Skip to main content

Ik wil gewoon snel kunnen zappen en dat is nu echt drama!

Wilde als vaste klant van 50 naar 100mb, maar dat ging alleen met nieuwe tv kastje werd me gezegd. Complete nonsens en voel me echt genept. Als jarenlange trouwe klant!

Ik zie vooralsnog ook geen voordelen aan deze nieuwe apparatuur.
Misschien als je de apps gebruikt, maar ik kijk gewoon huis, tuin en keuken-tv.
Baal ook dat ik omgegaan ben.


Aantal verbeterpunten?

- Zappen moet écht sneller kunnen, dat was de reden dat ik destijds Kpn heb gepakt.
- Ik zie nu op het kastje zelf niet meer op welke zender het staat. En als je het afzet dan is de tijd niet meer zichtbaar.
- Bij opnames zie je alleen de vakjes met foto's, ik wil graag een lijst zien.
- Dit laatste vind ik ook fijner als ik de tvgids open.
- Het zappen duurt een eeuwigheid, zitten veel secondes tussen
- Hoe ga ik direct terug naar tv kijken, gewoon alles sluiten en terug naar de zender? Ik wil naar mijn laatste zender als ik op de thuiskopie druk.

Ook weg en erger?

Voorheen was 1x naar rechts drukken vooruitspoelen met 30 sec. Met de nieuwe tv apparatuur is alles anders en is het nog 9 sec. Kan het nergens instellen, jammer.

Zappen is volkomen ruk, scherm heeft 7 sec nodig om te laden. Het zappen is nu echt niet te doen!

En opnamelijst zoals voorheen is fijner.

Ook aantal sec dat balk onderin in beeld was kon je aanpassen. Nu niet meer en ding blijft aantal sec in beeld. Wil het hooguit 2 sec, geen 5 sec. Erg jammer dat iets wat prima werkte voor de "verbeterde" upgrade, waar ik als vaste klant volle mep voor betaal, weg is.

En wat heb ik eraan om een favoriete zender aan te geven?

Hartje rood maken en dan?

En als ik in menu zit? Hoe kom ik dan direct terug naar tv kijken?

Lijst met tvgids en opnames wordt ook gemist.

Maar het zappen met 7 sec ertussen? Dat kan écht niet KPN! Waardeloos pakket!

 

Ik heb sinds kort ook die nieuwe ontvangers maar herken totaal niet wat jij zegt. Het zappen gaat op mijn beide kastjes lekker vlot.

Trouwens, waarom sluit je de oude ontvangers weer niet gewoon aan ;-)


Ik heb sinds kort ook die nieuwe ontvangers maar herken totaal niet wat jij zegt. Het zappen gaat op mijn beide kastjes lekker vlot.

Trouwens, waarom sluit je de oude ontvangers weer niet gewoon aan ;-)

Omdat het een gedwongen duo pakket is! Enige wat ik wilde is naar 100mb maar dan moest ik wel dit pakket nemen. Het zappen is écht verschrikkelijk! Zit 7 tot 9 seconden tussen! Zappen gaat mega snel, zonder beeld, maar als je even snel wilt zien wat er is dan duurt het een eeuwigheid.


Ik heb 14 dagen bedenktijd en wil mijn nieuwe contract herroepen en terug naar het oude contract. Dit is niet wat ik wil, ik kan hier niks mee en de wifi doet ook niks. Dus bij deze wil ik mijn oude contract terug!

Systeem werkt voor voor meter, storing na storing, afstandsbediening werkt wel, zet de tv ook uit, maar kan de tv niet meer aanzetten en geluid werkt ook niet. Ik wil en eis mijn oude pakket terug!

Zappen duurt serieus 7 tot 9 seconden, krijg constant foutmeldingen, afstandsbediening werkt wel, maar niet om tv weer aan te zetten of om geluid te laten werken en ik heb hier niet om gevraagd! Zorg dat ik mijn oude pakket weer krijg, hier ga ik NIET mee akkoord!

 


Ik heb 14 dagen bedenktijd en wil mijn nieuwe contract herroepen en terug naar het oude contract. Dit is niet wat ik wil, ik kan hier niks mee en de wifi doet ook niks. Dus bij deze wil ik mijn oude contract terug!

