Skip to main content

Wanneer is het mogelijk om zelf een zender volgorde te bepalen in de favorietenlijst?

Volgend jaar maar weer terug naar Ziggo want ik heb inmiddels uit de forumberichten begrepen dat KPN het zelf instellen van de zendervolgorde niet kan/wil regelen.

Ik heb oprecht de hoop dat kpn toch echt op korte termijn de HD-"Glas" zenders op 1 zal gaan plaatsen.


Ik ben ook voor glas gegaan, maar ik kan bij het kanaal-zwemmen niet wennen aan die rare volgorde van zenders. Zit geen enkele logica in.
Ik ga weer terug naar Ziggo. Of weet iemand een andere glas provider die wel de mogenlijkheid tot zelf indelen van de volgorde heeft.
Een eigen 'box’ zou ook kunnen, maar die is er zover ik weet niet voor KPN.


Ik ben ook voor glas gegaan, maar ik kan bij het kanaal-zwemmen niet wennen aan die rare volgorde van zenders. Zit geen enkele logica in.
Ik ga weer terug naar Ziggo. Of weet iemand een andere glas provider die wel de mogenlijkheid tot zelf indelen van de volgorde heeft.
Een eigen 'box’ zou ook kunnen, maar die is er zover ik weet niet voor KPN.

Het indelen van een kanalen lijst is iets wat ik al jaren geleden wou bij KPN 

Gewoon zender met eigen nummer 

Dan had ik de HD glas zenders al op 1 t/m 10 gezet 

Een eigen lijst zal waarschijnlijk nooit komen bij KPN 


Ik ben ook voor glas gegaan, maar ik kan bij het kanaal-zwemmen niet wennen aan die rare volgorde van zenders. Zit geen enkele logica in.
Ik ga weer terug naar Ziggo. Of weet iemand een andere glas provider die wel de mogenlijkheid tot zelf indelen van de volgorde heeft.
Een eigen 'box’ zou ook kunnen, maar die is er zover ik weet niet voor KPN.

Het indelen van een kanalen lijst is iets wat ik al jaren geleden wou bij KPN 

Gewoon zender met eigen nummer 

Dan had ik de HD glas zenders al op 1 t/m 10 gezet 

Een eigen lijst zal waarschijnlijk nooit komen bij KPN 


Dan ben ik aan het einde van mijn contract weg..


@Ice-Rabbit 

Helaas heb ik die mogelijkheid niet hier in het buitengebied

Kan wel weer terug naar Canaldigitaal (schotel) maar dat is ook beperkt geen Discovery zenders meer 

Kpn heeft een gigantische onlogische kanalen indeling en is niet aan te passen 

Ook niet in een favorieten lijst 

 


Laat kpn eerst maar eens de HD-"Glas" zenders (661-670) op 1 gaan plaatsen, ik denk dat daarmee voor velen al 80% van de bezwaren weggenomen wordt.

Ik hoop dat kpn door de reacties als die van @Ice-Rabbit zich realiseert dat het marketingwise en daarmee commercieel gezien belangrijk is naar die zendervolgorde te kijken.


Bij deze aangemeld bij Ziggo en binnenkort dus weg bij KPN...


Bij deze aangemeld bij Ziggo en binnenkort dus weg bij KPN...

gelijk heb je

ik zit er ook zwaar over te denken om naar T-mobile te gaan

moet me alleen nog verdiepen hoe het daar allemaal werkt

ben gehecht aan kpn en stap liever niet over naar een andere provider

maar een keer houdt het op helaas


maar een keer houdt het op helaas

Wat is de druppel die de emmer doet overlopen?


T-mobile kan het wel 

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/favorietenlijst 

interactieve tv < Pas de volgorde aan 

Dat is tenminste een eigen favorieten lijst 

Met eigen nummer zender indeling 

Waarom dit bij kpn niet kan 

 

 


Ik heb zelf sinds gisteren de mediabox next. (mijn ci+ kan niet goed overweg met mijn gecertificeerde tv) dus afscheid van genomen…

Ik moet zeggen, dat ondanks we weer een ontvanger hebben, het gebruiksgemak wel weer is gestegen vanaf ziggo. En ik gister toch spontaan wat profielen heb aangemaakt met eigen zenderlijsten. Ondanks het voor mezelf niet zo hoeft kun je wel tal van onzinnige zenders ertussenuit laten. 

