Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1579 reacties
  • 21364 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1579 reacties

Forum|alt.badge.img+5

@PeterG 

KPN TV: Zoeken

en natuurlijk zou dit geautomatiseerd moeten gebeuren ipv dat ziggo en kpn klanten dit soort fouten laten melden

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 23, 2025

De programmering van Eurosport 2, 36, klopt totaal niet. I.i.g. vandaag. ALLE programma's zijn verkeerd.

Op tvgids.nl staat het goed. De TV gids van vandaag voor EUROSPORT2, AT5, NH - TVgids.nl

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 23, 2025

@PeterG 

en natuurlijk zou dit geautomatiseerd moeten gebeuren ipv dat ziggo en kpn klanten dit soort fouten laten melden

En doe je dit ingelogd, ​@matthijs peters ? tip: als je het uitgelogd doet werkt het op ALLE zenders, ook die waar je niet op geabonneerd bent.

Forum|alt.badge.img+5

@PeterG yep uitgelogd als ik zoek

Ik heb meestal firefox en edge open in 1 ingelogd en in 1 uitgelogd

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

De programmering van Eurosport 2, 36, klopt totaal niet. I.i.g. vandaag. ALLE programma's zijn verkeerd.

Op tvgids.nl staat het goed. De TV gids van vandaag voor EUROSPORT2, AT5, NH - TVgids.nl

Hm. Tvgids.nl lijkt inderdaad ook niet overeen te komen met onze tv-gids, op de andere dagen van deze week. Ik geef het door, maar ik ga er vanuit dat er pas volgende week naar wordt gekeken. 

Forum|alt.badge.img+5

speelduren zijn aangepast maar het zijn nu minder afleveringen geworden met een gat tussen afl 8 en 11 (9 en 10 zijn er dus niet)

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

Bij sporttoernooien blijft het blijkbaar lastig om in de gids direct te vermelden om welke sport het gaat…

(VRT Canvas Zo 25 Mei 11:20)

Pas bij aanklikken kan je het zien.  (Oh, hockey)

(Ook al VRT 1 za 24 Mei 13:30)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

Wat ik hier eerder plaatste klopte van mij voor geen meter. Dus verwijderd.

Maar even verstopt in de spoiler derhalve voor iedereen die dacht ‘wat stond er dan’.

Opvallend. Het stond eerst goed. PDC na Vrooooom op Viaplay TV. Maar nu een paar uur later staat er Geen uitzending???? @ moderator

Gids van tv.kpn.com, enkele uren geleden geladen (zie tijd groene balk)

Recent op dit moment gids TV+ ontvanger

Forum|alt.badge.img+5

@PeterG 

staat ook zo in de browser

staat ook zo bij ziggo

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

Klopt ​@matthijs peters 

antwoord verwijderd, ben even van het padje.

Forum|alt.badge.img+5

en nog steeds veel rtl7 films waarbij replay niet werkt

mooi apart voorbeeld

rtl7 24 mei

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • May 26, 2025

@PeterG 

Het constateren van deze vulling is voor het grootste gedeelte geautomatiseerd als ook het doormelden ervan. Het lastige is (en blijft) om dit hersteld te krijgen, omdat we daarvan veelal afhankelijk zijn van de zender in kwestie.

Dus wat dat betreft is (de noodzaak van) het melden van de 'Wordt aangekondigd’ niet nodig. Het mag absoluut nog steeds wel mocht je daar behoefte aan hebben, maar nodig is het niet.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • May 26, 2025

Bij sporttoernooien blijft het blijkbaar lastig om in de gids direct te vermelden om welke sport het gaat…

(VRT Canvas Zo 25 Mei 11:20)

Pas bij aanklikken kan je het zien.  (Oh, hockey)

(Ook al VRT 1 za 24 Mei 13:30)

Dat is door de structuur van de data die aangeleverd wordt inderdaad lastig. Voor de ene sport werkt het wel (beter) en voor de andere niet. Hier hebben we dus een keuze moeten maken in hoe de data verwerkt/getoond wordt met dit als resultaat. 