Systeem werkt voor voor meter, storing na storing, afstandsbediening werkt wel, zet de tv ook uit, maar kan de tv niet meer aanzetten en geluid werkt ook niet. Ik wil en eis mijn oude pakket terug!

Zappen duurt serieus 7 tot 9 seconden, krijg constant foutmeldingen, afstandsbediening werkt wel, maar niet om tv weer aan te zetten of om geluid te laten werken en ik heb hier niet om gevraagd! Zorg dat ik mijn oude pakket weer krijg, hier ga ik NIET mee akkoord!

 


Je oude pakket krijg je niet terug. Dat bestaat namelijk niet meer. Dit moet gewoon opgelost worden.  Overigens heb ik totaal geen problemen met de nieuwe box. 


Je oude pakket krijg je niet terug. Dat bestaat namelijk niet meer. Dit moet gewoon opgelost worden.  Overigens heb ik totaal geen problemen met de nieuwe box. 

 

Ik heb herroepingsrecht. Dit is werkelijk niet werkbaar! Ga niet weer een heel traject door, omdat ze hun zaakjes niet op orde hebben?

  • Zappen duurt een eeuwigheid van 7 tot 9 seconden
  • Afstandsbediening kan niet volledig gekoppeld worden aan tv
  • Vooruitspoelen is geen 30 sec meer maar 9
  • Direct terug naar live tv gaat niet, je moet op de grote startknop drukken en dan een tv-zender indrukken!? Wat een nonsens.
  • De menubalk onder in beeld kan je niet instellen hoe lang deze blijft staan en blijft 3 tot 4 sec in beeld
  • Een herinnering voor een tv programma, wanneer iets begint, is niet meer instelbaar
  • Bij opnames zie je alleen een lijst met foto's, ik wil een lijst met alleen gegevens
  • Op het kastje zie je niet meer welke zender het staat en de tijd is ook verdwenen. 
  • Er zit geen aan/uit knop meer op het tv-kastje en gezien alle storingen die ik nu alweer heb, ga ik die knop vaak nodig hebben!

Nou dan zeg je toch op!! Aan jou de keus. Natuurlijk moet het goed werken.  Dat u misschien moeite heb met veranderingen dat is uw ding.


Nou dan zeg je toch op!! Aan jou de keus. Natuurlijk moet het goed werken.  Dat u misschien moeite heb met veranderingen dat is uw ding.

Opzeggen? Ik heb nét dit nieuwe abonnement, verplicht door KPN door mijn strot geduwd, omdat ik van 50 naar 100 wilde en het kon alleen met dit nieuwe pakket, heb er dus niet eens om gevraagd!! En opzeggen kan niet, want zit er nu een jaar aan vast. Daarom heb ik ze om mijn herroepingsrecht gevraagd, maar dat is niet mogelijk zeggen ze! Het is toch van de zotte! Weer ellende met iets wat weer niet goed werkt!


Ik heb 14 dagen bedenktijd en wil mijn nieuwe contract herroepen en terug naar het oude contract.

Ik ben bang dat je niet terug zult kunnen naar jouw oude contract. Ja, je mag je nieuwe contract ontbinden maar dan zal je ergens een nieuw contract moeten afsluiten.


Ik heb herroepingsrecht. Dit is werkelijk niet werkbaar! Ga niet weer een heel traject door, omdat ze hun zaakjes niet op orde hebben?

  • Zappen duurt een eeuwigheid van 7 tot 9 seconden
  • Afstandsbediening kan niet volledig gekoppeld worden aan tv
  • Vooruitspoelen is geen 30 sec meer maar 9
  • Direct terug naar live tv gaat niet, je moet op de grote startknop drukken en dan een tv-zender indrukken!? Wat een nonsens.
  • De menubalk onder in beeld kan je niet instellen hoe lang deze blijft staan en blijft 3 tot 4 sec in beeld
  • Een herinnering voor een tv programma, wanneer iets begint, is niet meer instelbaar
  • Bij opnames zie je alleen een lijst met foto's, ik wil een lijst met alleen gegevens
  • Op het kastje zie je niet meer welke zender het staat en de tijd is ook verdwenen. 
  • Er zit geen aan/uit knop meer op het tv-kastje en gezien alle storingen die ik nu alweer heb, ga ik die knop vaak nodig hebben!

