Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1545 reacties
  • 20981 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1545 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Jullie hebben het al opgemerkt dat de gids wat vreemd doet op zondag 26 oktober (en ook maandag 27 oktober), maar dit is een gevolg van de overgang naar de wintertijd. Er gaat wat mis tussen de aanlevering, het platform en de verwerking en we zijn er druk mee bezig om dit op te lossen. 

Nog even een kleine update. We krijgen net door dat er een tijdelijke noodoplossing is getroffen voor aankomende zondag zodat de programma's langer doorlopen. Er wordt verder nog gezocht naar een permanente oplossing.

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

Moeten we daaaruit afleiden dat kpn vermoed dat opnames een uur te vroeg beginnen ?

Want ik snap anders niet wat kpn wil bereiken met opnames langer laten doorlopen

Verder valt me op dat op zondag de tijdbalk beter klopt dan op maandag

vernonica klopt niet

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 22, 2025

Update: Nu is in de mobiele tv+ app de gids voor zondag 26 okt en dinsdag 28 okt leeg (grijze balken).  Voor maandag 27 okt is de gids wel grotendeels zichtbaar (vanaf ~23:00 zo tot ~23:00 ma).

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 22, 2025

Voor donderdag avond 23 oktober staat in de EPG om 21:00 uur bij ONS "Baantjer¨.  Maar die komt helemaal niet, waarom staat dit dan wel in de EPG ?  Diegene die het programma ervoor opnemen missen dan het einde in de opname. 

Forum|alt.badge.img+5

@MiVoNL 

de speelduur van 23 minuten zegt al genoeg

ziggo meld trouwens hetzelfde

tvgids.nl is geloofwaaardiger

dus de programma gids leverancier van kpn en ziggo is de boosdoener cq prutser zonder kwaliteits controles

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 22, 2025

Ik denk dat ONS zelf voor verwarring zorgt, ik zie nu dat Baantjer op moment van schrijven wordt uitgezonden, maar staat echt nergens in de gidsen. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 22, 2025

Ik denk dat ONS zelf voor verwarring zorgt, ik zie nu dat Baantjer op moment van schrijven wordt uitgezonden, maar staat echt nergens in de gidsen. 

Ik zie dit inderdaad ook in geen enkele online tv-gids terug ​@MiVoNL 🤔 Heel verwarrend zo.

Forum|alt.badge.img+5

@MiVoNL ​@Maja van KPN 

Maar wat er ook aan de hand is een aflevering van 23 minuten kan toch niet ?

Dus als de programmagids leverancier en daarna een provider (kpn/ziggo) onzin krijgen aangelevernd dan neem je toch contact op met de aanleverende partij om na te gaan wat er aan de hand is ?

dus ons valt vandaag (donderdag) 2x op 

1 aflevering van 1 uur 46 minuten (dubbel aflevering ?)

1 aflevering van 23 minuten (kan niet zou ik denken)

NB zender zit niet in mijn pakker dus ik kan niets checken door te kijken

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

als ik zoek op geen uitzending dan krijg ik ook

uitzien… en bouwen lijkt niet op “geen uitzending”

Forum|alt.badge.img+5

als ik nu naar ons kijk

van 23 minuten naar 3 uur

beide speelduren vind ik niet geloofwaardig

Ik weet niet of het al gemeld is, nu geen tijd om alles terug te lezen. Het 20e seizoen van Sister Wives op TLC was op 1-10-2025 begonnen, maar ik ben er nu pas achter dat ik alleen de eerste 2 afleveringen heb.

Kpn EPG heeft er na 2 weken seizoen 13 van gemaakt> terwijl er wel degelijk seizoen 20 werd uitgezonden, dus het opnemen is gestopt; omdat het een ander seizoen was en de EPG blijft ook "komende tijd" seizoen 13 melden; met de verhaallijn van 7 seizoenen terug... als je terugkijkt, zie je dat er echter wel degelijk seizoen 20 wordt uitgezonden?!

Ik heb nu al 2 afleveringen gemist inmiddels en kan door deze foute programmering niet verder opnemen, bovendien kan ik niet 2 weken terugkijken, dus ik mis dan toch al een stuk v/h nieuwe seizoen.

Het is dat ik het altijd heb gekeken, maar minder erg wanneer het een andere serie zou betreffen> moet echter wel wat aan gedaan worden lijkt mij.

Groet.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • October 23, 2025

De gids in de KPN TV+ app, Android en IOS, geeft allen nog grijze vakken weer na zondag 26 oktober middernacht.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Baantjer: Moord in Extase was een film die werd uitgezonden op ONS. Blijkbaar stond dat voor de ochtend wel goed in de gids voor ONS, maar ging dat 's avonds fout. Dat hebben we niet meer op tijd kunnen herstellen helaas. Het gaat niet om de serie, dus voor nu lijkt het alleen een incident. Wel goed opgemerkt ​@MiVoNL 

Dat de gids op http://tv.kpn.com zo uit het lood loopt op maandag is opvallend. Wellicht ligt het aan de issues die momenteel spelen, maar navraag staat uit. 

Het was nog niet eerder gemeld ​@LoveCatsOnly. Goed dat je het hier meldt! We gaan eens onderzoeken of er iets mis gaat met de aflevering- en seizoensnummering. 

En we zijn ermee bekend dat de gids leeg is na 26 oktober in de KPN TV+ app. Daar wordt hard aan gewerkt.

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

Dat baantjer een film was bleek wel door de imdb die ik toevoegde

maar dan is het nog steeds 1 uur en 40 minuten vs 3 uur

Dus klopte die 3 uur ?

Forum|alt.badge.img+5

stopt baby tv of is dit fout ?

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN alle dagen zijn vanaf 26 oktober uit het lood

de dag begint ook op 23:00 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

@Arjan van KPN 

Dat baantjer een film was bleek wel door de imdb die ik toevoegde

maar dan is het nog steeds 1 uur en 40 minuten vs 3 uur

Dus klopte die 3 uur ?

Nee zeker niet. Maar ja, doen we nu niets meer aan. 

@Arjan van KPN alle dagen zijn vanaf 26 oktober uit het lood

de dag begint ook op 23:00 

Ja klopt. Op de TV+ box gaat het goed, maar de online gids is helemaal in de war. Lijkt er toch op dat het iets te maken heeft met de overgang naar de wintertijd. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

en wanneer gaat jullie gids leverancier en kpn zelf checken op die ongeloofwaardige lengtes ?

Want voor veel zenders zien jullie deze ellende 2 weken van te voren

Dus minimaal 1 week de tijd om met geautomatiseerde controles de grootste onzin te detectern

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 25, 2025

De gids werkt weer! Update naar versie 8.81.01 en alle dagen zijn weer zichtbaar.

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

foutje bedankt ?

dus achter elkaar dezelfde film met extreem verschillende lengte, ja ja

ziggo toont hetzelfde dus jullie gidsleverancier heeft lopen slapen

Voor vrijdag 31 okt staat hgt

afl 9 maar dat moet 10 zijn ! Nu neemt tie m niet op nl 

Hopelijk word t nog aangepast

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 25, 2025

@Zeer geergerd, ik heb je bericht verplaatst naar dit verzameltopic waarin dit soort foutjes gemeld kunnen worden. We pakken het maandag op :)