitsteekt?!

Alles draait om pegels. Vodafone/Ziggo is ook een groter, internationaal, bedrijf.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 15, 2026

Ja natuurlijk Xite Classics op 115. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Ollinden23. Welkom op de KPN Community! Dank je wel dat je de moeite neemt om je stem te laten horen over de nieuwe video- en radiozender(s). Als we dat direct van klanten horen, weten wij meten hoe ze erin staan en kunnen we er wellicht iets mee doen. 

Ik vind het jammer dat Xite Klassiek niet helemaal jouw ding is. Elke zender/aanbieder probeert er weer zijn eigen draai aan te geven, dus het kan zo zijn dat dit aanbod niet binnen jouw smaak valt. Meestal wordt eens jaar een zenderwijziging doorgevoerd, dus wie weet zit daar in de toekomst eens Mezzo bij. Daar kan ik nu helaas nog niets over zeggen. 

Op deze Community hebben we ook een topic lopen waar alle zenderwensen worden verzameld. Je kunt daar ook nog een bericht achterlaten, zodat we een mooi overzicht hebben van alle wensen die jaarlijks voorbij komen.