Ik heb herroepingsrecht.

Ik ben het volledig met je eens, KPN zou spijtoptanten een weg terug moeten bieden maar …

Bron

Je kunt het nieuwe contract dus wel annuleren maar helaas niet eisen dat het oude contract weer hersteld wordt.


Verlicht door de strot geduwd is wel een beetje een verdraaiing van het verhaal. Niemand had je verplicht om over te stappen op het nieuwe abonnement. Dat heb je zelf gedaan. Daarbij is de consequentie aan je uitgelegd: je krijgt een ander kastje. Daar ging je zelf mee akkoord. Waarin zit het verplicht door de strot duwen dan? Ik zie het niet. 
 

Het nieuwe kastje heeft veel potentie maar werkt in sommige zaken niet optimaal. Dat merk ik ook. Zappen is wat traag, maar met het pijltje naar onder krijg je een overzicht te zien met wat er nu en straks op TV is. Dat is veel sneller dan dat zappen ooit geweest is. De snelheid verbeteren komt heus wel.

de afstandsbediening kan gewoon aan de TV gekoppeld worden. Staat in de handleiding hoe ie dat doet. En tsja… dat je het kanaal en de tijd niet meer kunt zien? Staat toch altijd een logo van de zender in beeld? En een klokje kopen kun je ook nog doen. Voordeel van deze afstandsbediening is dat je hem niet op het kastje hoef te richten. De TV-ontvanger kun je dus verstoppen in een kast of achter de TV. Uit het zicht. Kun je een heel mooi klokje voor terug zetten. Ik denk niet dat KPN je verlicht is een klokje te leveren. 
 

ook vooruitspoelen gaat een stuk sneller dan op de oude kastjes. Daar moest je eerst seconden voor wachten terwijl het nu vrijwel gelijk vooruit springt. Je kunt ook zelf een tijd ingeven om vooruit te springen. Druk op 3, 0 en vooruit spoelen en je springt 30 seconden vooruit. Doe 7, 3, 0 en vooruit spoelen en je zit 7 en een halve minuut verder.

 

zit trouwens gewoon een knop op de ontvanger. Aan de bovenkant. Daarmee kun je hem aan en uitzetten. 
 

en ja… je moet nu op OK drukken om live TV te kijken. Je ziet gelijk een overzicht van wat er op TV zit. Als je dát echt een dealbreaker vindt is het wel heel erg.

 

er zijn echt wel punten waarover je mag klagen hoor. Maar de meeste genoemde punten vind ik persoonlijk een beetje ver gezocht. 


Verlicht door de strot geduwd is wel een beetje een verdraaiing van het verhaal. Niemand had je verplicht om over te stappen op het nieuwe abonnement. Dat heb je zelf gedaan. Daarbij is de consequentie aan je uitgelegd: je krijgt een ander kastje. Daar ging je zelf mee akkoord. Waarin zit het verplicht door de strot duwen dan? Ik zie het niet. 
 

Het nieuwe kastje heeft veel potentie maar werkt in sommige zaken niet optimaal. Dat merk ik ook. Zappen is wat traag, maar met het pijltje naar onder krijg je een overzicht te zien met wat er nu en straks op TV is. Dat is veel sneller dan dat zappen ooit geweest is. De snelheid verbeteren komt heus wel.

de afstandsbediening kan gewoon aan de TV gekoppeld worden. Staat in de handleiding hoe ie dat doet. En tsja… dat je het kanaal en de tijd niet meer kunt zien? Staat toch altijd een logo van de zender in beeld? En een klokje kopen kun je ook nog doen. Voordeel van deze afstandsbediening is dat je hem niet op het kastje hoef te richten. De TV-ontvanger kun je dus verstoppen in een kast of achter de TV. Uit het zicht. Kun je een heel mooi klokje voor terug zetten. Ik denk niet dat KPN je verlicht is een klokje te leveren. 
 

ook vooruitspoelen gaat een stuk sneller dan op de oude kastjes. Daar moest je eerst seconden voor wachten terwijl het nu vrijwel gelijk vooruit springt. Je kunt ook zelf een tijd ingeven om vooruit te springen. Druk op 3, 0 en vooruit spoelen en je springt 30 seconden vooruit. Doe 7, 3, 0 en vooruit spoelen en je zit 7 en een halve minuut verder.

