Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1580 reacties
  • 21391 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1580 reacties

Forum|alt.badge.img+5

om de behoeft aan gat in serie controle te onderbouwen en het gaat dus fout vanavond want het is S1 en niet S2 (logische aanname mijnerzijds)

Forum|alt.badge.img+5

zie De TV gids van vandaag voor RTL5, SBS6, RTL7 - TVgids.nl

19:24 Noodoproep UK

20:27 Zeeman confronteert

21:55 112 vandaag

en zie kpn

zie ook 

dus 2x op dezelfde dag met compleet verschillende lengte

kwaliteit controles ?

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 16, 2025

Is onder de aandacht en wordt naar gekeken.

Het meeste is bijgewerkt/aangepast. Er staan alleen nog 2 12 uur blokken o pde donderdag die aangepast dienen te worden. Is doorgegeven.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 16, 2025

@TijtheMan 

die oplossing van rtl5 heeft niet echt gepakt dus (12 juni rtl5 weer verkloot)

en gaat kpn dit gepruts van jullie programmagids leverancier accepteren ?

De oplossing was er gewoon wel en heeft live gestaan. Ook de bijhorende geplande opnames op basis daarvan hersteld. Helaas is er weer een foutieve update binnengekomen waardoor het toch weer fout in de gids staat.

Erg zuur en absoluut niet hoe we het willen.

Forum|alt.badge.img+5

3 uur en 50 minuten

volgen imdb  https://www.imdb.com/title/tt0332452/?ref_=fn_all_ttl_1  2h 43m   

dus of 1 uur reclame of andere programma er achteraan ?

checkte ook week ervoor 15 juni 

gaat niet echt goed volgens mij

Forum|alt.badge.img+5

en nog meer kolder

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

@TijtheMan 

die oplossing van rtl5 heeft niet echt gepakt dus (12 juni rtl5 weer verkloot)

en gaat kpn dit gepruts van jullie programmagids leverancier accepteren ?

De oplossing was er gewoon wel en heeft live gestaan. Ook de bijhorende geplande opnames op basis daarvan hersteld. Helaas is er weer een foutieve update binnengekomen waardoor het toch weer fout in de gids staat.

Erg zuur en absoluut niet hoe we het willen.

Dat kpn en zijn klanten dit niet willen is evident. Maar hoe gaat kpn dat afdwingen bij hun programma leverancier. Want ik voorspelde dit soort fouten al want ik zag die al bij ziggo dus ik wist wat ons klanten te wachten stond toen kpn de zelfde programma leverancier als ziggo nam.

Die programma leverancier zou meer kwaliteit controles moeten doen maar vanwege prijs zal die dat waarschijnlijk niet doen (mijn aanname is dat deze goedkoper levert maar dan krijg je ook minder)

En dan moet kpn meer kwaliteit controles gaan doen maar ja gaat kpn investeren in een medium wat op termijn misschien vervangen gaat worden door streaming diensten.

Zondag 15 juni RTL 5, van 13u tot 00.30u Tommy teleshopping, is al diverse keren gemeld (was "tijdelijk" hersteld bij iemand), wel vervelend als er een programma zou zijn wat je op wilt nemen> want het klopte duidelijk niet.

Ik ga er nu ook maar wat meer op letten, op die EPG van kpn (omdat ik steeds opnames "mis" en andere vreemde opnames heb), ik let nooit zo op die gids; maar nu het valt wel op, ja.

(* Kijk niets online of via apps, alleen bedrade verbinding met Arris 2952)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 16, 2025

Helaas maakt dezelfde leverancier bij de oranje provider dezelfde fouten. Zij hebben deze epg leverancier al jaren langer. Want zij hebben eenzelfde topic als dit met dezelfde naam al jaren nu.

En het blijft drama. Echt heel jammer dat kpn niet gewoon bij z'n oude epg leverancier is gebleven. Daarmee hadden ze zich goed kunnen onderscheiden van de buurman.

Overstappen hiervoor is nu zinloos. Van KPN → Z, en ook van Z → KPN.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 16, 2025

om de behoeft aan gat in serie controle te onderbouwen en het gaat dus fout vanavond want het is S1 en niet S2 (logische aanname mijnerzijds)

Ik snap de logische aanname, maar de onlogische manier van uitzenden kan ook ‘as designed’ zijn. De afleveringsnamen en duur komen overeen met wat er beschikbaar is. Er is wat dat betreft geen reden om het te controleren, tenzij Veronica zelf aangeeft dat ze daadwerkelijk wat anders uit gaan zenden.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 16, 2025

zie De TV gids van vandaag voor RTL5, SBS6, RTL7 - TVgids.nl

19:24 Noodoproep UK

20:27 Zeeman confronteert

21:55 112 vandaag

en zie kpn

zie ook 

dus 2x op dezelfde dag met compleet verschillende lengte

kwaliteit controles ?

Met de gegevens van RTL5 gaat er inderdaad het één en ander mis. Dit lijkt een nasleep te zijn van het 'Tommy Teleshopping’ debacle van gisteren. We hebben er aandacht voor en hopen nog wat te kunnen herstellen, maar een garantie valt daar helaas niet voor te geven.

