Skip to main content
Vraag

Zenders verdwijnen regelmatig uit de zenderlijst van de KPN TV+ app in de avond en nacht

• November 16, 2025
  • 8 reacties
  • 123 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Helaas daar zijn we weer.. 

Enkele maanden geleden was het al een flink probleem dat zenders s nachts bijna allemaal verdwenen, maanden in de nacht geen tv kunnen kijken. Uiteindelijk opgelost

Soort van dan.. want nu verdwijnen met regelmaat s avonds/ s nachts weer zenders! Ik word er nu toch wel een beetje moe van. 

Op dit moment wil ik rtl 5 kijken, maar is verdwenen! Alle updates zijn uitgevoerd en de app ook opnieuw geïnstalleerd maar dit haalt niks uit. 

Vaak zijn de volgende dag de zenders weer terug. 

Het gaat dan om de kpn+ app op een chromecast (met afstandsbediening) 

Kan dit met wat snelheid een keer goed opgelost worden? Het is erg vervelend als je gewoon niet kunt doen wat je wilt doen, en zou moeten kunnen doen. 

8 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 16, 2025

Kent die app een keuze voor favoriete zenders, en weet je zeker dat je die dan niet op de een of andere manier ingesteld hebt? Bijvoorbeeld als je meerdere profielen hebt, met verschillende favoriete zenders? Zulke profielen blijven misschien bestaan als je de app opnieuw installeert en weer inlogt.

En ook geen zoekfilter voor de zendernamen actief?

Of bedoel je dat er geen programma’s bij de zenders te zien zijn? (Dat is weliswaar een bekend probleem rond/na middernacht, maar misschien ook al om 22:50 uur toen jij je bericht schreef?)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 17, 2025

Kent die app een keuze voor favoriete zenders, en weet je zeker dat je die dan niet op de een of andere manier ingesteld hebt? Bijvoorbeeld als je meerdere profielen hebt, met verschillende favoriete zenders? Zulke profielen blijven misschien bestaan als je de app opnieuw installeert en weer inlogt.

En ook geen zoekfilter voor de zendernamen actief?

Of bedoel je dat er geen programma’s bij de zenders te zien zijn? (Dat is weliswaar een bekend probleem rond/na middernacht, maar misschien ook al om 22:50 uur toen jij je bericht schreef?)

Bedankt voor je antwoord, maar ik ben geen..…

Ik heb geen favoriete zenders, ik heb geen zoekfilters aan staan, en weet echt het verschil wel tussen een zender die verdwenen is of dat er geen programma's zijn. 

Nee de zenders verdwijnen echt zoals ik aangeef in mijn bericht, op de app ga je naar "alle zenders" en daaruit verdwijnen er met regelmatig gewoon hele zenders, gisteren rtl 5 (die nu weer terug is), andere keer weer ID dicovery etc. Ze zijn echt weg, foetsie om vervolgens de ochtend erna weer teruggekeerd te zijn. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@StephMK, zijn het dan ook steeds wisselende zenders die verdwijnen uit de zenderlijst? Ik begrijp dat het gaat om de TV+ app op een chromecast. Zie je ook dat probleem zich voordoet op een tablet en/of telefoon? 

Overigens laat het Tv team weten dat het probleem zich met de nieuwste update Update 08.82.01: KPN TV+ App voor smartphones en tablets | KPN Community opgelost zou moeten zijn. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 20, 2025

Hallo ​@StephMK, zijn het dan ook steeds wisselende zenders die verdwijnen uit de zenderlijst? Ik begrijp dat het gaat om de TV+ app op een chromecast. Zie je ook dat probleem zich voordoet op een tablet en/of telefoon? 

Overigens laat het Tv team weten dat het probleem zich met de nieuwste update Update 08.82.01: KPN TV+ App voor smartphones en tablets | KPN Community opgelost zou moeten zijn. 

Ja het zijn steeds verschillende zenders, er zit niet perse een logica in. 

Ik heb de laatste versie van de app al geinstalleerd, maar bij deze een foto erbij waar op dit moment NPO 3 ontbreekt, ik heb de app al 2 x gedwongen gestopt en alles opnieuw opgestart, maar geen NPO 3 vanavond. 

Het is inderdaad zowel op mijn telefoon als op de chromecast, beneden heb ik gewoon het tv kastje daar werkt alles prima. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik zie inderdaad dat er lukraak een zender mist ​@StephMK. Dit issue is inmiddels onder de aandacht bij het TV+ app team. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 22, 2025

Ik zie inderdaad dat er lukraak een zender mist ​@StephMK. Dit issue is inmiddels onder de aandacht bij het TV+ app team. 

Bedankt, hoop dat het snel is opgelost. Nu mis ik bijv weer rtl 5, en dan zit ik beneden een programma te kijken, ga in de reclame naar boven en daar kan ik dan niet meer verder kijken 😔.

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 23, 2025

Bedankt, hoop dat het snel is opgelost. Nu mis ik bijv weer rtl 5, en dan zit ik beneden een programma te kijken, ga in de reclame naar boven en daar kan ik dan niet meer verder kijken 😔.

Voor nu: naar de tv gids en dan een programma aanklikken. Dat werkt altijd.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 23, 2025

Voor nu: naar de tv gids en dan een programma aanklikken. Dat werkt altijd.

Dat gaat niet in de app... als die er al in de gids bij staat, dan loopt hij vast en sluit hij de hele app af omdat die zender er niet is op dat moment.