Je kunt gewoon kiezen tussen algemeen of je eigen. En je kunt er zat aanmaken binnen een gezin. 

 

KPN doet er wel verstandig aan om dat ook te implementeren :joy:


Ik heb zelf sinds gisteren de mediabox next. (mijn ci+ kan niet goed overweg met mijn gecertificeerde tv) dus afscheid van genomen…

Ik moet zeggen, dat ondanks we weer een ontvanger hebben, het gebruiksgemak wel weer is gestegen vanaf ziggo. En ik gister toch spontaan wat profielen heb aangemaakt met eigen zenderlijsten. Ondanks het voor mezelf niet zo hoeft kun je wel tal van onzinnige zenders ertussenuit laten. 

Je kunt gewoon kiezen tussen algemeen of je eigen. En je kunt er zat aanmaken binnen een gezin. 

 

KPN doet er wel verstandig aan om dat ook te implementeren :joy:

Mee eens 

Kpn heeft zo,n onlogische lijst (in favorieten)

Met kanaal nummers 

Ga maar eens T-mobile proberen 

Dan Moet ik helaas naar gpon en geen vast public ip adres meer 

En 20 euro ofzo goedkoper dit laatste boeit mij geen ruk ik wil wel betalen voor een goede verbinding

Voornamelijk mijn rede voor een overstap zal zijn zie dit Dit topic 

 


KPN doet er wel verstandig aan om dat ook te implementeren :joy:

Ik denk dat het ondertussen misschien al vijf jaar geleden is dat ik het idee "KPN ID per gezinslid" met kpn besproken heb in een meeting die ging over security maar waarbij ik ook een aantal andere interessante mogelijkheden op tafel gelegd heb.

 

Nummer 7 van de goede voornemens voor 2020.

 

Nummer 6 van de goede voornemens voor 2021.

 

Nummer 2 van de goede voornemens voor 2022.

 

Helaas is anno 2022 blijkbaar nog weinig voortgang geboekt maar ik blijf hopen dat de KPN ID per gezinslid niet lang meer op zich laat wachten.


@wjb Sowieso, en misschien wel langer! Toen ik in Sept '17 bij KPN kwam las ik er hier her en der al over. 


Ik denk dat het zelf bepalen van de volgorde van de zenders er nooit gaat komen.

Zestien/Zeventien jaar terug, tijdens het testen van Mine (de voorloper van Interactieve TV/KPN TV) werd dit al gevraagd. Het antwoord van toen, ‘op dit moment is daar niets over bekend. Ik verwacht daarom helaas niet dat dit in de nabije toekomst mogelijk zal worden’, wordt na 17 jaar nog steeds herhaald, alsof de vraag voor het eerst wordt gesteld. 

Kennelijk is er dus iets, wat het zelf bepalen van de zendervolgorde onmogelijk maakt. Of dat kpn, om wat voor reden dan ook, dat gewoon niet mogelijk wil maken. Jammer is dat dat dan niet gecommuniceerd wordt. Het alsmaar herhalen van een paar nietszeggende zinnen, draagt namelijk niet bij aan begrip.


Bij deze aangemeld bij Ziggo en binnenkort dus weg bij KPN...


Helaas kreeg ik te maken met de ‘slechte klantenservice’ van KPN.
Werd 2x gebeld door +31 88 775 1600 op een ongunstig tijdstip. Opgezocht en vermoeden was juist. KPN… Via chat gemeld dat ik niet meer gebeld wilde worden. Kreeg een melding van KPN klantenservice: Snel gegoogled, dat is een SPAM nummer… Mijn excusses aangeboden…


Volgende dan weer gebeld door dat nummer. Opgenomen en ja het was toch KPN 🙂 . Wat een kennis van zaken…
Was een aanbieding die ik snel heb afgekapt met: Als je zelf kanalen kunt indelen kan een aanbieding zin hebben, zoniet heeft geen enkele korting zin… Was snel afgelopen 🙂.

Maar nu ik dit heb meegemaakt. Wat een slecht georganiseerde info. Eigen nummers als SPAM doorgeven…

 

ps, KPN, kijk maar na in chat met klantenservice, gewoon onder dit account gebeurd.


