Skip to main content
Antwoord

YouTube app wil regelmatig niet starten vanaf TV+ Box

• October 25, 2025
  • 19 reacties
  • 185 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

YouTube wil niet echt starten, na meerdere verwoede pogingen gaat het niet gebeuren, het gaat in principe een week goed en dan komt het weer, dan maar weer en herstart of de zoveelste reset van de ontvanger, tot het vervangen van de de cat5 kabel, alles geprobeerd, originele modem geeft ok geen soelaas……….mischien word het tijd om afscheid te nemen, het lijkt mij zelfs de hoogste tijd….

Om hier nou de hele avond naar te kijken wordt ik ook niet echt vrolijk van, op de Apple TV en de smart tv werkt het verders prima, maar ja daar betaal ik geen abonnement voor….snap je.

kortom gebed zonder einde…zonde en jammer.

Beste antwoord door A de Zeeuw

Opgelost,

De Tv-box stond aangesloten op de aanbevolen Lan-4 aansluiting, proefondervindlijk deze aangesloten op Lan-2 van de 7583, dit geeft na goed 14 dagen testen een goede oplossing, natuurlijk wel Lan-4 goed laten onderzoeken, kwam geen fout uit, misschien zit het in het feit dat deze Lan poort geschikt is voor (Toegang voor gasten via LAN 4 delen) zou mogelijk kunnen zijn maar deze mogelijkheid staat in de modem wel uit.

De apparatuur die nu aan Lan-4 hangt werkt verders naar behoren.

Heb ook geen nieuwe TV moeten kopen, dit is slechts een voetnoot.

19 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 25, 2025

Dat gaat niet lekker. Welke ontvanger is het? De Arris VIP2952 en Arcadyan HMB2260 zijn niet best met apps. Ze zijn namelijk minmaal 12 jaar oud en stammen nog uit de tijd dat apps er nog niet eens waren. Er zijn kunstgrepen toegepast voor apps op deze 2 typen. 

Maar.... zie ik daar nou toch een prima smart televisie? 😁 En je hebt ook nog Apple TV.

En je hebt een tv abonnement. Geen app abonnement. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 26, 2025

Dat gaat niet lekker. Welke ontvanger is het? De Arris VIP2952 en Arcadyan HMB2260 zijn niet best met apps. Ze zijn namelijk minmaal 12 jaar oud en stammen nog uit de tijd dat apps er nog niet eens waren. Er zijn kunstgrepen toegepast voor apps op deze 2 typen. 

Maar.... zie ik daar nou toch een prima smart televisie? 😁 En je hebt ook nog Apple TV.

En je hebt een tv abonnement. Geen app abonnement. 

De ontvanger is de DIW7022, deze zou met Android als besturingssysteem geen enkel probleem moeten hebben, tevens is het zo dat er mensen zijn die deze ontvanger gebruiken zonder lineaire tv, deze zouden volgens uw stelling dan maar tevreden moeten zijn met een niet functionerende DIW7022….en omdat je een smart tv en een Apple TV hebt geen recht hebben om te klagen, we keren de wereld ff om……

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 26, 2025

We keren niks om. Hier werkt de Youtube app prima op de DIW7022.

Tot 3 jaar geleden gebruikte ik de Arris VIP2952. Ook die heeft apps, maar die werkten wel maar veelal traag. Ik gebruik(te) gewoon de apps in m'n TV. Die zijn veel sneller. De kpn dienst heb ik tenslotte voor televisie zenders en in principe niet voor de apps. Dat is een bijkomstigheid. Maar goed.

En niets kan tippen aan de snelheid van een Apple TV, zo heb ik begrepen. Gebruikers van een Apple TV gebruiken de kpn ontvanger doorgaans alleen voor de zenders, omdat er geen tv app voor de Apple TV is bij kpn. Dus wie draait wat nou om? 😁🙊

• Heb je de ontvanger al eens herstart? Tandwiel - en dan onderaan het menu aan de linkerkant.
  • Anders is een fabrieksreset nog een optie.
  • Werkt dat allemaal niet bel dan kpn om te overleggen.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- aantikken op mobiel)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com. Ook Bluesky is nu een optie.
Of bezoek een winkel.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 26, 2025

Gaan we allemaal niet doen mede omdat dit al zo vaak gedaan is, als ik hem nog vaker ga resetten kom ik waarschijnlijk in vaste dienst bij kpn,  zelfs de ontvanger is vervangen, dit contact zoeken met kpn is ook al meerdere keren tot zeer vaak gedaan, tot nu toe hebben alle door u opgenoemde zaken niet tot resultaat mogen leiden, we gaan op de oude manier door….in ieder geval tot kpn een oplossing bied.

voor nu even geduld dus…..

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@A de Zeeuw, welkom op onze community! Ik zie dat Peter al een paar handige tips gaf. Wat balen dat de youtube app niet goed werkt op je ontvanger. We denken hier graag even met je mee. Ik begrijp dat je alles al meermaals gereset hebt, ook een frisse start gegeven? Kun je de stappen eens beschrijven die je doorloopt als je youtube opstart en wat er precies gebeurt?

Als je liever direct contact met de klantenservice hebt kun je t beste de opties die ​@PeterG hierboven noemt even raadplegen!

