Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem, de klantenservice heeft alles met mij samen gecontroleerd en de conclusie is dat dit bij het product hoort. Het zappen onder multicast duurt 1 tot 2 seconden. 

Ik vind dit zeer ondermaats. Ziggo, waar ik vandaan kom, heeft dit probleem niet.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

Ik ben het nooit sneller gewend. Ook niet in mijn tijd van digitale Ziggo tot april 2009. En de 2 jaar daarna alleen Digitenne. Sinds maart 2011 KPN TV. 


@PeterG Bedankt voor je input en hulp in dit topic, erg fijn! Ik denk alleen niet dat blijven herhalen dat je het zelf niet storend vind meehelpt aan het oplossen van het probleem :)


@Ed321 in jouw grafisch overzicht lijkt het wel alsof 192.168.2.3 op dezelfde LAN poort zit als je tv+ box, Is dit een bug in het overzicht of zit er wél een switch tussen?

 

Ik zie ook die ArcherX50 in je overzicht. Trek die eens uit de stroom, en reboot je box12. Gewoon om ff uit te sluiten.

 

Welke HDMI kabel gebruik je? 

 

 

En unicast zappt zeker wel sneller, bij mij is er direct beeld als ik unicast aan zet en van zender wissel. Dus vraag me af wat de anderen dan thuis hebben staan?


Er is geen probleem. Het neemt één, nogmaals één seconde voor de zender er is. Goh, dan mis je veel…


Toch is het mijns inziens wel een punt om je af te vragen waarom bij unicast het geluid direct beschikbaar is en dit bij multicast een seconde extra vergt.


@Ed321 in jouw grafisch overzicht lijkt het wel alsof 192.168.2.3 op dezelfde LAN poort zit als je tv+ box, Is dit een bug in het overzicht of zit er wél een switch tussen?

 

Ik zie ook die ArcherX50 in je overzicht. Trek die eens uit de stroom, en reboot je box12. Gewoon om ff uit te sluiten.

 

Welke HDMI kabel gebruik je? 

 

 

En unicast zappt zeker wel sneller, bij mij is er direct beeld als ik unicast aan zet en van zender wissel. Dus vraag me af wat de anderen dan thuis hebben staan?

Vanwege een welverdiende vakantie ben ik even niet in de gelegenheid dit te testen, maar zal ik bij thuiskomst doen!

De Archer is later geplaatst dan de tvbox en gebruik ik als accespoint op zolder. Ik verwacht geen verbetering maar zal het uiteraard even proberen. 

De HDMI kabel is de bijgeleverde van KPN.

Dat extra IP adres viel me ook op. Ik dacht ergens dat dat wellicht de ingebouwde Chromecast is die een eigen ip adres krijgt, maar dat weet ik niet zeker. Zal nog eens alles in de buurt uitschakelen en de modem rebooten.

@PeterG Het is 1 tot 2 seconden, en duidelijk langzamer dan unicast, en langzamer dan we gewend zijn van andere aanbieders, daarom valt het op. En nee, natuurlijk mis je niet veel van het programma, maar het werkt voor ons niet prettig in het dagelijks gebruik.


@Ed321 laat maar weten als je terug bent! Kijken we dan ff

 


maar het werkt voor ons niet prettig in het dagelijks gebruik.

Hmm. Ik zap hooguit één zender verder. Dan is die ene seconde geen probleem. Waarom zap je? Om niet in de gids te hoeven kijken? Je gaat me toch niet vertellen dat je alle bijna 80 zenders (basispakket) langs zapt om te kijken “of er wat is”? Dan is de gids bij elke provider sneller.

Er gaan hele avonden voorbij dat ik p+ en p- niet eens aanraak.

Vanuit mijn gebruik en denkwijze kan ik het "trage” zappen dan ook nooit volgen eigenlijk. Tenzij je tig zenders langs zapt, bedenk ik me nu. Dan heeft dit topic verder volgen geen zin (meer) voor mij.

Fijne vakantie i.i.g.


Ik had het verleden week ook, erg traag zappen.
Even de KPN-toets vasthouden en dan klikken voor opnieuw opstarten en het zappen was weer snel als vanouds.


@Waterpater : Getest en helaas geen verschil. Vrijwel alle aangesloten netwerkapparatuur afgekoppeld.
@huistijger : opnieuw opstarten (in vele vormen) biedt helaas geen oplossing.


Reageer