Ik ben het helemaal eens met Marcel63. Ik ben nog klant bij Ziggo en overweeg serieus over te stappen naar KPN. Ik ben Ziggo echt helemaal zat. De lage upload, de flinke achterstand in HD zenders, de problemen met de EPG. En dan nog de bejegening richting klanten op hun community. 

Maar het niet kunnen bepalen van mijn eigen zendervolgorde houdt me nog tegen. Ik heb al jaren een eigen indeling van mijn favoriete zenders en weet deze uit mijn hoofd te vinden. Ik snap werkelijk niet waarom KPN dit niet mogelijk maakt. 

Ik ben het helemaal eens met Marcel63. Ik ben nog klant bij Ziggo en overweeg serieus over te stappen naar KPN. Ik ben Ziggo echt helemaal zat. De lage upload, de flinke achterstand in HD zenders, de problemen met de EPG. En dan nog de bejegening richting klanten op hun community. 

Maar het niet kunnen bepalen van mijn eigen zendervolgorde houdt me nog tegen. Ik heb al jaren een eigen indeling van mijn favoriete zenders en weet deze uit mijn hoofd te vinden. Ik snap werkelijk niet waarom KPN dit niet mogelijk maakt. 

Ben deze week overgestapt van Ziggo naar KPN en ik baal vreselijk dat ik mijn favoriete zenders niet  op mijn eigen volgorde kan zetten. Daarnaast heb ik er behoorlijk  de pest in over het feit dat ik voor mijn slechthorende medebewoner tijdens uitzendingen in de Nederlandse taal geen ondertiteling kan toevoegen. Ja via 888 maar dat is een achterhaald gedoe en ook een ander discussie die in dit topic niet thuis hoort. Over een jaar ga ik mooi terug naarZiggo.


Ik kom van Ziggo en sluit net m’n hele handel aan, maar zoek me helemaal te pletter hoe ik Nederland 1 op het eerste kanaal kan krijgen ipv dat het nummer 661 is en dat het na een heleboel andere zenders komt. Ik ben ZO gewend om op 1 te drukken op de remote, maar met mijn lijst gaat hij dan naar kanaal 14. 

 

Please voor mensen met glas. Zet de HD glas zenders vooraan. Die wil je kijken, niet die zenders op halve bitrate. 😑


@llama

Tja. Ik heb tot en met april 2009 bij Ziggo gezeten (voor tv. Internet en bellen kpn). Enkele decoders gehad en op geen van die kon ik eigen nummering maken. Maar werkte het net als bij kpn. 

2018 - 3/2021 nog tijdje ongecodeerd gebruikt,  maar met de Cisco's kon eigen nummering ook niet. Dus zo normaal was/is het ook niet bij Ziggo. Ik betwijfel ook of het met de Next en Next mini wel kan. 

Nu ik ook glasvezel heb (sinds vandaag) vind ik het een béétje onhandig met 661 e.v. Maar ik zap nooit, maar gebruik altijd intoetsen van de nummers. En was bij mijn moeder al zo gewend aan 661…. dat het nu ook moeiteloos gaat. Maar als je die (wat mij betreft nutteloze) zapknoppen gebruikt is de plaatsen aan het eind, net voor de erotiek, niet handig.


Ik ben het er wel mee eens dat je de zenders in een eigen volgorde zou moeten kunnen zetten. 

Wat betreft voorkeuze kanalen maken bij KPN.

Ik denk dat KPN dat nooit gaat doen.

Reden? geen idee. 

 

Anno 2022? Hoezo, deze techniek en mogelijkheden waren er in 2000 ook al. 

Ik denk wel dat het met DVB-C makkelijker is dan met IPTV. 

 

 

Reden : de wil of de Know How is er simpelweg niet.

 

Met IPTV zou dat juist veel eenvoudiger moeten zijn. Bij dvb heb je LCN dus in het systeem vastgelegde kanaal nummers.

 

Geen idee wat het wezenlijke verschil is tussen de Liberty Global/Ziggo app en die van KPN maar ook bij de app van Ziggo kan je heel eenvoudig je zender volgorde aanpassen.

 

Ik ben van Ziggo naar KPN gekomen wetende dat ook de app van KPN veel onlogischer is.

Bij Telfort glashart konden we in 2016 de Amino vanuit de app bedienen een optie die Ziggo nu ook heeft, waarom is KPN dit nog niet gelukt? 