 

zit trouwens gewoon een knop op de ontvanger. Aan de bovenkant. Daarmee kun je hem aan en uitzetten. 
 

en ja… je moet nu op OK drukken om live TV te kijken. Je ziet gelijk een overzicht van wat er op TV zit. Als je dát echt een dealbreaker vindt is het wel heel erg.

 

er zijn echt wel punten waarover je mag klagen hoor. Maar de meeste genoemde punten vind ik persoonlijk een beetje ver gezocht. 

Ik wilde alleen van 50 naar 100 mb, maar dat kon alleen als ik dit tv-kastje erbij zou pakken. Anders was het niet mogelijk is me verteld. Dat is koppelverkoop, ik wilde alleen een wifi upgrade. Wilde helemaal niets aan mijn tv veranderen!

Ik heb mijn afstandsbediening ook gekoppeld en weet héél goed hoe dat werkt, dank u! Maar met mijn tv doen dan niet alle functies het. Ik kan dan wel de tv uitzetten, maar niet meer met hetzelfde kastje aanzetten. Voorheen ging dit wel.

De tijd op het kastje vond ik handig als de tv uit stond.

Dat spoelen gaat bij u blijkbaar snel, ik krijg foutmeldingen en word eruit gegooid, mag ik dan klagen? Heb de foutmeldingen al gedeeld.

Door op OK te drukken ga ik niet naar live. Ik moet dan eerst de homeknop indrukken en dan een cijfer van een bepaalde zender. Of je gaat naar de kanalen en dan naar OK. Omslachtig.

Nogmaals, ik heb storingen, vertragingen, niet werkende afstandsbediening (die in eerste instantie niet eens meegeleverd was!!) en heb nooit om dit pakket gevraagd. Het was of beiden of niets. Had ik maar niets gedaan!

 


Jammer te horen dat het zo gelopen is, @NicolevandenBroek62. Volgens mij is het door de anderen hier al een beetje benoemd, maar je had binnen je bestaande abonnement prima naar 100 Mbit kunnen overstappen. Wat dan ook met behoud van interactieve tv was geweest. Alleen is dat dan wel met de oude prijs ook. En dus duurder dan de huidige abonnementen. Dus als je de goedkopere prijs voor het internet wilde, dan zit daar ook overstap naar TV+ in.

Dat is voor de meeste klanten ook geen probleem, TV+ werkt prima. Maar, met wat jij beschrijft aan ervaringen en foutmeldingen kan ik me voorstellen dat jij niet heel blij bent. Dus kijk ik graag met je mee om te zien wat de oorzaak is en wat we eraan kunnen doen.

 

Kun je beschrijven hoe de TV+ Box is aangesloten op je KPN Box, en welke KPN Box je hebt?


Deze info is me nu bekend, maar zeer zeker NIET zo naar me gecommuniceerd! Er is ook al excuses aangeboden, want er zijn fouten gemaakt. Heb ik nu niks meer aan, want het pakket kan niet meer terug. En ze hadden ook de wifi nooit mogen aanbieden, want er is hooguit  75 haalbaar.

Anyway, ellende en zeker omdat dit niet is hoe het gecommuniceerd is. Het werkt niet. Mijn nieuwe tv box is met meegeleverde kabel aan de Experia 10 aangesloten. Die witte experia box die verticaal staat. 

 


Ik heb de optie van bij informatie een unicast aanpassen geprobeerd en dat maakt ook niets uit. Ik heb nu geen 50mb maar 100mb en dat maakt nul verschil voor mijn wifi, want het blijft hooguit 24 mb. Dus hadden ze me nooit mogen aanbieden.

Ik kan niet meer terug, maar heb nu een tv+ pakket wat niet naar behoren werkt. Dat zappen blijft écht te traag! Zit zeker 7 seconden tussen en het heeft erg lang nodig om op te starten. Niet te doen. Storingen blijven ook komen en zo nu en dan reset het als je een programma aan het kijken bent. Dit is geen kijken!


Ook het geluid loopt niet synchroon! Wat is dát nou?! Als je mensen ziet praten dan gaan de minden niet synchroon! Alles is traag en het werkt niet.


