Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1580 reacties
  • 21391 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1580 reacties

Forum|alt.badge.img+5

@Marcia van KPN 

zie ook 

Kpn heeft nog steeds geen oplossing voor de seizoen opname die onterecht niet opneemt

Kpn claimt dat jullie nu de part 1 en part 2 date krijgen maar ik zie nergens staan dat dit part 1 van een 2 delige aflevering is. part ½ otbreekt ook bij vrijdag 11 juli

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

De BBC News moet in de loop van de avond wel opgelost zijn, krijg ik net te horen. Dus dat is goed nieuws! 

Over A remarkable place to die: ik ga dit opnieuw controleren. Je kunt deze het beste allemaal individueel opnemen.

Forum|alt.badge.img+5

@Marcia van KPN 

Gaat niet om de klanten die beseffen wat er speelt

Gaat om de klanten die het niet weten en vertrouwen op de kpn om een werkende seizoen opname te ondersteunen, in dit geval met een lapmiddel door het afl nr aan te passen van 4 naar 104 of zoiets

Kpn is minimaal deels verantwoordelijk voor de onzin in de epg voor deze serie en moet in mijn ogen zijn verantwoordelijkheid nemen om met een werkende oplossing te komen voor alle kpn klanten met deze seizoen opname

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

zender euro star

sinds vandaag vreemde/obetrouwbare programmering

dus de hele tijd (ook de komende dagen) alleen maar 

en met een ongeloofwaardige lengte ook nog

Forum|alt.badge.img+5

en wederom compleet ongeloofwaardige lengte

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dank voor de meldingen!

Forum|alt.badge.img+5

Kpn heeft dus niets gedaan aan het feit dat seizoen opname niet opneemt vanavond

Kpn weet hier al 11 dagen vanaf en het enige wat ze hadden moeten doen is het aflevering nummer laten aanpassen

En zie dan het aflevering nummer van volgende week 1012

In de huidige nummering had dat dus 1004 moeten zijn, (afl 4 part2 )

Dus deze week  niets gedaan en volgende week heeft een onzinnig nummer en nog steeds staat nergens een part1 of part2, terwijl kpn claimt dat ze die informatie krijgen

Forum|alt.badge.img+5

en nu lukt het opnemen dus ook niet van “a remarkable place to die”

op de box lukte het niet en in de browser ook niet

Forum|alt.badge.img+5

allemaal onzin dus die niet klopt

zie bijvoorbeeld De TV gids van za 12 jul. voor Omroep Flevoland - TVgids.nl

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

en nu lukt het opnemen dus ook niet van “a remarkable place to die”

op de box lukte het niet en in de browser ook niet

Hm dat is niet de bedoeling. Dan gaat het om de aflevering van zondag 20 juli? 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjen yep zondag 21:00

probeerde opname te plannen tijdens de uitzending

op zowel de box (kpx fout) als via de browser

Helemaal apart tijdens de uitzending van 01:55 (afgelopen nacht)  kon ik wel opname plannen

En als anderen de opname gemist hebben dan is er donderdag de herhaling

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

vorige week al gemeld en er is niets mee gedaan

dit gaat vanaf nu op elke dag fout

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 16, 2025

Als ik serieopnamen wil bekijken is het geregeld een gok of je de juiste aflevering hebt. De nummering is namelijk niet alleen 1, 2, 3… maar 2, 1003, 4… voornamelijk bij BBC-NL.
Enige tijd terug was er melding van een andere leverancier van metadata voor de programmagids, wellicht heeft dit er mee te maken.
Ik vind het in ieder geval enorm vervelend, want je moet als nummering niet logisch is eerst een stukje kijken en dan maar hopen dat je de juiste hebt gestart.

Heel vervelend.

Admin: berichten samengevoegd met verzameltopic

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 16, 2025

Hier twee voorbeelden van de vreemde nummering

Forum|alt.badge.img+5

@Applmac 

kpn had problemen met afleveringen die in 2 delen werden uitgezonden maar hetzelfde afl nr hadden

afl5 part 1  en afl5 part 2

part2 werd dan niet opgenomen

Als groot lapmiddel heeft kpn toen besloten om alle afl met part2 met 1000 te verhogen

A remarkable place to die in gewoon een puinhoop waar kpn veels te weinig aan gedaan heeft

in praktijk is het 4 afleveringen in 2 delen opgesplitst dus 8 aflevering totaal

de eerste 2 afleveringen kregen afl nr 1 t/m 4

daarna gingen ze terug naar afl 3 part 1 en part 2 maar zonder part2 met 1000 te verhogen

en er was een afl 9 plotseling 

en herhalingen kregen de verkeerde afl nr

seizoen opname heeft de laatste 2 weken niet opgenomen door deze chaos en kpn heeft daar NIETS aan gedaan

en nu is er komende zondag afl 12 die als 1012 word weergegeven (afl 12 part 2)

Maar 12 ?   er kunnen maar max 8 afleveringen zijn

net zoals die afleveringen 26 en 27 bij chelsea detective waar komt dat nu vandaan ?

samengevat een afgang voor controle en beheer proces van kpn en hun epg leverancier

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste ​@Applmac, heel erg bedankt voor jouw signaal! Ik zie dat Matthijs al iets meer uitleg heeft gegeven over waar de 1000/1012 vandaan komen. Helaas loopt het bij A Remarkable Place to Die niet helemaal zoals het zou moeten. 
Voor de Chelsea Detective lijkt het verder wel goed te gaan? We geven de ‘part 2’ inderdaad dan een ander nummer, zodat ‘ie in de serieopname wordt meegenomen. Ik kan me voorstellen dat dit er wat verwarrend uit ziet. Mocht je toch merken dat er iets niet goed gaat in de gids (of daardoor in een toekomstige opname), geef het vooral in dit topic door!

