Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1580 reacties
  • 21391 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1580 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 17, 2025

@Arjan van KPN 

Dat is fijn om te lezen. Uitgaande van mijzelf denk ik dat dat weer een welkome aanvulling is.

Hopelijk wordt dit spoedig geïmplementeerd.

Zeker nu van zoveel series meerdere seizoenen "tegelijk" worden uitgezonden. En, niet te vergeten, series die langere tijd stil liggen. Wachtend op het nieuwe seizoen. Gelukkig zal dat dan ook automatisch weer worden opgenomen wanneer men dit zo ingesteld heeft. Tenslotte weet men niet per se wanneer dat weer begint of let men even niet op.

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

te lange speelduur ?

3 op een rij

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 19, 2025

te lange speelduur ?

3 op een rij

Net als vandaag voor 'Built To Survive’ helaas. Melding aangemaakt. Wanneer ‘Nat Geo Wild’ de komende dagen geen update doorzet, zal er voor komende maandag ook een dergelijke situatie ontstaan. De betrokken partijen zijn in ieder geval op de hoogte.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 19, 2025

en nog meer kolder

Staat nu correct in de gids.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

We zitten nu op 17 pagina's met meldingen en ook weer meldingen dat het opgelost is.

De grote vraag is: Wanneer wordt het structureel aangepakt? Of blijven we zo doorgaan?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 19, 2025

Dat gaat niet stoppen ​@Katana321 .

Zie zelfde topic bij Ziggo community over zelfde leverancier. 

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 19, 2025

Het kleine antwoord op de grote vraag : Er is niet 1 structurele oplossing, maar waar mogelijk wordt aan gewerkt. Ja, wat mij betreft wel.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

Dat gaat niet stoppen ​@Katana321 .

Zie zelfde topic bij Ziggo community over zelfde leverancier. 

Nou, dan hebben ze dat mooi voor elkaar...

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

---

Ja, wat mij betreft wel.

Op welke vraag is dit het antwoord?

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 19, 2025

Dat het niet gaat stoppen is niet alleen aan de leverancier te wijten. Ook KPN zelf dient stappen te zetten om het proces te verbeteren, als ook de bronnen zijn een factor buiten directe invloed. 

Dat is dan ook een voorname reden waarom er niet 1 structurele oplossing is (behalve dan maar geen gidsgegevens te tonen). 

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 19, 2025

---

Ja, wat mij betreft wel.

Op welke vraag is dit het antwoord?

Of we zo door blijven gaan.

Veel zaken zijn inmiddels snel zichtbaar en worden waar mogelijk opgepakt/hersteld. Veel andere zaken (voornamelijk op detailniveau) blijven onzichtbaar en dan zijn meldingen erg waardevol.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

je beht volgens mij niet gereageerd op ufo cowboys van afgelopen maandag

Dat was dus S1 en niet S2

Dus als mensen dat met serie opname hebben opgenomen dan zal dat misschien er toe leiden dat deze 2 afleveringen later niet opgenomen worden omdat het systeem denkt S2 al opgenomen te hebben voor die 2 afleveringen

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

suggesties voor kwaliteit controles

1. gat in seizoen.
  2. onmogelijke lengtes, te lang of te kort 
  3. geen uitzending op zenders die dat niet doen of dat niet binnen een tijdvak doen

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 20, 2025

@TijtheMan 

je beht volgens mij niet gereageerd op ufo cowboys van afgelopen maandag

Dat was dus S1 en niet S2

Dus als mensen dat met serie opname hebben opgenomen dan zal dat misschien er toe leiden dat deze 2 afleveringen later niet opgenomen worden omdat het systeem denkt S2 al opgenomen te hebben voor die 2 afleveringen

Ik heb zelf niet gekeken, maar ik geloof je direct wanneer je zegt dat dit anders was dan wat daadwerkelijk uitgezonden is.

Bij de mensen die het als serie hebben opgenomen gaat het straks inderdaad mis, tenzij ze voor die tijd gekeken hebben en de betreffende afleveringen verwijderd hebben.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

Jij gaf zelf aan dat kpn stappen moet ondernemen om te verbeteren aan de epg verwerkings proces wat mogelijk was. Toen ik echter ufo cowboys bij jouw melde op maandag voor de uitzending wilde jij er geen tijd/energie in steken

Is dit dan niet 1 van van de verbeterpunten voor de kpn. Meer pro actief achter de omroepen aan zitten ?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

We zitten nu op 17 pagina's met meldingen en ook weer meldingen dat het opgelost is.

De grote vraag is: Wanneer wordt het structureel aangepakt? Of blijven we zo doorgaan?

In een ideale wereld werkt alles perfect en zijn er geen verbeterpunten. Maar helaas leven we niet in zo'n wereld en brengt techniek en mensenwerk altijd fouten met zich mee. Daarom is dit topic ook zo waardevol, want zo komen zaken aan het licht die nog verbeterd moeten worden. En ook is iets al een paar keer gemeld, betekent dat niet dat er geen stappen zijn gezet om zaken te verbeteren. 