Ook het geluid loopt niet synchroon! Wat is dát nou?! Als je mensen ziet praten dan gaan de minden niet synchroon! Alles is traag en het werkt niet.

 

Probeer eens 1 van de andere 2 opties bij de geluidsinstellingen:

Ga naar instellingen (tandwieltje rechtsbovenin)

- Apparaatvoorkeuren

- Weergave en geluid

- Geavanceerde geluidsinstellingen 

- Indelingen selecteren


Dat staat nu op automatisch, waar zou ik m dan op moeten zetten? Stereo öf passthrough?


Dat staat nu op automatisch, waar zou ik m dan op moeten zetten? Stereo öf passthrough?

Probeer eens 'Stereo' uit. 

Dat zou tot op heden geen problemen op mogen leveren. 


Dan blijft er alsnog een fractie niet synchroon lopen. Beeld blijft ook regelmatig volledig stilhangen om daarna door te lopen. Alsof het niet laadt. Net als het zappen, dat duurt ook 7 seconden en dan moet er nog geluid bij komen na 2 seconden.


Ik kan als tester van alles zeggen over dit "kastje", maar ook zijn er dingen die je absoluut niet via een klantenservice moet regelen.

Een upgrade van je snelheid had via "mijn KPN" moeten doen. Had je meteen gezien wat voor consequenties dat had.

Als een snelheid van 100mb (glas/koper) naar 24mb WiFi gaat, dan zit daar je probleem en niet in je "kastje".

Hang het ding maar eens met een kabel aan je netwerk. En ter vergelijking, ik heb express 5 maanden met WiFi getest, eerste storing afgelopen week, eindelijk eens een hik in mijn mesh-netwerk na 8 maanden. Zelfs een upgraden in dat netwerk gaf geen probleem.

En ja, het zappen is weer eens traag, dan was tijdens het testen ook vaak.


Ik kan als tester van alles zeggen over dit "kastje", maar ook zijn er dingen die je absoluut niet via een klantenservice moet regelen.

Een upgrade van je snelheid had via "mijn KPN" moeten doen. Had je meteen gezien wat voor consequenties dat had.

Als een snelheid van 100mb (glas/koper) naar 24mb WiFi gaat, dan zit daar je probleem en niet in je "kastje".

Hang het ding maar eens met een kabel aan je netwerk. En ter vergelijking, ik heb express 5 maanden met WiFi getest, eerste storing afgelopen week, eindelijk eens een hik in mijn mesh-netwerk na 8 maanden. Zelfs een upgraden in dat netwerk gaf geen probleem.

En ja, het zappen is weer eens traag, dan was tijdens het testen ook vaak.

Ik ben al jaren bezig met de wifi en mijn specifieke situatie is bekend bij KPN en niet bij u. Ze hadden me dit nooit mogen geven en ik kón het niet online bij Mijn KPN regelen! Ook dáár had ik al over geklaagd. Later hebben ze hier excuses voor aangeboden, omdat dit een fout bleek te zijn! En bekabeld gaat het ook niet sneller, ook dát is getest door monteurs!

Ik kan niet meer terug en daar moet ik me bij neerleggen, maar ze hadden me nooit deze combinatie mogen aanbieden! Ook dat is fout gegaan. Ik had nooit naar 100mb moeten gaan, sorteert geen effect en ze hadden me deze combinatie niet mogen aanbieden. Is toch gebeurd, maar terugdraaien gaat niet meer, dus moet ik ermee aan de slag het werkbaar te krijgen.

Dat laatste lukt niet, want het geeft foutmelding na foutmelding. Zappen is zo traag als stroop. Om de haverklap reset het systeem zich uitzichzelf en gaat mijn beeld uit en start het kastje uit zichzelf op. De stem en de monden lopen niet synchroon. Ik krijg foutmelding na foutmelding op mijn scherm te zien. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit is niet te doen, dus ik hoop dat ze snel met oplossingen komen!

 


@NicolevandenBroek62 : het beste wat je naar mening kunt doen, is de oude ontvanger weer aansluiten, zoals ferret ook al adviseerde. 

En de nieuwe TV+ Box over een tijdje weer aan te sluiten. Er komen regelmatig updates dus wellicht werkt die dan ook voor jou naar wens.


Dat kan niet! Dat pakket was een oud pakket en is afgesloten. Kon dat maar...