Heb je de mogelijkheid om de pdf in een tekstverwerker (als tekstdocument) te openen @Falconbird?
Je kunt dan het overzicht aanpassen en eventueel ook de zenders die je toch niet bekijkt  of waar je niet op geabonneerd op bent, verwijderen. Of de groene strook met elke tekstverwerker makkelijk is verwijderen (of een andere kleur te geven), durf ik niet zo te zeggen, maar met kopiëren/knippen en plakken van blokjes tekst naar een nieuw document, is de groene vlag ook weg. Zo maak je een (compacte) lijst, helemaal gepersonaliseerd voor jou.Â
Papier is op zich niet slecht voor het milieu @joop2011 . Papier kan vrijwel onbeperkt worden gerecycled. De inkt of toner is een ander verhaal, maar ik vermoed niet dat Falconbird dagelijks een lijst zal printen, dus met milieuschade valt het reuze mee.
Heel milieuvriendelijk is deze PDF in een e-reader met e-inkt te laden en voeg een boek cover toe als een van de pagina. Dan is de zenderlijst nog te zien, als de e-reader uit is.Â
Wanneer je de PDF kan openen in Word, kun je met bewerken kop- en voettekst de zaken verwijderen.
Ik begrijp inmiddels dat je de compacte PDF versie afdrukt. Maar voor andere dingen, als je Chrome gebruikt, dan is The Printliminator een optie om snel dingen weg te halen voordat je bijvoorbeeld de webversie afdrukt.
Â
Â
Â
Â
Hi @Falconbird, wat een goede feedback! We willen graag zo duurzaam mogelijk zijn en dat is dit niet, daar heb je gelijk in! Hopelijk heb jij iets aan de supergoeie tips die hierboven worden gegeven, gehad. Maar ik zal jouw feedback ook intern doorgeven (en ook die van jou, @Francois)
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.