Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1579 reacties
  • 21363 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1579 reacties

Forum|alt.badge.img+5

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik zie dat de Viaplay TV, XITE en Utsav Plus meldingen al aangepast zijn, de Veronica film is al uitgezonden.

@Marcia van KPN Kunnen jullie de naam van een programma in de gids niet handmatig aanpassen? 2 weken geleden al eens gemeld dat het wk snooker 14 dagen lang bij de BBC werd aangekondigd als 'day one, day two etc' en bij Eurosport als 'dag 1'. Nu weer bij Eurosport, de Giro d'Italia staat er 'Etappe 1,2 etc'. Niet zo boeiend maar stoor me er wel aan.

Dit ga ik navragen voor je. 

Alle andere meldingen heb ik doorgegeven :).

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Bovenstaande zijn uiteindelijk op tijd nog aangepast, gelukkig.

@Marcia van KPN Kunnen jullie de naam van een programma in de gids niet handmatig aanpassen? 2 weken geleden al eens gemeld dat het wk snooker 14 dagen lang bij de BBC werd aangekondigd als 'day one, day two etc' en bij Eurosport als 'dag 1'. Nu weer bij Eurosport, de Giro d'Italia staat er 'Etappe 1,2 etc'. Niet zo boeiend maar stoor me er wel aan.

Dit heb ik nagevraagd, zoals beloofd. We kunnen dit op dit moment niet anders doen, maar ik heb deze feedback wel doorgegeven. Mocht er verandering in komen, zullen we dat hier zeker delen.

De To be announced van Xite en Utsav zijn bijgewerkt. We zien dat deze gelukkig vaak op een later moment vanzelf nog wordt aangevuld, dus het is soms alleen even een kwestie van geduld :-). Die van CNN en Vijay TV loopt een ticket voor.

Op ONS staat ‘so schon is Deutsch’ nu juist in de gids. 

Voor de rest is er een ticket aangemaakt/wordt er naar gekeken! (NH nieuws en Veronica PJ masks).

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 21, 2025

Ik weet niet of dit al een tijdje zo is maar een opgenomen serie in 1x verwijderen lukt niet en heeft dus hetzelfde effect als 1 opname van desbetreffende serie verwijderen. Maw kies je voor serie verwijderen moet je alsnog de afleveringen 1 voor 1 verwijderen.

Forum|alt.badge.img+5

graham norton show s32 

let vooral op de speelduren van 10 minuten tot 50 minuten

die van 50 minuten geloof ik de rest niet

Forum|alt.badge.img+5

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@matthijs peters Veronica is al opgelost, zie ik. De andere punten heb ik doorgegeven. 

Ik weet niet of dit al een tijdje zo is maar een opgenomen serie in 1x verwijderen lukt niet en heeft dus hetzelfde effect als 1 opname van desbetreffende serie verwijderen. Maw kies je voor serie verwijderen moet je alsnog de afleveringen 1 voor 1 verwijderen.

Dit is vreemd! Kan je een eigen topic aanmaken hiervoor? Dit past niet helemaal in dit topic. Wil je dan ook aangeven bij welke serie je dit ervaart en welke ontvanger je hebt? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 22, 2025

Er is wel verschil tussen de planning van een serie verwijderen en de al opgenomen afleveringen. ​@DX11 

Als je een serie uit de planning haalt blijven al opgenomen afleveringen, natuurlijk, in je lijst aanwezig.

Als je alle opgenomen afleveringen van een serie verwijderd, blijft de planning aanwezig en worden toekomstige afleveringen alsnog opgenomen.

Dus wil je 'm helemaal niet meer dan op twee plaatsen verwijderen. En opgenomen afleveringen en daarna bij gepland ook voor de toekomstige afleveringen. Dat is de volgorde die ik dan aanhoud. Dus eerst in 1 x alle afleveringen verwijderen, daarna de planning.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 22, 2025

...en je krijgt bij het verwijderen ook de vraag of je alle afleveringen in één keer wilt verwijderen toch, ​@DX11

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 22, 2025

Ik zal even een eigen topic maken, dacht dat opnames ook een onderdeel van de gids waren maar blijkbaar niet.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • May 22, 2025

Ik zal even een eigen topic maken, dacht dat opnames ook een onderdeel van de gids waren maar blijkbaar niet.

Er zit zeker een overlap in. Voor het plannen maak je gebruik van de gegevens in de gids. Echter, wanneer de opnames gemaakt zijn hebben ze nik smeer met de gids te maken.

Je gedachtengang was dan ook zeker niet verkeerd hoor.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 22, 2025

Het blijkt bij DX11 om de app voor smart-tv te gaan ​@TijtheMan . In een Nvidia shield.