@llama

Tja. Ik heb tot en met april 2009 bij Ziggo gezeten (voor tv. Internet en bellen kpn). Enkele decoders gehad en op geen van die kon ik eigen nummering maken. Maar werkte het net als bij kpn. 

2018 - 3/2021 nog tijdje ongecodeerd gebruikt,  maar met de Cisco's kon eigen nummering ook niet. Dus zo normaal was/is het ook niet bij Ziggo. Ik betwijfel ook of het met de Next en Next mini wel kan. 

 

Het gaat wel een beetje off-topic maar met Next en Next Mini van Ziggo kan het inderdaad ook niet. 

Bij Ziggo is het - net als bij Canal Digitaal/TVV - echter mogelijk om andere dan door Ziggo verstrekte apparatuur te gebruiken, met andere woorden: je kunt zelf een zogenaamde Enigma ontvanger kopen. Die bieden veel meer mogelijkheden dan de ‘eigen’ apparatuur die Ziggo en Canal Digitaal/TVV beschikbaar stelt.

VU+ is een bekend en kwalitatief zeer goed merk. Niet heel goedkoop, maar kwaliteit heeft zijn prijs. Kabeltuner erin, CI+ Module van Ziggo erin en kijken maar! De ontvanger in je thuisnetwerk opnemen is appeltje-eitje en op de laptop maak je heel eenvoudig je ideale zenderlijst. 


Wanneer is het mogelijk om zelf een zender volgorde te bepalen in de favorietenlijst?

Deze vraag is al twee jaar oud. Wanneer wordt dit eindelijk geregeld? Ziggo doet het ook dus technisch moet het mogelijk zijn


@Cnorr schrijft: Wanneer wordt dit eindelijk geregeld?

Gaat er niet komen; is al afgewezen. I.i.g. eigen nummering niet. Dit ook in verband met afspraken met zenders. En ondersteuning.

Wat wel gaat op de oudere ontvangers van Arris en Arcadyan en op de TV+ nog moet komen: een favorietenlijst. Wel met de kpn nummers, en dus ook niet te wijzigen volgorde, maar alleen de zenders die je wilt.

Ziggo doet het ook

Kan het bij Ziggo op de Next? En op de Next Mini?

Via de online mogelijkheden van Ziggo kan het ook niet. Dan is het toch handiger om op de tv je volgorde ook zo te laten als aangeboden.

 

Zelf heb ik ook Digitenne. Daar kan het wel, maar het is nogal een werk. En moet na elke zenderwijziging, wat bij digitaal automatisch gaat, opnieuw. Dan is een paar zendernummers onthouden toch makkelijker.


Ik had een next


Eh, tja. Met die kan het wel vind ik op het Ziggo forum.

En helaas, KPN gaat een eigen nummering niet doen. Wel favorietenlijst, maar op de TV+ moet dat nog komen. En doordat de nummering niet gewijzigd kan gaan worden kan de volgorde bij de eigen lijst ook niet aangepast.

Je neemt natuurlijk een provider die qua tv het beste bij je wensen past. Ook qua zender aanbod. “ik kom van Ziggo en had daar TV5. Daar keek ik veel naar.” Ja jeetje. Bij kpn is het al jaren weg…. als je het graag wilt zien stap je toch niet over? Internet verschilt niet zoveel. Ook bij ziggo 1000 Mb/s down. En 70 up is voor particulieren al enorm veel.

Ik heb een tijd een favorietenlijst gebruikt (Arris VIP2952). Maar dan merkte ik dat ik toch wel af en toe leuke programma's, series en films miste van zenders die niet op mijn lijst stonden. Van lieverlee stond uiteindelijk bijna de hele zenderlijst in mijn lijst. Toen maar weer geswitchd naar de lijst “alle zenders”. Voor mij is dat laatste ook handiger met support hier.

Ik vind al die verschillende nummering (verschil Ziggo lijst en kpn lijst) al lastig als ik contact heb met vrienden en kennissen die Ziggo hebben. Dan bel ik ze (weer vergeten dat ze andere nummers hebben) met “je moet de tv gauw op 9 zetten, dat is een leuk programma” Of een ander zendernummer wat afwijkt en dat is vanaf 11 bijna alles…..