Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1579 reacties
  • 21364 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1579 reacties

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • May 27, 2025

Ik weet het, ik val in herhaling maar waarom kan een titel van een programma op Eurosport niet gewoon duidelijk worden vermeld, bij de andere providers en tvgids.nl wordt dit wel goed vermeld (Roland Garros 2025) en in jullie gids staat doodleuk Enkelspel - Ronde 1. 

Ik laat het hier verder bij, het kan blijkbaar niet worden aangepast.

Niks mis met in herhaling vallen om dit (nogmaals) onder de aandacht te brengen. 

In een andere reactie had ik hier al een reactie op gegeven:

'Dat is door de structuur van de data die aangeleverd wordt inderdaad lastig. Voor de ene sport werkt het wel (beter) en voor de andere niet. Hier hebben we dus een keuze moeten maken in hoe de data verwerkt/getoond wordt met dit als resultaat. 

Dit neemt niet weg dat we er wel mee bezig zijn om er een andere manier voor te vinden in hoe de data verwerkt/getoont wordt. Helaas is dat niet iets wat binnen nu en een week geregeld is, maar weet dat we ermee bezig zijn en er verandering in gaat komen als dat mogelijk is.’

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

Zie bijvoorbeeld de “geen uitzending” die plotseling op de uitzenddag 21:15 werd geintroduceerd en verwerkt.

Dat had niet mogen gebeuren. En daarvoor heb je pro actieve controles nodig en dit is nog een simpele controle. Oplossing zou moeten zijn verwerk de aangeleverde data niet omdat de data onbetrouwbaar is. 

En ik weet dat het niet zwart/wit is maar garbage in/garbage out.

Met ai is veel mogelijk maar ik heb er niet zelf mee gespeeld maaar het gaat om patroon herkenning en de afwijkingen daarvan.  En de afwijkingen moeten gerapporteerd en beoordeeld worden.

Mijn aanname is dat jullie data krijgen verder in de toekomst dan 1 week en dan zouden jullie controles kunnen doen voordat jullie het moeten doorvoeren door het hele systeem heen

en oh ja dit staat er nog steeds

in tvgids.nl staat

dus tvgids.nl mist ook programma voor 22:00 

als tvgids gelijk heeft met programma vaan 14:45 dan kan dat ook het programma voor 22:00 worden

maar dat moet kpn maar checken bij viaplay zelf

Zenders praten niet zo graag met particuliern maar ze moeten wel praten met hun commerciele partners zoals kpn

en dat geld voor mij dus ook voor die replay afwijkingen bij rtl7

zie gisteravond the hobbit wel replay maar films zoals the rock of con/air geen replay

Ik geloof die rechten smoes niet. Ik weet alleen niet wie de smoes vertelt rtl of kpn.

Is niet persoonlijk tegen ​@TijtheMan ik probeer alleen uit te leggen hoe ik het ervaar en interpreteer wat de kpn wel of niet doet

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • May 27, 2025

Ik vat het ook niet (helemaal) persoonlijk op. Voor een deel wel, want ik voel me er wel verantwoordelijk voor vanuit zakelijk perspectief (hoewel ik daar natuurlijk niet de enige in ben die hiermee bezig is en mijn collega’s zich net zo hard inzetten).

Mijn ervaring aangaande interactie met de zenders vanuit particulieren is dat dit zonder problemen kan. We krijgen vanuit de zenders zelf de vraagstukken die particulieren daar neerleggen ook gewoon terug. Dan hebben ze eerst aan hun kant gekeken of er iets niet in orde is en wanneer ze niks kunnen vinden komen ze vanzelf bij de betreffende provider terecht. Ook hier is een goede samenwerking (synergie) aan de orde. Ik zal je stelling niet meteen bestempelen als smoes om er maar zo min mogelijk energie in te stoppen en het af te willen schuiven op de provider. Ik ben dankbaar voor de input waarmee we de dienstverlening kunnen verbeteren van iedereen hier op het forum (op alle onderwerpen/topics). Onwijs mooi om te zien hoe alle moderators een gestroomlijnd platform bieden om elkaar te kunnen helpen en dat er dus ook klanten bezig zijn en blijven voor elkaar. De kracht van het collectief is ontzettend waardevol.

