Skip to main content
Beantwoord

Zenderaanbod op tv anders dan op de pc: klopt dit?

• October 2, 2025
  • 10 reacties
  • 134 keer bekeken

op de tv zie ik meer zenders dan op de pc is dit een instelling probleem of hoort dit ?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@TV app op phillips tv ,

Dat klopt. Voor een aantal zenders heeft KPN alleen de rechten om deze uit te zenden via de TV-ontvanger. 

Je kunt dat eventueel in het zenderoverzicht terugvinden. Bij een aantal zenders staat de optie online kijken er niet bij. Bijvoorbeeld de zender Filmbox. En sowieso alle radiozenders. 

https://www.kpn.com/televisie/zenders

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 2, 2025

Dat klopt. Voor een aantal zenders heeft KPN alleen de rechten om deze uit te zenden via de TV-ontvanger. 

Je kunt dat eventueel in het zenderoverzicht terugvinden. Bij een aantal zenders staat de optie online kijken er niet bij. Bijvoorbeeld de zender Filmbox. En sowieso alle radiozenders. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 2, 2025

Welke zenders mis je op de pc ten opzichte van tv.kpn.com?

Thuis zouden ze op de pc allemaal beschikbaar moeten zijn. Zelfs meer nog, want op de pc zijn ook de exotische beschikbaar. Via de app op de smart-tv niet.

Via de ontvanger is ook alles beschikbaar op de TV.

De extra kanalen voor mensen met een visuele beperking 181 - 186,  195, 196 zijn alleen via de ontvanger en smart-tv app.

pc en Tv op de slaapkamer zijn verbonden via wifi

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 3, 2025

Wifi of LAN maakt niks uit. 

Je geeft geen antwoord op onder andere mijn vraag. Welke zenders mis je op de tv app respectievelijk tv.kpn.com?

Alleen de erotische zijn via de tv app niet beschikbaar. Google/Android staat geen erotiek toe in de Play Store. 

Wil je die zenders in de slaapkamer op je tv gebruik dan dáár de tv ontvanger van kpn. In de woonkamer kun je dan via de app kijken indien je geen extra ontvanger wilt huren. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 3, 2025

pc en Tv op de slaapkamer zijn verbonden via wifi

@TV app op phillips tv 

Dat maakt niet uit. Zoals gezegd, heeft het met rechten te maken: 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@TV app op phillips tv. Je bent al een heel eind op weg geholpen door Noordzee en PeterG zie ik. Hopelijk heb je daarmee al een antwoord op je vraag gekregen? 

Als dat niet het geval is, misschien kun je dan de onderstaande vragen beantwoorden. Dan kunnen we je vast meer vertellen. 

Welke zenders mis je op de tv app respectievelijk tv.kpn.com?

En maak je gebruik van een tv-ontvanger of de smart tv app op je slaapkamer? 

1439 regionale zender LOVE tv

1139 regionale radio LOVE radio

geen gebruik van tv ontvanger, smart tv via wifi

Ik snap nu dat google niet alles toelaat.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 5, 2025

De LOKALE zenders worden niet doorgegeven via de laptop en de app(s). Alleen via de ontvanger. ​@TV app op phillips tv . 

Google laat alleen geen erotiek toe. De website heeft derhalve wel de erotische zenders.

Je kunt die LOKALE tv zenders eenvoudig via hun eigen sites kijken én luisteren via de laptop.

RADIO zenders zitten sowieso niet in de app. Die zijn alleen via de ontvanger te krijgen.

Website LOVE voor live streams radio en tv. 😀

Ook bij de andere providers met een app (Delta, Ziggo, Freedom, Odido) zie ik geen lokale zenders daarin. Er zal dus een reden zijn dat ze er niet in zitten. Al was het maar de kijkdichtheid t.o.v. de kosten voor zowel de provider als de zender.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 5, 2025

Ook bij de andere providers met een app (Delta, Ziggo, Freedom, Odido) zie ik geen lokale zenders daarin.

Bij Odido kan je wel via app lokale zenders van alle gemeenten zien. Het enige verschil tussen app en mediabox is dat PlayboyTV niet op app te zien.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 5, 2025

1439 regionale zender LOVE tv

1139 regionale radio LOVE radio

geen gebruik van tv ontvanger, smart tv via wifi

Ik snap nu dat google niet alles toelaat.

@TV app op phillips tv 

Het heeft niet met Google te maken. Het komt puur door keuzes van KPN. En het ontbreken van rechten. De lokale TV-zenders en sowieso alle radiozenders kun je alleen via de TV-ontvanger zien. Er zijn nog wel meer voorbeelden zoals erotiek.