@matthijs peters ik heb jouw bovenstaande meldingen (wederom) doorgegeven!

Forum|alt.badge.img+5

@Marcia van KPN 

niemand van de kpn heeft iets uitgelegd over de onmogelijke aflevering nummers van 9 en 12 bij A remakable place to die en de afleveringen 26 en 27 bij chelsea detective

En ik vind het raar/fout dat kpn niet ingegrepen heeft bij de seizoen opname die onterecht niet opnam en kpn had gewoon moeten ingrijpen bij de afl nr van a remarkable place to die om de seizoen opname te herstellen.  Voor vorige week zondag had kpn 11 daqen de tijd om iets te regelen en deed dus niets

en dat is al eerder gebeurd (voor jullie met de +1000 truk kwaamen).

Ik vind dat ik als klant door de kpn niet serieus word genomen  voor de ondersteuning van de opname dienst waar wij extra voor betalen.

Jij als persoon kan daar niet veel aan doen maar kpn moet wel weten dat acties meer zeggen dan praatjes. En de acties zijn teleurstellend helaas.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Er zijn zeker wel maatregelen genomen wat betreft A Remarkable Place To Die, maar die waren helaas niet afdoende om het serie opnemen te herstellen. Excuses daarvoor. Er wordt genoeg gedaan op de achtergrond, maar het lukt niet elke keer om het op tijd te repareren. Idealiter klopt de informatie in de gids ook voor 100% of kunnen we dat binnen één werkdagen herstellen, maar de praktijk leert ons dat door het communiceren over meerdere schakels en alle werkprocessen bij de verschillende partijen dit niet lukt. 

Tuurlijk nemen we elke klant serieus en waarderen we ook alle input die hier wordt gegeven. Dat helpt ons om fouten eerder op te sporen en te kunnen herstellen.

Forum|alt.badge.img+5

@Arjen 

aangaande a remarkable place to die

1. jullie hadden 4 dagen de tijd om afl3 in afl 1003 te veranderen volgens jullie eigen systeem
  2. jullie hadden 11  dagen de tijd om afl4 te laten veranderen in een nummer wat nieuw was voor de seizoen opname
  3. en nu komende zondag is het weer afl 1012  (afl 12 part 2) word wel opgenomen maar slaat helemaal nergens op. Want dit is dus afl 4 part 2 en dus 1004 in jullie systeem

Dit is volgens mij geen kwestie van miscommunicatie maar gewoon geen interesse vanuit de kpn om een losse afl nr te laten aanpassen. te veel moeite, te duur ?

en zie Part2 ontbreekt in EPG bij Vienna Blood op BBC First | KPN Community

ook toen negeerde kpn een seizoen opname die niet opnam en weken lang toen

en zie ook Verschillende opnames verdwenen van Paramount Network | KPN Community

kpn kiest ervoor om gewoon niet te reageren op de gemelde problemen

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Marcia van KPN 

En ik vind het raar/fout dat kpn niet ingegrepen heeft bij de seizoen opname die onterecht niet opnam en kpn had gewoon moeten ingrijpen bij de afl nr van a remarkable place to die om de seizoen opname te herstellen. [...]

Ik vind dat ik als klant door de kpn niet serieus word genomen  voor de ondersteuning van de opname dienst waar wij extra voor betalen.

Je betoog is wederom helder, echter hebben we al eerder aangegeven dat de toon die je aanslaat niet nodig is. Bij dezen krijg je hiervoor een officiële waarschuwing. Niet alleen drukt het een behoorlijke stempel op dit topic (dat juist is aangemaakt om klanten nog beter te kunnen helpen), maar laat het ook een, mijns inziens, onjuiste indruk achter richting andere klanten die dit topic lezen. 

We hebben in dit topic ook al meerdere malen uitleg gegeven over hoe wij werken. Wij zorgen ervoor dat de meldingen bij de juiste afdeling terechtkomt en doen onze best om alle signalen door te geven en op te volgen. Meerdere malen is door verschillende collega's dat alle betrokken partijen hun uiterste best doen. Opmerkingen over dat KPN klanten niet serieus neemt of dat KPN geen interesse heeft in de klanten zijn simpelweg niet waar en hoeven hier dan ook niet constant geplaatst te worden.

Iedereen kan fouten in de gids voorlopig nog steeds blijven melden in dit topic, maar laten we er wel voor zorgen dat dit een prettige omgeving blijft voor een ieder in dit topic. 

Forum|alt.badge.img+5

@Marcia van KPN 

Mijn toon ?

Ik geef mijn mening over de acties van de kpn ondersteund met voorbeelden.

en ondertussen nog geen inhoudelijke reactie op de onmogelijke afl nr.

of het feit dat de seizoen opname niet naar behoren word ondersteund.

Vind kpn het normaal oim de seizoen opname gewoon te laten klappen terwijl ze het kunnen  oplossen door het afl nr aan te passen ?

Wat gaat Kpn in de toekomst doen als dit weer gebeurt ?

Dat mogen wij als klanten toch vragen als het fout gaat ?

Forum|alt.badge.img+5