Skip to main content
Beantwoord

Zender RTV Oost (504) niet zichtbaar

• April 11, 2025
  • 6 reacties
  • 164 keer bekeken

Ik zie ook 504 RTV Oost niet, maar binnen instellingen zie ik nergens iets van verborgen zenders.  Ik heb de set net twee dagen dus ik ben er nog niet helemaal thuis in. 
Waar stel ik dit in?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door PeterG

Hoi ​@Renald. . Bij kpn worden al sinds 2017 de regionale zenders volgens de 'must carry' regels gedistribueerd. 

Daarmee bespaart kpn € 1.200.000,-- aan rechten. En de regionale zenders besparen zo ook.

Kpn wil ze wel doorgeven als ze de kosten maar vergoeden. Dat doen ze niet. En de provincies ook niet.

Alleen provincie Friesland wilde die kosten voor Omrop Fryslân vergoeden omdat "de taal Fries voor Nederland beschikbaar moet zijn".

Wat dat dan ook inhoudt. Want ik versta het niet en kijk dus alsnog niet. 

Zelf heb ik in noord Holland voor onder andere Omroep Gelderland,  maar ook meer, NLziet erbij. 

Ik heb een overzicht gemaakt welke zenders per provincie beschikbaar zijn.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/regionale-omroepen-bij-kpn-v-a-4-juli-2017/ 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 11, 2025

Hoi ​@Renald. 

Woon je wel in een van deze provincies?

Flevoland, Gelderland, Overijssel, Drenthe of Friesland?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 11, 2025

Nee, Zuid-Holland. Ik begrijp uit je reactie dat dat regio gebonden is? Dat was nl bij Ziggo waar ik net vandaan kom niet het geval. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • April 11, 2025

Hoi ​@Renald. . Bij kpn worden al sinds 2017 de regionale zenders volgens de 'must carry' regels gedistribueerd. 

Daarmee bespaart kpn € 1.200.000,-- aan rechten. En de regionale zenders besparen zo ook.

Kpn wil ze wel doorgeven als ze de kosten maar vergoeden. Dat doen ze niet. En de provincies ook niet.

Alleen provincie Friesland wilde die kosten voor Omrop Fryslân vergoeden omdat "de taal Fries voor Nederland beschikbaar moet zijn".

Wat dat dan ook inhoudt. Want ik versta het niet en kijk dus alsnog niet. 

Zelf heb ik in noord Holland voor onder andere Omroep Gelderland,  maar ook meer, NLziet erbij. 

Ik heb een overzicht gemaakt welke zenders per provincie beschikbaar zijn.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/regionale-omroepen-bij-kpn-v-a-4-juli-2017/ 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 12, 2025

Dank voor dit duidelijke antwoord!!

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 6, 2025

Leuk dat de KPN geld bespaart, maar waarom staat wel in het zenderoverzicht dit 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 6, 2025

Ik zie dubbel. Maar goed. In het zenderoverzicht staan álle regionale zenders vermeld. ​@Void123 

https://www.kpn.com/televisie/zenders

Ik ben met je eens dat daar wel vermeld mag zijn welke je in jouw provincie te zien krijgt. Dat staat er nu helemaal niet zie ik. 

Misschien moet kpn een postcode check inbouwen in dat overzicht. Of in ieder geval bij die zenders aangeven dat ze niet landelijk zijn.