En ook hier ben ik het met je eens dat hetzelfde programma 2x op een dag bijzonder lijkt, het toch zomaar zou kunnen dat dit klopt. Rekening houdende met het tijdstip kan er wat geknipt zijn in de (eerste uitzending van de) aflevering om aan kijkwijzer regelementen te voldoen. Tevens zal er door reclame verschil in duur op kunnen treden. Het zijn natuurlijk suggestieve redenen, net als de aanname dat het verkeerd lijkt te staan.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 16, 2025

en nog meer kolder

Dit is inderdaad weer een bijzondere registratie. Melding is ervan gemaakt met verzoek tot herstel.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

aangaande ufo cowboys

als mijn logica klopt (volledig speculatief)

dan worden de afleveringen onterecht niet opgenomen want kpn klanten hebben een seizoen opname voor Seizoen 1.

En gezien het gat bij S1 (afl 3 en 4) die in het gat als Seizoen 2 worden uitgezonden met afl 3 en 4 heb ik daar zeer grote twijfels over.

En ik vind het vreemd dat gezien de chaos deze week bij jullie leverancier dat kpn dan niet overlegt met veronica en gewoon gaat afwachten. Maar dat is wel in in overeenstemming met dat ik beweer dat kpn veel meer proactief zou moeten ageren ipv reactief te reageren

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

aangaande noodoproep

als je naar alle andere weekdagen kijkt dan zie je noodoproep elke werkdag 2x word uitgezonden met dezelfde speelduur met uitzondering van vandaag natuurlijk.

En was er pas geleden ook niet iets soortgelijks met ER ?

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 16, 2025

3 uur en 50 minuten

volgen imdb  https://www.imdb.com/title/tt0332452/?ref_=fn_all_ttl_1  2h 43m   

dus of 1 uur reclame of andere programma er achteraan ?

checkte ook week ervoor 15 juni 

gaat niet echt goed volgens mij

Jumanji is sowieso niet goed gegaan.

Troy is dan op zijn zachtst gezegd raadselachtig. Ik acht de kans van een uur reclame groot. Dit omdat de commerciële omroepen 20% van het tijdsblok (tussen 18:00 en 24:00) reclame mogen uitzenden. Dit kom neer op 72 minuten totaal en als ik mijzelf goed heb laten informeren vallen de blokjes 'Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door’ aan het begin en einde van een reclameblok buiten die telling. Tevens is promotie van programma's die binnenkort te zien zijn ook geen reclame. Dat in het achterhoofd hebbende gaan we zeker weten richting het "extra” uur. Daarbij kijkende naar de programmering van de afgelopen weken missen er verder geen programma’s. Dus hoewel raadselachtig, zeer aannemelijk.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 16, 2025

@TijtheMan 

aangaande noodoproep

als je naar alle andere weekdagen kijkt dan zie je noodoproep elke werkdag 2x word uitgezonden met dezelfde speelduur met uitzondering van vandaag natuurlijk.

En was er pas geleden ook niet iets soortgelijks met ER ?

Eens. En zoals aangegeven is er aandacht voor. Er gaat volgens mij voor vandaag wel iets meer niet goed wanneer ik kijk naar de programmering (2x Zeeman Confronteert in verkeerde volgorde en andere speelduur). 

We hadden inderdaad een overlap op het programma '24 uur in de ER’ deze correctie is in tact gebleven (tot op heden)

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 16, 2025

Ik snap de logische aanname, maar de onlogische manier van uitzenden kan ook ‘as designed’ zijn. De afleveringsnamen en duur komen overeen met wat er beschikbaar is. Er is wat dat betreft geen reden om het te controleren, tenzij Veronica zelf aangeeft dat ze daadwerkelijk wat anders uit gaan zenden.

Weer een goede reden om programma's met dezelfde titel ongeacht het seizoen te kunnen instellen voor opname. Dan kun je deze afleveringen, mocht het inderdaad seizoen 1 zijn, toch kijken.

Dat kan op den duur fout lopen als seizoen 2 werkelijk wordt uitgezonden. Maar dan is er meer tijd om het tijdig te corrigeren. Dus de opties: 'Deze aflevering', 'Dit hele seizoen' of 'Alle seizoenen'. 

Forum|alt.badge.img+5

@Tonne2025 

Ik ben het met je eens en ik snap niet dat er geen serie opname is en alleen een seizoen opname.

Het droeve is dat kpn een serie opname HAD en dat ze besloten hebben om in mijn ogen voor het zwakte bod van alleen een seizoen opname te gaan.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 16, 2025

@matthijs peters 

Dat was mij niet bekend. Om eerlijk te zijn, ik ben een nieuwe klant. Sinds een ruime maand.

De reden van afschaffen van, wat ik maar even noem, 'Alle seizoenen' ken ik niet. Wel jammer en met het licht op de vele EPG fouten, verre van fijn voor klanten. Al helemaal met het oog op de nieuwe extra opname functie.

Forum|alt.badge.img+5

natuurlijk niet

Forum|alt.badge.img+5

volgens mij hebben ze meer gemist op 23  juni

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

en al met replay naar ufo cowboy gekeken en een mening gevormd ?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

@matthijs peters 

Dat was mij niet bekend. Om eerlijk te zijn, ik ben een nieuwe klant. Sinds een ruime maand.

De reden van afschaffen van, wat ik maar even noem, 'Alle seizoenen' ken ik niet. Wel jammer en met het licht op de vele EPG fouten, verre van fijn voor klanten. Al helemaal met het oog op de nieuwe extra opname functie.

Het staat wel in de planning om serieopnames over meerdere seizoenen weer beschikbaar te maken. Alleen wanneer dat gaat gebeuren is helaas nog geen informatie over.