Skip to main content
Vraag

Zenders wisselen gaat langzaam op Nieuwe KPN TV app op Philips SmartTV

• April 21, 2025
  • 11 reacties
  • 169 keer bekeken

Sinds de KPN app is geupdated naar de nieuwe Android SmartTV-app is het schakelen tussen zenders ongelofelijk traag. Dat was bij de eerdere app niet, is hier een oplossing voor?

We kijken via een bekabelde verbinding naar de SmartTV app, op een 2 jaar oude Philips SmartTV. De oude app werkte perfect.

Alle tips zijn welkom, de snelheid van het zappen naar andere zenders is echt slaapverwekkend traag.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 21, 2025

Hallo ​@Anton1994 ,

Heb je de laatste update al uitgevoerd? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 21, 2025

Ha beste Noordzee!

Jazeker, heb de nieuwste versie, maar schakelen tussen zenders via de app duurt alsnog een solide 5 seconden. Dat was in de eerdere app een stuk vlotter.

MelskeH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 22, 2025

Welke versie heb je ??

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 22, 2025

Goedemiddag beste MelskeH, 

Ik heb de versie die hierboven wordt benoemd, 08.67.04. Heb de app laatst opnieuw geinstalleerd om te kijken of dat het issue zou oplossen, maar helaas.

MelskeH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 22, 2025

Goedemiddag beste MelskeH, 

Ik heb de versie die hierboven wordt benoemd, 08.67.04. Heb de app laatst opnieuw geinstalleerd om te kijken of dat het issue zou oplossen, maar helaas.

Volgens mij heb ik op mijn 2018 LG OLED TV ook android. De KPN app (laatste versie geupdate) heeft een andere versie nummer t.w. 3.0.25 terug te vinden bij "instellingen” van de app. Gisteren mbv van de TV App, naar de TV gekeken geen storingen bij zowel live als opnames.

Mmm ik snap het niet.

• Deelnemer
  • April 23, 2025

Ik haak even aan, wij hebben hetzelfde probleem

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 23, 2025

Hoi ​@MelskeH . LG heeft nooit Android-TV gehad. Die hebben een eigen software systeem; dat heet WebOS. En versie 3.0.25 is de laatste versie van de oude app. Op LG moet de nieuwe app nog komen, dat zal naar mijn verwachting Q4 van dit jaar worden.

Ik heb een Samsung. Die draait op Tizen en gebruikt ook nog het oude type app die opent met “interactieve tv”. Ook die versie heeft nummer 3.0.25.

Voor tv's (en streamingkastjes) met Android-TV en Google-TV is het een nieuwe app, die opent met het logo van TV+ . En daarna de tekst KPN TV+.

De nieuwe app is nog volop in ontwikkeling. En draait momenteel dus alleen nog op Android-TV (wat ook in Google-TV werkt). Voor Tizen (Samsung) en WebOS (LG) komt ie later nog.

De nieuwe app heeft nog 'wat instabiliteiten’ zeg maar. Wees dus maar blij dat je op LG nog de oude stabiele app hebt.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Anton1994, kun je wellicht iets meer toelichten over het langzame zappen. Hoeveel seconden duurt het wisselen van zender? Krijg je ook een zwart beeld te zien of blijft de app hangen bij de huidige zender? KUn je ook iets meer info geven over het model /type Philips tv? 

Met de gevraagde info kan het TV team vervolgens aan de slag om de prestaties van de app te verbeteren, 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 25, 2025

Goedemorgen beste Jeroen,

Bij het zappen wisselt eerst de informatie van de zender naar de nieuwe zender, terwijl het huidige programma nog blijft afspelen op de zender die je aan het bekijken was. Vervolgens duurt het 5+ seconden totdat er daadwerkelijk naar de nieuwe zender wordt overgeschakeld.

Mijn TV is een Philips 65OLED983, bekabeld en verbonden met CAT6 UTP kabel naar jullie modem, waar ik 1GHZ internet mee afneem (mocht dat van nut zijn). Het issue speelt enkel met de TV-app, niet met het hardware kastje wat jullie leveren.

Hoop dat dit nuttige informatie is!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 25, 2025

Het blijft toch gek. Mijn moeder heeft een Philips uit 2022. En daar werkt de app prima op.

Al ‘moet’ je op een 65 inch voor de betere / mooiere beeldkwaliteit natuurlijk de ontvanger willen gebruiken. Met streams tot 14,2 Mb/s ten opzichte van 6 Mb/s is dat natuurlijk op zo'n groot scherm wel te zien. Op mijn 43” zie ik al verschil tussen app en ontvanger.

En als je de DIW7022 hebt kun je die verstoppen en zelfs, via HDMI CEC, bedienen met je Philips afstandsbediening. Dan gebruik je de ontvanger, met veel mooier beeld, “als app” nota bene.

App: alle zenders 6 Mb/s

DIW7022: 1 t/m 10, espn pakket, ziggo sport pakket= 14,2 Mb/s; overig HD= 7,2 Mb/s.

KPN TV app only: € 12,50

KPN TV met één ontvanger: € 12,50

Alles pleit voor gebruik van de ontvanger op het grote hoofdtoestel.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Duidelijke info ​@Anton1994