Skip to main content
Sticky

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• 11 maart 2025
  • 81 reacties
  • 1436 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

81 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@PeterG 

Jouw redenatie gaat niet altijd op zie brokenwood mysteries op bbc first

seizoen 7 afl 1  afgelopen zaterdag opgenomen en zondag bekeken en verwijderd

herhaling op woensdag 26-3 22:00 word niet opgenomen

Forum|alt.badge.img+2

zondag 30 maart veronica

zie zondag 23 maaart

tvgids.nl voor 30 maart

Forum|alt.badge.img+2

en weer geen uitzending op veronica

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7605 reacties
  • 24 maart 2025

Dank voor het doorgeven ​@matthijs peters!

Forum|alt.badge.img+2

de geen uitzending op veronica is op 30 maaart

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 102 reacties
  • 25 maart 2025

BBC Two “To Be Announced” vanaf za 29 mrt 07:00

Forum|alt.badge.img+2

zie veronica 31 maart

ik zie daar al 2 fouten

en ik zou ook maar eens naar 26, 27, 28, 29 en 30 maart op veronica kijken

voor het geval het nog niet duidelijk is rond 17:00/18:00 gaat het nu altijd mis op veronica

Ik zou maar eens overleggen met jullie nieuwe gids leverancier

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1180 reacties
  • 25 maart 2025

Vanaf de nacht van vrijdag 28 maart op zaterdag 29 maart staat bij BBC 2 alleen nog maar 'To be announced' , en dat geldt ook voor volgende week...het betekent ook dat mijn geplande opnames er niet meer staan.

Bij de overige zenders staan de programma's er nog wel…

Ik heb het gecheckt op mijn TV+ ontvanger, kpn.com.tv, en in de TV+ app.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1180 reacties
  • 25 maart 2025

En nog een screenshot, nu van zondag:

Forum|alt.badge.img+2

@Ratonesque bbc2 heb ik al 2 dagen geleden hier gemeld en daarbij ook verwezen naar https://www.bbcbenelux.com/tv-gids-nederland?date=2025-03-29

waar voor bbc2 gewoon de programmering staat

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1180 reacties
  • 25 maart 2025
matthijs peters schreef:

@Ratonesque bbc2 heb ik al 2 dagen geleden hier gemeld en daarbij ook verwezen naar https://www.bbcbenelux.com/tv-gids-nederland?date=2025-03-29

waar voor bbc2 gewoon de programmering staat

O, dat stond nog een pagina eerder....goed gespot!

Je kunt de BBC-programmering wel op een andere plaats vinden inderdaad, maar het probleem is dat mijn opnameplanning er nu ook niet meer in staat, ​@matthijs peters.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

BBC2, Nat Geo, Vienna Blood en de EPG op Veronica heb ik inmiddels allemaal doorgegeven! Ik zie dat ik dat alleen nog niet tegen jullie gezegd had😅.

Forum|alt.badge.img+2

@Marcia van KPN en dat het nog niet opgelost is.

Persoonlijk stoor ik me er meer aan dat dit soort problemen gemeld moeten worden en dat kpn het niet zelf waarneemt met geautomatiseerde kwaliteits controles.  Kijk naaar de “geen uitzending” “to be announced”  de meeste simpele controle die er is. En dan controles op verwachte lengte of onmogelijke lengtes zoals die 17 uur op national geographic.

En deze problemen zag ik regelmatig voorbijkomen bij ziggo dus ik verwacht niet veel van jullie nieuwe epg leverancier (hmm gracenote ?)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 25 maart 2025

We zijn ermee bezig om deze gemelde zaken op te lossen en ook om te waarborgen dat we zelf deze fouten kunnen opsporen. Dat is work in progress. Dus voor nu zijn we heel blij met de meldingen, zodat we het nu reactief kunnen oplossen. 

