Skip to main content

Hoi

ik heb een vreemd probleem op 1 tv+ kastje .. het zappen naar ESPN 2 en 3 gaat heel traag en ik heb geen geluid op deze 2 zenders . De andere zenders doen het goed. Beeld staat op multicast. Zet ik dit om naar unicast dan verdwijnt het probleem.

Echter op mijn andere tv+ kastje (ook multicast) heb ik dit probleem niet. Als ik de kastjes omwissel verhuist het probleem gewoon mee.. herstarten en naar fabrieksinstellingen zetten heeft niet geholpen.

Om het probleem nog raarder te maken. Ik heb er een 3e kastje bij gepakt, geleend van mijn moeder. Die heeft precies hetzelfde probleem op ESPN 2 en 3. Omwisselen van kastjes verhuist gewoon het probleem. Dus 1 kastje doet het goed op ESPN 2en 3 en 2 kastjes niet.

@Vikash van KPN  kun je dit verklaren? Alles staat hetzelfde. Multicast met beste kwaliteit.


Ik probeer nu de reset met paperclip methode om te kijken of dat helpt


En idd alleen deze reset met paperclip verhelpt het probleem met ESPN 2 en 3. Dat is wel zorgelijk want deze reset is bepaald niet eenvoudig uit te voeren voor de gemiddelde klant.


Voor deze reset moet je het kastje stroomloos maken en een vaste ethernet kabel gebruiken. Na stroomloos maken steek je een paperclip in het reset gaatje.. en daarna steek je de stroomkabel weer in het kastje zonder de paperclip los te laten.. na 7 seconden krijg je dan het beeld als op bovenstaande foto.


Het is inderdaad erg vreemd dat een van de ontvangers die zenders niet goed laat zien en andere ontvangers op dezelfde plek wel. Daar heb ik ook geen verklaring voor. Die reset loste het nu wel op voor jou begrijp ik, maar handig is het niet nee. Is het een terugkerend iets voor jou, of was dit de eerste keer?


Dat langzame zappen naar ESPN eigenlijk pas sinds de laatste firmware 26.24

 


Dat is een duidelijk signaal inderdaad. Die nemen we mee naar de ontwikkelaars zodat zij er ook een blik op kunnen werpen.


Maar dus wel opgelost toen ik 2 van de 3 kastjes met paperclip een reset heb gegeven. Reset naar fabrieksinstellingen via het menu loste het probleem niet op.


Maar dus wel opgelost toen ik 2 van de 3 kastjes met paperclip een reset heb gegeven. Reset naar fabrieksinstellingen via het menu loste het probleem niet op.

Ik denk dat @Jasper van KPN ook deze info zal doorsturen naar de ontwikkelaars. Of er op een andere manier iets mee doen, bijv als info meegeven bij toekomstige aankondigingen van updates.


Het is een reset die bij normaal gebruik niet nodig zou horen te zijn, dat is waarom ik het wil doorgeven. Om te kijken of dat voor de toekomst voorkomen kan worden, zoals Katana correct vermoedt.


Hoi

ik heb een vreemd probleem op 1 tv+ kastje .. het zappen naar ESPN 2 en 3 gaat heel traag en ik heb geen geluid op deze 2 zenders . De andere zenders doen het goed. Beeld staat op multicast. Zet ik dit om naar unicast dan verdwijnt het probleem.

Echter op mijn andere tv+ kastje (ook multicast) heb ik dit probleem niet. Als ik de kastjes omwissel verhuist het probleem gewoon mee.. herstarten en naar fabrieksinstellingen zetten heeft niet geholpen.

Dat probleem heb ik nu ook


En als je het kastje reset met de paperclip zoals ik hierboven beschreven heb? Dan moet het in principe over zijn.

 Dus kastje stroomloos maken, paperclip in reset gaatje, en daarna stroomkabel er weer in terwijl je paperclip in reset gaatje houdt. Wel zorgen dat je kastje met ethernet kabel verbonden is.


En als je het kastje reset met de paperclip zoals ik hierboven beschreven heb? Dan moet het in principe over zijn.

 Dus kastje stroomloos maken, paperclip in reset gaatje, en daarna stroomkabel er weer in terwijl je paperclip in reset gaatje houdt. Wel zorgen dat je kastje met ethernet kabel verbonden is.

Dat doe ik als laatste optie. Hoop op een andere oplossing. Na het weekend zit ik überhaupt niet zo gek veel op deze zenders. 


Voor deze reset moet je het kastje stroomloos maken en een vaste ethernet kabel gebruiken. Na stroomloos maken steek je een paperclip in het reset gaatje.. en daarna steek je de stroomkabel weer in het kastje zonder de paperclip los te laten.. na 7 seconden krijg je dan het beeld als op bovenstaande foto.

Zijn de problemen blijvend weg dan daarna? Waarom lost die reset het op vraag ik me af. 


Ja het zap probleem is na de reset definitief opgelost.. 

Ik denk dat er wellicht in sommige gevallen iets niet lekker loopt tussen Android en de KPN tv app.

en terugzetten naar de fabrieksinstellingen vanuit het menu reset niets in Android zelf, alleen de KPN tv app. Een paperclip reset doet dat wel, die reset Android en de KPN tv app. Zo denk ik tenminste dat het zit. 
Ik denk dat jij ook geholpen bent met een algehele reset.


Ja het zap probleem is na de reset definitief opgelost.. 

Ik denk dat er wellicht in sommige gevallen iets niet lekker loopt tussen Android en de KPN tv app.

en terugzetten naar de fabrieksinstellingen vanuit het menu reset niets in Android zelf, alleen de KPN tv app. Een paperclip reset doet dat wel, die reset Android en de KPN tv app. Zo denk ik tenminste dat het zit. 
Ik denk dat jij ook geholpen bent met een algehele reset.

Ok, schijnt ook een update aan te komen wat het verschil zou kunnen maken, die wacht ik even af. Werkt het niet, zal ik alsnog resetten. Dank


Hoi @RobvdPoel, er komt inderdaad een update voor. Dat heeft Marcia zo te zien in jouw eigen topic ook al gezegd: 

Voor het overzicht is het makkelijker om het in 1 topic te bespreken, anders lopen er mogelijk dingen door elkaar. Jouw eigen topic is daarvoor het makkelijkste.


De update naar 0.27.0 is inmiddels uitgerold. Je zou nu geen problemen meer moeten ervaren hiermee, klopt dat ook?


De update heb ik inderdaad ook. De betreffende ESPN zenders net geprobeerd. Ik constateer geen problemen op dit moment.Â