Dit neemt niet weg dat we er wel mee bezig zijn om er een andere manier voor te vinden in hoe de data verwerkt/getoont wordt. Helaas is dat niet iets wat binnen nu en een week geregeld is, maar weet dat we ermee beziig zijn en er verandering in gaat komen als dat mogelijk is.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • May 26, 2025

en nog steeds veel rtl7 films waarbij replay niet werkt

mooi apart voorbeeld

rtl7 24 mei

Dit gaat zeker aan de orde blijven (volgens mij was dit al de revu gepasseerd?), hoewel het zeker vreemd lijkt in deze combinatie. Het blijft een rechtenkwestie of de film getoont mag worden met een terugkijkoptie. Dit is iets wat door de zender bepaald/geregeld wordt en daar hebben wij geen invloed op.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan het grote verschil tussen bijv veronica en de rtl zenders valt toch wel op.

En ook comedy central en paramount network staan replay bij alle films toe (kijkend naar de laatste week)

replay bij rtl zenders

maandag 1 niet en 1 wel

dinwdag 1 niet en 1 wel

woensdag 3 niet

donderdag 1 niet en 1 wel

vrijdag 1 niet en 1 wel

zaterdag 1 niet en 2 wel

zondaag  3 wel

En denk dan aan de grote fuckup met replay bij comedy central dit jaar nog minimaal 2x

Dus misschien regelen de zenders het wel maar doen zij dat weel goed/correct ?

En dan ligt bij de kpn wel de verantwoordelijkheid om zo nu en dan een navraag te doen

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

en voro beide zombierland is produktie en distributie hetzelde

Production
companies

Columbia Pictures
    Relativity Media
    Pariah
    Reese/Wernick Productions

Distributed by    Sony Pictures Releasing

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • May 26, 2025

@TijtheMan 

en voro beide zombierland is produktie en distributie hetzelde

Production
companies

Columbia Pictures
    Relativity Media
    Pariah
    Reese/Wernick Productions

Distributed by    Sony Pictures Releasing

Zombieland: 2009
Zombieland Double Tap: 2019

Hoewel ik het alles behalve zeker weet zullen de kosten voor de noodzakelijke rechten bij de eerste film uit 2009 lager liggen dan de meer recente deel 2 uit 2019 en zal dat de grondslag zijn waarop de omroep/zender bepaald of ze wel/niet terug te kijken zijn.

En dan op geheel andere, maar nog steeds persoonlijke noot: 2 geweldig leuke films 😁

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • May 26, 2025

@TijtheMan het grote verschil tussen bijv veronica en de rtl zenders valt toch wel op.

En ook comedy central en paramount network staan replay bij alle films toe (kijkend naar de laatste week)

replay bij rtl zenders

maandag 1 niet en 1 wel

dinwdag 1 niet en 1 wel

woensdag 3 niet

donderdag 1 niet en 1 wel

vrijdag 1 niet en 1 wel

zaterdag 1 niet en 2 wel

zondaag  3 wel

En denk dan aan de grote fuckup met replay bij comedy central dit jaar nog minimaal 2x

Dus misschien regelen de zenders het wel maar doen zij dat weel goed/correct ?

En dan ligt bij de kpn wel de verantwoordelijkheid om zo nu en dan een navraag te doen

Er zit zeker (veel) verschil tussen de diverse zenders en het aanbod. De grote vraagt blijft waar dan het kantelpunt ligt (als deze er al is) om het te bestempelen als niet in orde als ook waar (en op welke manier) de verantwoordelijkheid ligt. Wanneer KPN verzaakt om de aangeleverde ‘flags for replay’ op de juiste manier te verwerken, dan ligt de verantwoordelijkheid van herstel daarvan 100% bij KPN. Wanneer een zender dit niet aanleverd, dan ligt de verantwoordelijkheid bij de zender, daar KPN (even heel simpel gezegd) een doorgeefluik is. 

