Skip to main content
Antwoord

Zappen duurt sinds kort 6 seconden met een TV+ box in Vlaardingen, met unicast gaat het sneller

• November 5, 2025
  • 4 reacties
  • 64 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds een paar dagen hier in Vlaardingen is het zappen erg traag. Ik heb berichten in de community gelezen en e.e.a zou opgelost zijn maar hier dus niet. Zappen duurt ongeveer 6 seconden, tussen LIVE kanalen,  naar de ard wat dus Live is gaat het wel snel. Ik heb kpn tv÷ en de ontvanger van het stroom gehaald, ook de modem , ontvanger is bedraad aangesloten op modem.. Kiezen voor unicast zorgt er voor dat het sneller gaat, maar dat wil ik niet! Zijn er nog meer mensen die dit probleen hebben/hadden met tips ? Het is echt vervelend. 

Gr Pieter

Beste antwoord door Wartywolfs

Als je glasvezel hebt kun je nog proberen ook het glasvezelkastje stroomloos te maken voor 2 minuten, en daarna de hele keten weer op te starten vanaf het aansluitpunt. 

Als dat niet helpt, helpt een reset van de tv+ box misschien.

Als dat ook niet helpt, kun je contact opnemen met de helpdesk, bijv. via “Maak een belafspraak” op de Online vraag stellen” pagina (zie link onder “Service & Contact” rechts onderaan deze pagina).

4 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 5, 2025

Als je glasvezel hebt kun je nog proberen ook het glasvezelkastje stroomloos te maken voor 2 minuten, en daarna de hele keten weer op te starten vanaf het aansluitpunt. 

Als dat niet helpt, helpt een reset van de tv+ box misschien.

Als dat ook niet helpt, kun je contact opnemen met de helpdesk, bijv. via “Maak een belafspraak” op de Online vraag stellen” pagina (zie link onder “Service & Contact” rechts onderaan deze pagina).

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 5, 2025

Ik ga dat proberen, het kastje van stroom af.. Modem en ontvanger zijn al van stroom af geweest, maar wil niet naar fabrieksinstellingen en weer overal moeten inloggen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 5, 2025

Wow, dat was het!! Op mijn modem was ook het lampje voor de tv eerder uitgegaan (tv deed het wel, maar dus traag) ,na glasvezel kastje van stroom af werkt dat ook weer en zappen is weer normaal, thank you!!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Pieter Broere, welkom op onze community! Fijn dat je t opgelost hebt, bedankt voor het delen ook!