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 28, 2025

Thomas,

Dit probleem met YouTube speelt al zeer lang, in het begin was het tijdens het kijken een volledige restart, hier nu geen last meer van, nu krijg ik dus zwart beeld, vaak valt tijdens het kijken het beeld op zwart en dan volgt er na een tijdje reclame, dat dit samenhangt aan elkaar zou misschien toeval kunnen zijn, YouTube zetten we aan door op de knop apps te drukken en dan YouTube of voutube music te kiezen, dus via de meest gebruikelijke manier lijkt mij, even ter zijde is dat Netflix ook een probleem heeft hier v.w.b. Het in een keer door kijken van een serie, dit gaat soms goed maar vaak is het tussen de delen door het rode draaiende cirkeltje, dit gaat dan niet weg, even terugschakelen met de a.b. Verhelpt dit dan, is ook vervelend, misschien ligt een en ander aan de dsl lijn ?? of iets anders in deze sfeer.

Een en ander ook geprobeerd met kpn modem, dit gaf exact hetzelfde resultaat als de fritzbox, pair bonding gaat hier ook niet lukken, ik zit al op het tweede aderpaar, het eerste aderpaar heeft geen verbinding meer met wijkcentrale.

DIW7022 zit direct aan de modem, deze recentelijk voorzien van een nieuwe cat5e kabel, hiervoor moest alleen slechts even de parketvloer er uit, ik heb er alles mogelijk aan gedaan dus van mijn zijde lijkt me hier alles mee gezegd.

Groet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 28, 2025

Iets lijkt er niet stabiel in die box. 

Ik begreep dat je er nog een hebt. Als je die omwisselt verhuist het probleem dan mee?

Wat is de download snelheid op je DSL lijn?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 28, 2025

Boxen op voorhand al gewisseld, er is ook al een nieuwe verstuurd, geeft geen oplossing.

onderstaande afbeelding geeft wat info.

Groet

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • October 28, 2025

Als je smarttv heb met android als besturingsysteem. Dan kun je beter youtube en KPN TV via jouw smarttv gaan gebruiken of kijken. Welk merk smarttv heb je? 

Dan kun je de KPN TV ontvanger als afzender retour terugsturen naar KPN. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 28, 2025

Nog enige info,

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 28, 2025

Als je smarttv heb met android als besturingsysteem. Dan kun je beter youtube en KPN TV via jouw smarttv gaan gebruiken of kijken. Welk merk smarttv heb je? 

Dan kun je de KPN TV ontvanger als afzender retour terugsturen naar KPN. 

Voor Titan os is er helaas geen KPN app, alsmede voor de Apple TV,

Dit maakt de noodzaak voor deze apps in de toekomst misschien wat duidelijker.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 28, 2025

Boxen op voorhand al gewisseld, er is ook al een nieuwe verstuurd, geeft geen oplossing.

Tja  dat vraag ik niet. Blijft het probleem dan in dezelfde box en verhuist het dus mee. Of blijft het probleem op dezelfde locatie. De woonkamer neem ik dan aan.

Titan OS. Die heeft toch zelf YouTube? 

Ik heb de TV+ box, maar gebruik toch Netflix, YouTube, Videoland, Viaplay via de tv zelf.

Zo'n beperkte budget Philips dus. Zonder vrije app keuze. Jammer. 

Maar voor zo'n 4 tientjes kun je er een Android-TV van maken. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 28, 2025

Mij leek het toch een vrij helder antwoord, als ze gewisseld zijn en er is zelfs een nieuwe gestuurd ter vervanging, dit alles gaf geen soelaas, tjá budget TV waarvan het besturingssysteem nog ter ontwikkeling is, een keuze denk ik, maar dit alles staat wel los van het functioneren van de Box lijkt mij, en dat is waar de topic voor is aangemaakt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 29, 2025

Tv kijken is er ook mee gestopt,

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 29, 2025

KPN bellen en zeggen “mijn tv ontvanger is stuk”

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- aantikken op mobiel)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com. Ook Bluesky is nu een optie.
Of bezoek een winkel.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • November 19, 2025

Opgelost,

De Tv-box stond aangesloten op de aanbevolen Lan-4 aansluiting, proefondervindlijk deze aangesloten op Lan-2 van de 7583, dit geeft na goed 14 dagen testen een goede oplossing, natuurlijk wel Lan-4 goed laten onderzoeken, kwam geen fout uit, misschien zit het in het feit dat deze Lan poort geschikt is voor (Toegang voor gasten via LAN 4 delen) zou mogelijk kunnen zijn maar deze mogelijkheid staat in de modem wel uit.

De apparatuur die nu aan Lan-4 hangt werkt verders naar behoren.

Heb ook geen nieuwe TV moeten kopen, dit is slechts een voetnoot.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 19, 2025

LAN 3 en 4 voor de tv ontvanger is van héél lang geleden en alleen voor de kpn modems.

Geen ideeën waar je dat nu nog leest. 

Fijn dat het weer werkt. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 19, 2025

Lan 3 en 4 word juist door Fritz aanbevolen, even wat beter lezen, volgens mij kan dit topic nu gesloten worden gezien het probleem opgelost is.

Forum|alt.badge.img+1

Nou bij ons speelt een (andere) Youtube-issue pas sinds kort…..

Geregeld is dan de een of andere stream niet op te halen (sommige dus wel!) en pas weer benaderbaar na een herstart van TV+-box.

Randvoorwaarden: glas-1 Gb (uitermate stabiel) dito de Fritzbox 7590AX

Aangesloten op een Netgear switch (snoopy protocol)

Geen wereldschokkend probleem maar ik ben wel benieuwd naar de oorzaak van dit nieuwe fenomeen.

Iemand een idee?