En ik heb ook een antwoord wat betreft het opnieuw opnemen van een verwijderde opname uit een serieopname:

matthijs peters schreef:

onterechte opname van herhaling op bbc firstr

deze is afgelopen vrijdag al opgenomen en ik heb die al verwijderd

Het antwoord vanuit het TV-team:

“Heeft van doen met hoe de afleveringen gemarkeerd staan. Wanneer er een aflevering in de gids komt doen we een check of deze in een tijdsbestek van 2 weken al eerder is uitgezonden. Indien ja, dan krijgt deze de status herhaling en zal niet worden toegevoegd aan de opnamelijst. Indien nee, dan krijgt de aflevering de status ‘NEW’ en zal worden toegevoegd aan de opnamelijst (wanneer de seizoensopname nog actief staat).”

Forum|alt.badge.img+2

@Arjan van KPN  

Dat antwoord van tv-team is wel incompleet ik geloof wel dat vienna blood verkeerd gemarkeerd was maar waarom was het verkeerd gemarkeerd ? dat zeggen ze dus niet en kunnen ze wel of niet herhaling van deze fout vermijden ?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 102 reacties
  • 25 maart 2025

BBC Two gids lijkt nu grotendeels opgelost, afgezien van één overgebleven “To Be Announced” zo 30 mrt 13:00-14:30.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1180 reacties
  • 25 maart 2025
Wartywolfs schreef:

BBC Two gids lijkt nu grotendeels opgelost, afgezien van één overgebleven “To Be Announced” zo 30 mrt 13:00-14:30.

Klopt, zag ik net ook. Geplande opnames zijn ook weer terug! Thx

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 102 reacties
  • 25 maart 2025

BBC One, zo 30 mrt 21:00-22:00 “This City is Ours” is onderdeel van een serie, maar staat niet als zodanig in de epg. Wordt dus niet automatisch opgenomen bij serie opname.

(Terzijde, waarom staat dat Wedstrijd statistieken ikoontje bij een dramaserie?)

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
Wartywolfs schreef:

BBC One, zo 30 mrt 21:00-22:00 “This City is Ours” is onderdeel van een serie, maar staat niet als zodanig in de epg. Wordt dus niet automatisch opgenomen bij serie opname.

Ook doorgegeven inmiddels!

Wartywolfs schreef:

(Terzijde, waarom staat dat Wedstrijd statistieken ikoontje bij een dramaserie?)

Dit heb ik toch ook maar even doorgegeven aan de collega's van de app :).

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
matthijs peters schreef:

naationaal geographic 30-3

Deze is ook aangepast!

Forum|alt.badge.img+2

veronica film heeft geen serie/afl nr op 2-4 en word niet opgenomen door seizoen opname

Forum|alt.badge.img+2

jullie aanpassing voor 30 maart is niet geloofwaardig

spider man aflevering van 1 uur en 50 minuten ??

zie ook 31 maart, 1 april, 2 aapril etc

en oh ja tvgids.nl voor 30 maart

Forum|alt.badge.img+2

zie star trek discovery voor doorgeschoten part 2 oplossing

seizoen 3, aflevering nummers zijn

afl 1 new hope part 1

afl 2

afl 3

afl 4

afl 5

afl 6

afl 7

afl 8

afl 9  terra firma part1

afl 1010  terra firma part2

afl 11

afl 12

afl 1013   new hope part 2

dus jullie procedure ziet part 2 staan en plakt er 1000 voor

En of het afl nr nu wel of niet uniek is word genegeerd

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 27 maart 2025

Maar wat gaat er precies mis ​@matthijs peters? Alle afleveringen van het seizoen staan hier mooi op een rij. Ik mis iets denk ik. 

Forum|alt.badge.img+2

@Arjan van KPN 

Je reageert alleen op mijn laatste melding en niet op de 2 ervoor

Aangaande de laatste dit toont aan dat jullie noodlap procedure doorschiet want er worden aflevering nummers aangepast die helemaal niet aangepast hoeven te worden

Part2 afl nr moeten alleen aangepast worden als het afl nr gelijk is aan afl nr van part 1

En volgens mij krijgen jullie meer voor elkaar als jullie een goede validatie controle op gaten in seizoenen en seizoen opnames laten lopen maar met deze aanpassingen creëren jullie juist een heel groot gat. Prima voor een nood aanpassing maar als reguliere procedure heb ik daar zo mijn twijfels over

Reageer