Dan de “rechten smoes”: De meest simple controle die daarvoor uit te voeren is, is om te kijken wat het verschil is tussen (ten minste) 2 providers. Is de betreffende titel bij de ene provider niet terug te kijken en bij de andere wel, dan is er iets niet in de haak. Is de titel bij beide wel of niet terug te kijken, dan kun je er vanuit gaan dat het klopt. Pak je er dan een derde provider bij, dan kun je ook met een vrij grote zekerheid vaststellen bij welke andere provider er dan mogelijk iets niet goed gaat wanneer er een verschil is.

Iets wat ik eerder ook al had aangegeven, maar wellicht aan de aandacht ontschoten is zijn de ‘Geen uitzending’ blokken. Deze kunnen gewoon aangeleverd worden door de zender. In je voorbeeld gaat het over ‘Viaplay’ en daar is men momenteel zoekende naar een goede programmering, dus verschuivingen daarin zijn zeker aan de orde.

Je aanname m.b.t. meer data in de toekomst aangeleverd krijgen klopt. Bij de ene zender is dat langer/meer dan bij de andere. Wat ze allemaal met elkaar gemeen hebben is dat de programmering verder dan 7 dagen heel veel veranderd. Deze veranderingen zorgen nu ook bij ons voor het vraagstuk of we de gids uberhaupt wel 7 dagen in de toekomst moeten tonen en dat we dat wellicht terug moeten brengen naar 5 (of zelfs 3) dagen. Om op deze manier een meer consistente ervaring te geven.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

als jullie de tvooruit ijd van de epg verkorten dan krijgen jullie minder klant reacties want daar hebben ze dan minder tijd voor.

Bij ziggo was het op de settop box 2 weken vooruit en in de browser versie 1 week vooruit

Op de box (en in mijn serie opnames)  zag ik geen grote veranderingen bij de zenders/series waarin ik geinterresseerd was dus ik zag geen grote veranderingen in die 2e week. Soms zag je wel tijdig prroblemen met nummering van afleveringen in serie/seizoen opnames.

Maar aflevering problemen zou kpn/ziggo geautomatiseerd moeten kunnen waarnemen en oplossen (in die 2e week al door de zenders te waarschuwen). Ik verwijs dan naar gat in serie of gebruik van aflnr van de week ervoor.

Ik heb tot nu toe op viaplay tussen 18:00 en 24:00 nog niet zien staan “geen uitzending”

Maar dat kan kpn misschien beter checken (als ze de historie van epg bewaren)

Forum|alt.badge.img+5

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Dat zijn er aardig wat, dank voor het melden ​@matthijs peters!

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • May 29, 2025

TV+ Box. Wanneer er een aflevering van een serie in de lijstweergave van opnames staat en je die opname selecteert(nog niet op OK drukken), zie je links boven details. Naam, tijd ed. Ook een paar regels info maar, die info en aflevering nr. is altijd van de volgende aflevering/week. Zodra je de opname selecteert door op OK te drukken, veranderd de info in de info van de geselecteerde aflevering. Niet schokkend, maar lijkt mij niet correct.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 29, 2025

TV+ Box. Wanneer er een aflevering van een serie in de lijstweergave van opnames staat en je die opname selecteert(nog niet op OK drukken), zie je links boven details. Naam, tijd ed. Ook een paar regels info maar, die info en aflevering nr. is altijd van de volgende aflevering/week. Zodra je de opname selecteert door op OK te drukken, veranderd de info in de info van de geselecteerde aflevering. Niet schokkend, maar lijkt mij niet correct.

Ah, ik zie het nu ook. Het was mij nog niet opgevallen.

En wat je daar ziet is de aflevering die het verst in de toekomst gepland staat. Omdat 1 niveau hoger ‘Opgenomen’ is geselecteerd (en niet ‘Gepland’) verwacht ik info over een opgenomen aflevering te zien. En misschien nog beter omdat de hele serie is geselecteerd: geen info tonen. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Gelukkig is er in de tussentijd alweer heel veel wél aangeleverd.

@Max-H dit is interessant! Ik geef het door.

Forum|alt.badge.img+5

@Marcia van KPN 

alleen die zender zee tv niet. Is daar iets mee aan de hand ?