Zie z'n eigen topic.

Forum|alt.badge.img+5

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • May 23, 2025

Ik verwacht (zeker de komende periode) dat er regelmatig blokken 'Geen uizending’ in de gids van 'Viaplay TV’ zullen staan. De gehele programmering (dus ook de blokken waar wel een programma aan verbonden is) zien we schuiven. Het wordt dan ook als zodanig aangeleverd en daar hebben we geen invloed op.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan aangaande viaplay

Zou er dan niet moeten staan “word aangekondigd” een blok met “geen uitzending” op normale uitzend tijdstippen zou niet moeten voorkomen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 23, 2025

Heb je wel gekeken naar de zender op zo'n moment ​@matthijs peters .

Er zijn daadwerkelijk vele uren geen uitzending. Er is dan urenlang alleen een tekst van de programmering te zien.

Ik zou me om de programmering van Viaplay TV nog even niet zo druk maken. Dat moet nog groeien.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • May 23, 2025

@TijtheMan aangaande viaplay

Zou er dan niet moeten staan “word aangekondigd” een blok met “geen uitzending” op normale uitzend tijdstippen zou niet moeten voorkomen

Er zit een verschil in hoe het wordt aangeleverd door de diverse bronnen/zenders waardoor er diverse situaties mogelijk zijn. In de basis is het zoals hieronder, maar uiteraard zitten daar weer nuances op:

• Een 'Wordt aangekondigd’ is een blok waarvoor geen data is aangeleverd. Het is dus een blok ter opvulling van gebrek aan data.
  • Een 'Geen uitzending’ is een blok welke wel is aangeleverd, maar waar dan dus geen uitzending op plaatsvindt (meestal gevuld met een tekstplaat of een videoloop van een promo bijvoorbeeld)

Forum|alt.badge.img+5

@PeterG  aangaande viaplay

zie vandaag bijna geen “geen uitzending”, alleen 30 minuten

ok de blokken met “nachtprogramma” of “viaplay tv” zijn waarschijnlijk alleen programma tekst

maar dat is tussen 01:00 en 12:30

mijn voorbeelden waren ook van 14:30 en 21:55

Dus heb jij ooit daar “geen uitzending” gezien ?

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • May 23, 2025

@matthijs peters Zoals gezegd schuift de programmering op dat kanaal nog regelmatig. De aanname dat er op de twee 'titels’ die je aangeeft logischerwijs een tekstplaat zou staan klopt en dat er dan op de blokken 'Geen uitzending’ eigenlijk een programma hoort te staan daarmee ook. Echter, we blijven afhankelijk van wat ze aanleveren en daadwerkelijk uitzenden. Wanneer ze geen opvulling weten te vinden (of kunnen selecteren), dan zal de tekstplaat er staan zoals ​@PeterG aangeeft (ongeacht de tijdstippen).

Al met al is het even wachten tot ze en zelf een stabiele programmering in elkaar weten te draaien en dit dan ook als zodanig aan kunnen leveren als gids.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 23, 2025

@matthijs peters schrijft: mijn voorbeelden waren ook van 14:30 en 21:55

Dus heb jij ooit daar “geen uitzending” gezien ?

Ja, dat wel. Maar dat is dan toch geen live sport en dat is het enige dat mij interesseert op sport (!) kanalen.

De programmering zoals in dat nachtprogramma vermeld klopt wel. En die programma's staan ook in de gids.

Bovendien passen ze soms laat de programmering aan als ze toch een live sport uitzending kunnen brengen. En sport wil ook wel uitlopen. Voetbal vaak tot wel een uur. Daar moeten ze ook rekening mee houden.

Ze hebben beslist geen continue programmering. Ook overdag niet.

Neem je zoveel op van deze zender? Maak je beter druk op 1 t/m 10 wat mij betreft. Daar ben je heel scherp op. Alle zenders checken is dagwerk. Heb je die tijd?

Forum|alt.badge.img+5

@PeterG geen uitzending checken doe je in 1 minuut

En kpn kan dat geautomatiseerd doen evenals "word aangekondigd” en de verschillende taal varianten daarvan

En checken op onmogelijke speelduren zoals momenteel bij graham norton show op comedy central.

Er komt zoveel troep in de epg (ook bij ziggo trouwens)  die te vermijden valt als er bij de laadproceesen al kwaliteit controles plaats vinden maar zowel ziggo als kpn willen daarin niet investeren (zoals ik dat als klant waarneem)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 23, 2025

Ik laat het graag aan jouw over, Matthijs. Ik doe er niet 1 minuut over om van alle ca. 120 zenders hier van nu en 7 dagen vooruit “geen uitzending” te checken.