Uiteraard proberen we hier een mooie synergie te vinden en naar mijn idee gaat dat bijzonder goed.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

synergie kan voor mij wel beter want bij de grote problemen met comedy central en bbc first kwamen jullie pas in beweging na klachten van de klanten

en zie bijv 

rtl 8

Made of Honor

woensdag 21 mei 20:31 ‧ 2u 4m

Niet beschikbaar

mindere film uit 2008

als het over kosten zou gaan

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • May 26, 2025

@TijtheMan 

synergie kan voor mij wel beter want bij de grote problemen met comedy central en bbc first kwamen jullie pas in beweging na klachten van de klanten

en zie bijv 

rtl 8

Made of Honor

woensdag 21 mei 20:31 ‧ 2u 4m

Niet beschikbaar

mindere film uit 2008

als het over kosten zou gaan

Met wat ik zo lees begrijp ik dat je de tijd en energie die er ingestoken wordt als niet ok ervaart, of in ieder geval te weinig. Dat vindt ik dan toch wel weer een beetje jammer.

Voor wat betreft 'Made of Honor’: Iets met Appels en Peren en vergelijken. Hoewel zelfde overkoepelend orgaan (ten aanzien van een RTL7) toch echt een andere zender/budget/focus/film. Dit zijn dingen die niet te vergelijken zijn met elkaar. Ook niet mijn veronderstelling dat dit in geval van 'Zombieland’ en 'Zombieland: Double Tap’ de daadwerkelijke oorzaak is. Het is een weloverwogen aanname waarmee ik probeer aan te geven dat het vanuit mediapersppectief niet onlogisch is. Daarbij heb ik voor mezelf mede als leidraad genomen de relaesedate van de betreffende films. Dit is dus absoluut niet een leidraad voor andere films en/of zenders.

Mijn advies zou dan ook zijn om dergelijke vragen bij de betreffende zender te beleggen. Mocht daarvandaan blijken dat het fout gaat aan KPN kant, laat het gerust weten en dan gaan we ermee aan de gang.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

Gaat er meer om of kpn zijn tijd pro actief of reactief (achteraf)  investeert

En vandaag de dag kun je met pro actief kwaliteit controles zeker met de AI intelligentie tegenwoordig heel veel van te voren ondrkennen

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 26, 2025

Ik weet het, ik val in herhaling maar waarom kan een titel van een programma op Eurosport niet gewoon duidelijk worden vermeld, bij de andere providers en tvgids.nl wordt dit wel goed vermeld (Roland Garros 2025) en in jullie gids staat doodleuk Enkelspel - Ronde 1. 

Ik laat het hier verder bij, het kan blijkbaar niet worden aangepast.

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • May 27, 2025

@TijtheMan 

Gaat er meer om of kpn zijn tijd pro actief of reactief (achteraf)  investeert

En vandaag de dag kun je met pro actief kwaliteit controles zeker met de AI intelligentie tegenwoordig heel veel van te voren ondrkennen

Het grootste gedeelte van de tijd (in geval van de gids) is absoluut proactief (zonder AI). Dit betekent echter niet dat daarmee alles verholpen is/wordt (kan worden). Voor een hoop zaken zal reactief noodzakelijk zijn (en in sommige situaties kan ook dat niet.) Dat is nu eenmaal de situatie zoals deze is. Het constateren van een 'Wordt aangekondigd’ is niet het herstellen ervan. Daarbij is er een afhankelijkheid van een 3tal factoren (eigenlijk heel veel meer, maar wat verantwoordelijkheid betreft voor het gemak verdeelt) en de ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Wanneer dat bij de zender ligt, dan kunnen we niks anders dan accepteren dat het is zoals het is. Een leverancier kunnen we wijzen op op afspraken en wat we zelf kunnen is onze eigen systemen verbeteren waar mogelijk. Gaat hierbij over alles wat met de gids te maken heeft ('Wordt aangekondigd’, replay, titels, tijden, plaatjes, enz). Het lijkt me overigens vrij lastig te bepalen dat er niet pro actief gewerkt wordt, want dat wat we proactief zien en herstellen is niet zichtbaar.

AI is een heel ander hoofdstuk. In tegenstelling tot wat veel mensen aannemen is AI niet altijd direct beschikbaar voor het doel wat je wil bereiken. Een AI model moet getraind worden om een specifiek doel te dienen. Dat is niet een kwestie van Copy/Paste en het werkt. (https://www.kpn.com/beleef/blog/zo-leert-ai)