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • May 30, 2025

@Marcia van KPN 

alleen die zender zee tv niet. Is daar iets mee aan de hand ?

Zee TV is een partij die (helaas voor ons te) laat aanlevert. De data is inmiddels binnen en zal binnenkort verwerkt worden. Ik hoop straks nog en anders komende nacht.

We hebben ook al gezien dat in de week erna ook nog geen gegevens binnen zijn (wordt (misschien) zichtbaar vanaf komende zondagnacht) en aan de bel getrokken.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 30, 2025

En wat je daar ziet is de aflevering die het verst in de toekomst gepland staat. Omdat 1 niveau hoger ‘Opgenomen’ is geselecteerd (en niet ‘Gepland’) verwacht ik info over een opgenomen aflevering te zien. En misschien nog beter omdat de hele serie is geselecteerd: geen info tonen. 

@Marcia van KPN wordt dit opgepakt/doorgezet?

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • May 30, 2025

@Marcia van KPN wordt dit opgepakt/doorgezet?

Is zeker al opgepakt/doorgezet. Gaat niet iets zijn wat snel hersteld gaat worden daar dit in de software op de ontvanger ingericht moet worden, maar er wordt aan gewerkt.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 30, 2025

Volgende week gaat het op 2 dagen mis bij het programma de bondgenoten. Deze staat standaard als serie opname en zou dus 5 toekomstige opnames moeten zien aangezien het iedere werkdag komt. Ik zie er echter maar 3 bij mijn geplande opnames staan. De aflevering van donderdag 5 juni heeft hetzelfde afleveringsnummer (161) als die van maandag 2 juni. De aflevering van vrijdag 6 juni heeft afleveringsnummer 162, hetzelfde als die van dinsdag 3 juni

• Om welke zender gaat het? SBS6
  • Wat zijn de datum en tijd van de uitzending? 5 juni & 6 juni, 19:30 uur
  • Welke tv-ontvanger heb je? Kpn kastje diw7022
  • Zie je hetzelfde als je de gids bekijkt via tv.kpn.com of de TV+ app? Ja

Forum|alt.badge.img+5

replay van comedy central weer

afl 2.12 gisteren wel met replay en vandaag niet

en nog meer van vandaag

etc etc

Forum|alt.badge.img+5

replay comedy central

Forum|alt.badge.img+5

ik zocht op geen uitzending en kreeg onder meer dit als tesultaat

Waarom staat dit er tussen en ook nog eens 4x met hetzelfde datum/tijdstip

Forum|alt.badge.img+5

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • June 1, 2025

In de tv gids staat piraten of the caribean maar dat wordt niet uitgezonden.

Forum|alt.badge.img+5

fout met verkeerde speelduur

kan geen 5 uur zijn

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • June 2, 2025

fout met verkeerde speelduur

kan geen 5 uur zijn

Ook dat nog inderdaad en hij werd gister ook niet uitgezonden

Forum|alt.badge.img+5

zie tvgids.nl

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • June 2, 2025

zie tvgids.nl

Ja die heb ik zitten kijken ik dacht opeens wtf heb ik gemist bij Pirates haha

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 2, 2025

Volgende week gaat het op 2 dagen mis bij het programma de bondgenoten. Deze staat standaard als serie opname en zou dus 5 toekomstige opnames moeten zien aangezien het iedere werkdag komt. Ik zie er echter maar 3 bij mijn geplande opnames staan. De aflevering van donderdag 5 juni heeft hetzelfde afleveringsnummer (161) als die van maandag 2 juni. De aflevering van vrijdag 6 juni heeft afleveringsnummer 162, hetzelfde als die van dinsdag 3 juni

• Om welke zender gaat het? SBS6
  • Wat zijn de datum en tijd van de uitzending? 5 juni & 6 juni, 19:30 uur
  • Welke tv-ontvanger heb je? Kpn kastje diw7022
  • Zie je hetzelfde als je de gids bekijkt via tv.kpn.com of de TV+ app? Ja

@Eef87 De gegevens zijn bijgewerkt en staat bij mij nu goed op de ontvanger. Zou je kunnen kijken of dat bij jou ook het geval is?

Forum|alt.badge.img+5

normaal 4 uur em nu 10 uur

ipv 11 minuten 6,5 uur

30 minuten is waarschijnlijk ook te lang