Ik stel voor dat we ​@TijtheMan aan het werk laten en er vertrouwen in te hebben dat hij zijn stinkende best doet (samen met een heel team) om issues reactief, maar ook pro-actief, op te lossen. Dat kost alleen tijd en we zien niet meteen de volgende dag de resultaten. 

Laten we ons hier weer focussen op fouten in de gids door te geven en verder de discussie te staken. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN houding en mening van kpn ten aanzien van gemelde problemen zijn een onderdeel van het proces. Dus waar van toepassing zal ik het wel degelijk vermelden.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 20, 2025

@TijtheMan 

suggesties voor kwaliteit controles

1. gat in seizoen.
  2. onmogelijke lengtes, te lang of te kort 
  3. geen uitzending op zenders die dat niet doen of dat niet binnen een tijdvak doen

Mooie suggesties. Echter, over het geheel genomen zijn dit ook meteen de meest lastige om in te richten. We weten namelijk niet wat de zenders wanneer daadwerkelijk gaan uitzenden en moeten aannemen dat wat ze aanleveren kloppend is.

Hier kan het dus voorkomen dat er seizoenen gemixt uitgezonden worden, waardoor er (terecht) een gat onstaat. Ook door een ingelaste uitzending (onlangs nog door de val van het kabinet) kunnen gaten ontstaan. Onvoorzien en absoluut terecht. We weten dus pas echt wanneer het fout is gegaan wanneer de uitzending daadwerkelijk heeft plaatsgevonden en dan is het natuurlijk al te laat. 

De lengte van het programma is is ook geen 100% zekerheidje, dus hoe ga je dat controleren? We weten inmiddels dat er in ‘How I met Your Mother’ door de zender geknipt wordt om de afleveringen kijkwijzertechnisch (grof taalgebruik, geweld, enz) aan te laten sluiten op het tijdstip waarop ze uitgezonden worden (er is zelf een aflevering geskipt, omdat deze niet aan te passen was en dus ontstond er terecht een gat). De aflevering heeft daardoor al een hele andere runtime om over de reclames (op de commerciële zenders) nog maar even te zwijgen. Mooi voorbeeld aangaande de reclames is ‘Troy’ (komende zondag) die zeer aannemelijk correct in de EPG staat terwijl de runtime daar absoluut niet mee overeenkomt.

Ook de ‘Geen Uitzending’ items kunnen voorkomen in de programmering. Ook hier moeten we ervan uitgaan dat wat de zenders aanleveren correct is.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 20, 2025

@TijtheMan 

Jij gaf zelf aan dat kpn stappen moet ondernemen om te verbeteren aan de epg verwerkings proces wat mogelijk was. Toen ik echter ufo cowboys bij jouw melde op maandag voor de uitzending wilde jij er geen tijd/energie in steken

Is dit dan niet 1 van van de verbeterpunten voor de kpn. Meer pro actief achter de omroepen aan zitten ?

Er worden absoluut stappen genomen om het gehele proces te verbeteren. Niet alles is direct zichtbaar, maar wat verholpen is valt niet op en wordt ook niet over geklaagd. Dus hebben we ons werk gedaan. Zijn we klaar? Nee, absoluut niet.

Wellicht is mijn stellingname aangaande ‘UFO Cowboys’ niet correct verwoord? Ik meen aangegeven te hebben dat ik geen noodzaak zag in het controleren ervan. Niet dat ik er geen tijd/energie in wilde steken.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

De controles leveren lijsten op die door kpn medewerker beoordeelt moeten worden en daarna met de omroepen/zenders besproken moeten worden en/of met de programmagids leverancier.

En kpn heeft vaak 1 week de tijd daarvoor, 2 weken bekend bij jullie en wij als klant krijgen 1 week te zien in de toekomst.

En programma's die meer dan 4 uur duren zijn meestal onzin. Met uitzondering van programma's zoals de “mediashop”, “tommy telesshopping”, etc. Maar de correcte lange programma's zijn bekend uit het verleden.

Films die 2x te lang duren (vergelijk met imdb of eigen database uit het verleden) kun je flaggen als onbetrouwbaar (zie de recente problemen daarmee)

Gat in serie kan bij bepaalde zenders/series incorrecte hits opleveren maar die kun je uitsluiten van de controle run dmv negeer lijsten voor de gautomatiseerde controle run

Controles kun je in de loop van de tijd finetunen al naar gelang van wat je wel of niet aantreft

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

aangaande ufo cowboys

Ik gaf aan op maandag dat het logisch heel waarschijnlijk fout was, jij gaf aan dat het redelijk overkwam en dat het alleen gecorrigeerd zou worden als de zender iets deed.

Mijn logische aanname klopte en het had vermeden kunnen worden als kpn een seintje aan veronica had gegeven van “klopt dit wel ?”  

In dit geval koos kpn voor wat ik noem “afwachten en achterover leunen”, helaas ook vaak bij ziggo waargenomen.

Forum|alt.badge.img+5

las net https://www.bbcbenelux.com/blog/bbc-studios-lanceert-streamingdienst-bbc-nl

ok is nog niet actief maar ergens deze zomer

Vind het wel ironisch dat replay en opnames voor die  zender dan niet via de browser/app werken maar we gaan wel een streaming dienst krijgen.